fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טאקוונדו: אסף יסעור זכה במדליית זהב באליפות אירופה

עוד הישג נפלא לספורטאי הפראלימפי, אסף יסעור. חודשים ספורים לאחר שזכה בתואר אלוף העולם, הוכתר יסעור, לראשונה בקריירה, גם לאלוף אירופה. יסעור: "זו התקופה הכי מתוקה להביא הישגים"
כבש גם את אירופה. אסף יסעור צילום: איגוד הטאקוונדו

לוחם הטאקוונדו אסף יסעור (22) ממשיך לקצור הישגים פנומנאליים ולהביא הרבה כבוד למדינת ישראל בזירה הבינלאומית. חודשים ספורים לאחר שהוכתר לאלוף העולם, השלים הלוחם הישראלי קטוע הידיים, דאבל ראשון בקריירה כשזכה במקום הראשון באליפות אירופה, והוכתר לאלוף היבשת בפעם הראשונה בקריירה.

הדרך לזכייה במדליית הזהב של יסעור, שמתחרה בקטגורית משקל עד 58 ק"ג, התחילה בניצחון מוחץ על יריב מטורקיה, ארן יוסוף, 5:30. בשלב חצי הגמר גבר יסעור על ג'ואל מרטין מספרד, 4:28. בקרב הגמר פגש יסעור את עלי ג'אן אוזקאן, המדורג מספר 2 בעולם. גם בשנה שעברה נפגשו השניים בגמר, אלא שאז מי שניצח היה היריב הטורקי. הפעם, הגמר נטה לטובת יסעור שהרשים עם ניצחון, 20:37, שהעלה אותו לראש הפודיום. מעמדו של יסעור בפסגה גם זיכה אותו בכרטיס למשחקים הפראלימפיים שיתקיימו בפריס 2024.

יסעור: "זו אליפות אירופה הראשונה שאני זוכה במדליית זהב ואין מאושר ממני. התחלתי טוב את התחרות והתכוננתי בצורה טובה מאוד לגמר, מול יריב שבדיוק לפני שנה הפסדתי לו בגמר. נלחמתי טוב ואני שמח שהיכולות שלי הובילו אותי לניצחון. זאת התקופה הכי מתוקה להביא הישגים ולהרים קצת את המורל בישראל, ואני מרגיש שאני בדרך הנכונה לקראת המשחקים הפראלימפיים בפריס".

אסף יסעור מלווה על ידי המאמן הלאומי יחיעם שרעבי, המעסה אנטוני ערביד וחבר הנבחרת עדנאן מילאד.

אי אפשר לסיים כתבה על הספורטאי מעורר ההשראה, מבלי לחזור שוב אחורה, לסיפורו של אסף יסעור ששבוע לפני שהיה אמור לחגוג בר מצווה, איבד את שתי ידיו כתוצאה מתאונה מצערת. יסעור ניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר חשמל והתחשמל. הוא הובהל לבית החולים במצב קשה, שם נאלצו הרופאים לקטוע את שתי ידיו המפוחמות. למרות הפציעה, יסעור לא ויתר על אהבתו הגדולה לספורט ולאחר תקופת אשפוז ותהליך שיקום ארוך, החל להתאמן בהישרדות והגנה עצמית. הוא העלה פוסט מרגש ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי. מי שקרא את הפוסט היה מאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו יחיעם שרעבי, שיצר קשר עם אסף והזמין אותו להצטרף לאימונים. יסעור נענה בשמחה ומאז הוא מתאמן לצד ספורטאים בריאים שאינם סובלים ממוגבלות. בשנת 2021 הוא אף השתתף בתחרות שבה השתתפו ספורטאים בריאים, ללא נכות, וזכה במקום הראשון. מאז הוא רק מתפתח, מתקדם וקוצר הישגים בזירה הארצית והבינלאומית.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות