fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההסתדרות לבית הדין: "חברת טאואר סמיקונדקטור פוגעת בהתארגנות עובדים"

ההסתדרות הגישה בקשת צד לבית הדין לעבודה נגד חברת טאואר סמיקונדקטור ממגדל העמק, במקביל פנתה להנהלה בדרישה לחדול מפגיעה בזכות ההתארגנות של עובדי המפעל.
עובדי טאואר | צילום: דוברות ההסתדרות
עובדי טאואר | צילום: דוברות ההסתדרות

ההסתדרות הגישה היום (ה') לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת בקשת צד נגד חברת טאואר סמיקונדקטור ממגדל העמק בטענה לפגיעה בהתארגנות עובדים.

בתחילת השבוע החל מהלך התארגנות של עובדי מפעל טאואר סמיקונדקטור בהסתדרות, במטרה להקים ועד עובדים ולהיכנס למו"מ להסכם קיבוצי בחברה. מהלך ההתאגדות קרם עור וגידים על רקע רצונם של עובדי טאואר להבטיח את תנאי תעסוקתם ולדאוג לשיפור הזכויות והתנאים שלהם.

חברת טאואר סמיקונדקטור, המעסיקה כ-2,000 עובדים, עוסקת בפיתוח ובייצור מוליכים למחצה ומעגלים משולבים לתעשיית האלקטרוניקה.

במהלך הימים האחרונים הגיעו לידי ההסתדרות עדויות והקלטות המעלות חשד לפגיעה בהתארגנות. בין היתר, טוענת ההסתדרות כי נעצרה עבודת פסי הייצור על מנת שמנהלים יעבירו לעובדים בכינוסים דברי הסבר נגד ההתארגנות והפצת תעמולה אסורה, הפוגעת באופן חמור בזכות ההתארגנות.

בנוסף, נטען על ידי ההסתדרות כי מנהלים בכירים כינסו עובדים בסמוך לשער הפנימי של המפעל כדי להחתים אותם על טפסי ביטול חברות בהסתדרות.

בעקבות ההתפתחות החמורה והמהירה של פעילות החברה נגד ההתארגנות, הגישו היום כאמור עו"ד ענת גוטמן מהלשכה המשפטית לאג"מ ועו"ד מור ארזי גלבוע, יועצת משפטית במרחב עמקים צפוני, בקשת צד לבית הדין למניעת הפגיעות. כמו כן נעשתה פנייה להנהלת החברה לחדול לאלתר מכל הפרה של זכות ההתארגנות של עובדי המפעל, ובכלל זה להימנע מכל התבטאות כנגד ההתארגנות, מסירת מידע בקשר לכך לעובדים והטלת אימה עליהם.

מוועד הפעולה נמסר: "אנו אוהבים את מקום העבודה שלנו, ופועלים לטובתו יום יום במסירות ובאחריות רבה. הגיע הזמן שנדאג גם לעצמנו כעובדים. אנו קוראים לכל העובדים להמשיך להצטרף ולחזק את ההתאגדות".

ההתארגנות מלווה ע"י צוות מרחב עמקים צפוני בראשות לאון פרץ ואנשי האגף להתאגדות עובדים.

יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, לאון פרץ: "כבר למעלה מ-25 שנה אני חבר ויו"ר ועד עובדים, ומעל 20 שנה משמש כיו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות. מעולם בכל שנותיי לא נחשפתי להתנהלות בריונית כל כך נגד ציבור עובדים שכל מה שהם מבקשים זה להתאגד בהסתדרות. אני מבטיח לוועד הפעולה ולכל העובדים שהצטרפו להסתדרות שהמרחב וההסתדרות, בראשותו של היו"ר ארנון בר-דוד, יעניקו להם את כל ההגנות עד להצלחת המהלך."

 

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות