fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כתב אישום: הרדימו קשישים ושדדו אותם

תושב קרית מוצקין ותושבת נוף הגליל מואשמים בשורה של עבירות כלפי קשישים ברחבי הארץ. הם מואשמים שנתנו להם כדורים מרדימים ושדדו אותם
ילנה קרוצ'נוק ויבגני בביץ'. צילום: משטרת ישראל

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש הבוקר כתב אישום נגד יבגני בביץ', 38, מקרית מוצקין וילנה קרוצ'נוק, 47, מנוף הגליל, בעבירות של גניבה, שלילת כושר התנגדות לשם ביצוע עבירות וקשירת קשר לפשע והונאה. השניים  גזלו כספים מקשישים ברחבי הארץ לאחר שהרדימו אותם.

על פי כתב האישום על פי כתב האישום, בביץ' הינו מנהל חברה העוסקת בשיווק מכשירי פיזיותרפיה וקרוצ'נוק  עבדה בחברה בתקופה שבין מרץ 2018 ועד לאוגוסט 2018 ובין השניים שורר קשר ידידות. החל מחודש ספטמבר 2019 ועד ליום מעצרם בחודש ינואר 2020, במספר רב של הזדמנויות שונות, הם פעלו בשיטתיות ובתחכום רב, והשניים גזלו מקשישים רבים סכומי כסף גדולים, תוך שהם משתמשים בחומרים בעלי השפעה מרדימה כלפי אותם קשישים וזאת על מנת להקל על ביצוע העבירות. הנאשמים ביצעו את העבירות כלפי קשישים בני 83-92, לאורך תקופה ארוכה ובאזורים רבים בארץ, מהצפון ועד לדרום. עד כה ידוע על תשעה מקרים כאלה.

הפרקליטות ציינה בבקשת המעצר: "מדובר בעבירות גניבה ברף גבוה, שבוצעו בתקופת זמן ארוכה, כלפי מספר רב של קשישים בכל רחבי הארץ בתחכום, שיטתיות ותעוזה. המשיבים עשו שימוש בכדורים אשר סיכנו בפועל את הקשישים, ובדרך נס לא גרמו לנזק רפואי בלתי הפיך למתלוננים".

השניים נעצרו לאחר חקירה סמויה של המשטרה בחודש דצמבר האחרון. החקירה החלה לאחר שבת 85 מלוד סיפרה למשטרה כי השניים הגיעו לביתה, הזדהו בפניה כעובדי קופת חולים ושאלו אותה האם קיבלה חיסון לשפעת. לאחר שענתה בשלילה נתנו לה החשודים כדורי שינה שטשטשו אותה, היא הבחינה כי החשודים מחטטים בחפציה ונרדמה. לאחר כיומיים היא גילתה כי נגנב לה סכום של אלפי שקלים במזומן. עם התקדמות החקירה גילו החוקרים עוד כמה מקרים דומים והשניים נעצרו. המשטרה מבקשת מכל מי שחושד שנפל קורבן למעשיהם לפנות לתחנת המשטרה הקרובה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות