fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קורס טיס 182: שלושה טייסים מעמק חפר

"הקורס מאתגר אך מספק, מכין אותך לעתיד, תעשו הכל בצורה הטובה ביותר שלכם, שמרו על מצב רוח מורם וזכרו שזו רק ההתחלה"
סגן ע' טייס קרב מעמק חפר | צילום: דובר צה"ל

שלושה טייסים מעמק חפר הם בוגרי קורס טיס 182 של חיל האוויר. השבוע קיבלו כנפיים.

סגן ע'  טייס קרב- בוגר מכינת "קול עמי" מטעם הסוכנות היהודית. בוגר רופין ושחקן כדור מים

סגן ע' בן 22 מתגורר במועצה האזורית עמק חפר. לע' שני אחים, אחד מהם בן 20 ומשרת כמ"כ בנח"ל. לע' בת זוג אשר שירתה גם היא בתפקיד משמעותי בצה"ל בתור קצינת פיתוח הדרכה במחווה אלון.

לפני שהתגייס שיחק ע' בכדור מים גם בימים אלו משחק לעיתים. לע' תחביבים רבים נוספים בניהם טיולים ברחבי הארץ. הוא גדל והתחנך בתיכון רופין, ובשנה שלפני הגיוס לקח חלק במכינת "קול עמי" מטעם הסוכנות היהודית.

ע' מאז ומתמיד חלם להיות טייס. ע' זוכר את עצמו מימי הגן חולם על היום בו יטיס מטוס בשמי הארץ .

בית הספר לטיסה הוא מקום משפחתי ומחבק : "בין החניכים קיימת חברות ורעות. נעים לך להסתובב פה גם כשאתה הכי צעיר בשלבים הראשונים של הקורס. דווקא הקשר עם הבוגרים נותן מוטיבצייה וחיזוק להמשיך בקורס המאתגר."
ע' ידע כי עומדת בפניו דרך מאתגרת, לא פשוטה ומלאה עליות ומורדות, ע' ממליץ להגיע עם ראש פתוח ולעשות תמיד הכל בצורה הכי טובה אותה אתם יודעים.

למפגש משפיעים בסיום קורס טיס עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין בו מביאים הבוגרים דמות שהשפיע עליהם הביא עמו את מאמן כדור המים שלו, שזיהה בו את פוטנציאל, עוד מאימוני כדור המים, נלחם עליו ועזר לו להשתפר ולהגיע לגרסא הטובה ביותר שלו. ע' מאוד מעריך אותו ואת היכולת שלו לפתח אנשים ולהשפיע על חייהם.

"הקורס מלא בחוויות מעצבות, אני יוצא עם זכרונות שילוו אותי כל החיים, ביצעתי משימות ותרגילים שלא היית עושה בשום מקום אחר ולא הייתי יכול לחלום עליהן. להטיס מטוס זו חוויה מטורפת ועוצמתית בפני עצמה. עברנו בקורס אתגרים פיזיים ומנטליים. חשוב לי להעביר מסר לבוגרי הקורס העתידיים. הקורס מאתגר אך מספק, מכין אותך לעתיד, תעשו הכל בצורה הטובה ביותר שלכם, שמרו על מצב רוח מורם וזכרו שזו רק ההתחלה".

סגן א' טייס תובלה | צילום: דובר צה"ל
סגן א'  טייס תובלה  – הדריך בתנועת נוער. משחק כדורסל

א' בן 22, מתגורר במועצה האזורית עמק חפר. דודו של א' היה טייס קרב בעברו. בשעות הפנאי א' אוהב להתאמן, לשחק כדורסל ולבלות עם חברים. א' היה חבר בתנועת נוער שם הדריך שנתיים וריכז את השכבה הצעירה. בתנועת הנוער הכיר את חברו לקורס, סגן ע'. לאחר התיכון א' לקח חלק במכינה קדם צבאית ברמת הגולן, אותה עשה יחד עם סגן פ' וסגן א' שמסיימים יחד איתו את הקורס.

"כשאתה טס אתה צריך צוות חזק מגובש איתך, נדרשת עבודת צוות. כשהקבוצה חזקה ומגובשת – המטוס טס יותר טוב ואיכות ביצוע המשימה תהיה טובה יותר".

סגן א' מסכם 3 שנים של קורס טיס: "אלו היו 3 שנים מאתגרות, עם הרבה עליות ומורדות, הקורס מחייב ולא הורדנו באף שלב רגל מהגז. מודה על הזכות לשרת בתפקיד כה משמעותי ולקחת חלק בשמירה על ביטחון מדינת ישראל"

סגן פ' טייס תובלה | צילום: דובר צה"ל

סגן פ', טייס תובלה – בוגר מכינה הכנה לצבא גולש רוח

פ' בן 22 מתגורר במועצה האזורית עמק חפר. במשפחתו של סגן פ' חיל האוויר זורם בדם, אחיו הגדול משרת כטייס בטייסת 116. בזמנו הפנוי, פ' אוהב לבלות בים, לגלוש ואפילו התחרה בתחרות גלישת רוח. פ' אוהב לשחק כדורגל, לנגן בגיטרה ולבלות עם חברים. בילדותו היה בתנועת הנוער בני המושבים. לפני הצבא היה במכינה ברמת הגולן שם בצע הכנה לצבא, עבר קורסי העשרה לימודיים והרצאות.

פ' שמע סיפורים על הקורס והתפקיד מאחיו הגדול וחשב שזה המקום הכי משמעותי עבורו לבצע את שירותו הצבאי. "כשהגעתי לקורס חשבתי שהקורס יהייה יותר אידיבידואלי. בשלב המתקדם של הקורס עובדים ביחד למטרה משותפת בטיסה".

פ' מסכם תקופת  קורס טיס: "למדתי המון, בעיקר על עצמי, למדתי על החוזקות והחולשות שלי ואיך להתמודד עם קשיים. בקורס הכרתי חברים לכל החיים. אני נרגש ומצפה להתחיל את הדבר האמיתי ולקחת חלק בשמירה על ביטחון המדינה".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן


אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות