fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פטור מארנונה לעסקים בנתניה. באופן אוטומטי לשלושה חודשים. ראו רשימה

ההטבה תנתן באופן אוטומטי ל: משרדים, שירותים ומסחר, תעשייה, בתי מלון, בתי מלאכה, חניונים ועוד.הוראות הקבע עבור חודשים אלה לעסקים הזכאים לא יחוייבו.
עירית נתניה (צילום: רותי ברמן)
עירית נתניה (צילום: רותי ברמן)

פטור מארנונה לעסקים בנתניה, כך החליטה עיריית נתניה לאור התקנות החדשות עליהם חתם שר הפנים והם מחייבים את ראשי הרשויות.

בעקבות המשבר הכלכלי במשק בו מתאו את עצמם עסקים רבים מושבתים כשלושה חודשים החליטה המדינה לפצות אותם במעט. המגזר העסקי בנתניה  ייהנה מפטור מארנונה לעסקים לשלושת החודשים מרץ, אפריל ומאי 2020. ההטבה תנתן באופן אוטומטי, מבלי שבעל העסק יצטרך לפנות בנושא לעירייה. הוראות הקבע עבור חודשים אלה לעסקי הזכאים לא יחוייבו.

יש לציין כי ההחלטה להעניק פטור מארנונה לעסקים בנתניה התאפשרה לאחר שראשי הרשויות בארץ ובהם גם ראש העיר נתניה, פנו למשרד הפנים בבקשה להקל ולסייע לעסקים הקטנים והבינוניים ברחבי הארץ, פנייה שבסופו של יום הביאה לכך שביום שלישי השבוע, 21.4.2020 חתם שר הפנים אריה דרעי על התקנות שיאפשרו את הפטור.

נמסר כי התקנות יחולו על משרדים, שירותים ומסחר, תעשייה, בתי מלון, בתי מלאכה, חניונים ועוד.

ההטבה לא תחול על:

על מבני מגורים, אדמה ומבנה חקלאי, בנקים וחברות, מקום למכירת מזון, בית מרקחת, חנות אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה וכן מעבדה לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים, נכסים המוחזקים על ידי המדינה,

נכסים המוחזקים על ידי גוף מתוקצב או תאגיד בריאות, חברה ממשלתית, תאגיד מים וביוב קופות חולים ומוסדות להשכלה גבוהה, בניינים שנהרסו או ניזוקו ונכסים ריקים.

התקנות מחייבות את הרשויות להעניק  שלושה חודשי פטור או לחילופין לתת הנחה כוללת של 25% בתשלום הארנונה לשנת 2020 .  בעירייה העדיפו לפטור את בעלי העסקים כבר עכשיו כדי לאפשר להם התאוששות מהירה יותר.

לצורך מתן הפטור יקצה משרד האוצר תקציב לשיפוי הרשות המקומית אולם רק שני שליש ממנו יועבר לעירייה בתקופה הקרובה, כך שבשלב זה צפוייה העירייה לספוג את התקציב החסר.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות