fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עו"ד גיא אורטל בתביעה לבית דין לעבודה: עובד שפוטר לא יכול לוותר על זכויותיו הסוציאליות

עובד שעבודתו נפסקה נקרא על ידי המעסיק לקבל פיצויים במזומן ולחתום שאין לו דרישות נוספות
עו"ד גיא אורטל

אל עו"ד גיא אורטל  מנתניה הגיע עובד בענף ההובלות שהועסק אצל קבלן הובלות כסבל בעסק ההובלות המנוהל ע"י הנתבע ובבעלותו. העובד פוטר. האם חתימתו מספיקה? האם הוא זכאי לחזור בו מהוויתור ולתבוע סכומים נוספים?

העובד עבד במשרה מלאה על בסיס יומי, שישה ימים בשבוע, בשכר יומי של 300 שקלים ליום. כאשר היו יותר מהובלה אחת ביום עמד השכר על 400 שקלים ליום. בממוצע כ – 7,000 שקלים  לחודש. השכר היה משולם במזומן לידיו של העובד.

בשלהי שנת 2016 זימן המעסיק את העובד למשרד בא כוחו ובו במקום, ללא כל עריכת שימוע או הודעה מוקדמת או אפילו אפשרות להיוועץ הוחתם על מסמך שכותרתו "הסכם פשרה" תוך הודעה כי הנה "היום, עכשיו יקבל 4,000 שקלים במזומן". לסכום זה נוהלו ככל הנראה משאים ומתנים בני מספר ימים טרם להחתמה על ההסכם.

לאחר הפיטורין לא מסר הנתבע כל מכתב פיטורין ו/או טופס 161 ו/או אישור העסקה כמחויב.

"מאחר והשכר החודשי ששולם בפועל אינו משתקף בתלושי השכר הרי שהסכום ששולם עפ"י ההסכם אינו מכסה את מלוא פיצויי הפיטורין המגיע ולא את שאר הזכויות הסוציאליות המגיעות לתובע בגין תקופת העסקתו" אומר אורטל.

התובע הגיש באמצעות עו"ד גיא אורטל תביעה משפטית כנגד המעסיק בה טען כי תקופת העסקתו היתה ארוכה וכי נגרעו ממנו זכויות סוציאליות רבות.

העובד טען כי ההסכם עליו הוחתם אינו מנומק, אינו מפורט ואינו מכיל רכיבים נחוצים רבים כגון: תקופת ההעסקה, הסיבה להפסקתה, רכיבים כספים מגיעים או ויתור עליהם.

הסכם שכזה נוגד את תקנת בציבור, אף נוגד את הוראות סעיף 29 לחוק פיצויי פיטורים ואת הפסיקה הנוגעת והוא בטל מעיקרו, כך נטען.

במיוחד זועקים הכשלים בהסכם הוסיף העובד וטען,  בכל הקשור למתן הסברים נאותים לעובד אודות זכויותיו הכספיות, לנוכחות מי מטעמו במעמד החתימה ולא אף בנוגע לזכותו להיוועץ עם עו"ד או אדם אחר מטעמו טרם חתימה.

העובד טען כי מעסיקו לשעבר ניסה לנשל אותו מזכויותיו המלאות תמורת נזיד עדשים, תשלום סמלי שודאי יסכים במזומן, כאן ועכשיו.

העובד טען עוד כי המעסיק ניצל את מעמדו מול התובע קשה היום השרוי במצב כללי דחוק, הציע לו סכום גלובאלי באמתלא של מחווה כביכול, בעוד זה נושל מכל זכויותיו הסוציאליות בהסכם קלוקל, עתיר מחדלים, אותו יזם וניסח המעסיק באופן מקפח הרובץ לפתחו.

בית הדין לעבודה בתל אביב קיבל את תביעת העובד וקבע כי גרסתו היתה אמינה עליו ועקבית. בית הדין קבע איפוא כי על המעסיק להוסיף על ה 4,000 שקלים ששולמו ולשלם לעובד רכיבים נוספים שונים כגון פיצויי פיטורים, דמי הודעה מוקדמת, דמי הבראה, פדיון חופשה והפרשות לפנסיה.

עו"ד גיא אורטל המתמחה בתביעות והגנה מפני תביעות ואשר יצג את התובע בתיק, מוסר בתגובה כי יש להבהיר למעסיקים ולעובדים כאחד, כי עובד אינו יכול לוותר על זכויותיו הסוציאליות, אלא אם כן, הדבר נעשה בהתאם לפרמטרים מחמירים כגון: טופס ויתור המפרט היטב את תקופת ההעסקה, הסכומים שישולמו לעובד ואת אלו שעליהם הוא מסכים לוותר ועוד… מומלץ לתת לעובד שהות בת מספר ימים להיוועץ עם עו"ד מטעמו ביחס להסדר וכן לקיים את מעמד החתימה בנוכחות אדם נוסף מטעם העובד.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות