fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנתניה מנגישים את הגנים הציבוריים לילדים בעלי מוגבלויות: העבודות בעיצומן

עד כה הונגשו 60 גנים ציבוריים. מתוך כ-120 הגנים, שהנגשתם תסתיים בסוף שנת 2021
מתקן משחקים המותאם לכסא גלגלים | צילום: דוברות עיריית נתניה
מתקן משחקים המותאם לכסא גלגלים | צילום: דוברות עיריית נתניה

בעיריית נתניה, מתבצע בעיצומם של ימים אלה פרוייקט רחב היקף. שבמסגרתו, מנגישה העירייה את מתקני המשחקים בגנים הציבוריים ברחבי העיר. לטובת ילדים בעלי מוגבלויות. על הפרוייקט, מנצחת סגנית ומ"מ ראש העיר, עו"ד שירי חגואל-סיידון. שתחום הגנים והנוף, מצוי באחריותה. "אנחנו רוצים לתת לילדים עם מוגבלויות, את האפשרות  לשחק יחד עם ילדים אחרים", היא אומרת. ומוסיפה: "מנעד המוגבלויות, הוא רחב מאוד. אך אנו שואפים לכך שכבר בשנת 2021, נצליח לגרום לזה שכל ילד בעל מגבלה, יוכל לצאת לגן הקרוב לביתו. וליהנות מהמתקנים שמתאימים לו.  כמו  לכל ילד אחר".

 

מתקן משחקים מונגש | צילום: דוברות עיריית נתניה
מתקן משחקים מונגש | צילום: דוברות עיריית נתניה

 

מתקני משחקים ייחודיים

במסגרת עבודות ההנגשה שבצעה העירייה, הותקנו מתקני משחק ייחודיים לילדים בעלי נכויות שונות. וכן  לבעלי מגבלות ראיה ושמיעה.

עבודות ההנגשה בוצעו במסגרת מדיניות ראש העיר, מרים פיירברג-איכר לאפשר לילדים והוריהם ליהנות ממשחק בגנים ובאתרים השונים. תוך הקפדה על מתקני משחק חדישים, המשלבים בין ילדים עם מוגבלויות לילדים ללא מוגבלויות. זאת בהתאמה לדרישות המתקדמות של החוק בעניין. בכוונת העירייה, כך נמסר, לזמן נציגות הורים של ילדים בעלי מוגבלויות שונות כדי לשמוע מה עוד ניתן להוסיף על מנת לשרת בצורה הטובה ביותר את הילדים והוריהם.

לחדשות נתניה נמסרה המצגת המלאה. ובה תיאורם של המתקנים המונגשים השונים. הכוללים משטחי נפילה ,שבילים ודרכי גישה מותאמים. וגם ריהוט גן ייחודי: ספסלים, שולחנות, ברזיות ועוד. בנוסף, ישנם בגני המשחקים המונגשים גם  הסרת/סימון מכשולים, שילוט ואמצעי הנחייה. וכמובן שגם חניות לנכים.

בנוסף, הותקנה אפליקציית נגישות בכניסה לאתרים. בשם step hear.  שבאמצעותה, ניתן לשמוע בכניסה לגן היכן מצויים המתקנים המונגשים. וכן לאילו בעלי מוגבלויות, הם מיועדים.

ובנוסף למה שצויין לעיל, זימנה עיריית נתניה נציגות הורים. של ילדים בעלי מוגבלויות שונות. כדי לשמוע מהם, מה עוד ניתן להוסיף ולשדרג בגני המשחקים.

עו"ד שירי חגואל-סיידון, לחדשות נתניה: "עשינו סקר מקדים, עוד לפני תחילת העבודות הללו. עם יועץ, שבדק את כל נושא של ההנגשה בגינות ציבוריות. עד כה, הונגשו 60 גינות ציבוריות. ואנחנו ננגיש 60 גינות נוספות, בשנה הקרובה. המתקנים המונגשים החדשים, נמוכים. כך שאפשר לרדת מהמתקן  היישר לכסא הגלגלים. ולהיעזר במוט אחיזה, שמותקן במתקנים השונים. המתקנים אכן לא מתאימים לבעלי שיתוק מלא, ואנחנו נשב יחד עם הורים לילדים בעלי מוגבלויות. ונשמח לשמוע מהם, על הצרכים של ילדיהם".

 

לעדכונים נוספים בחדשות נתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן*

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות