fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוהבים את הים? בואו ביום שישי לשפך נחל פולג – יש ארוע

באירוע שהוא חלק ממבצע ניקיון ארצי של רשות הטבע והגנים, בחרה קואליציית אנשי הים התיכון, להציף את נושא זיהום הנחלים שמשפיע ישירות על הים וגורם למוות של בעלי החיים והסביבה הימית.
רכזי הים התיכון | צילום יוחנן קישון

ביום שישי 12.2.21  בשעה 09:00 יגיעו אנשי קהילות אנשי הים התיכון אל שפך נחל פולג. לארוע להגברת המודעות לבעיית זיהום נחלים והשפעתה על שמורות טבע ימיות והים בכלל.

הארוע בפולג מזמין את קהילת ים שרון למבצע ניקוי השפך. אוהבי חוף פולג והים בכלל מוזמנים.

התכנית תכלול הדרכה מאת רן פרחי, רכז מקצועי ברשות ניקוז ונחלים שרון, וניקוי שפך נחל פולג. והארוע יתקיים בשתי קפסולות:
9:00 – קפסולה ראשונה.
11:00 – קפסולה שנייה.

בוצה בשפך פולג צילום רוני שניידר

לים התיכון זורמים 12 נחלים הסובלים מזיהום שמקורו במפעלים, בהזרמת קולחים, ביוב ובכמויות אדירות של זבל (כולל פלסטיק) המהווים מלכודות מוות לסביבה הימית.

בכל שנה מתקיימות אלפי תקלות במערכות הטיפול בביוב, כשרק חלק קטן מהן ידוע. התוצאה היא זיהום נחלים וים. כך גם בשפך נחל פולג המזהם את הים ותושבי נתניה מודעים לכך.

כידוע השפעת הזיהום על הנחלים והים עצומה: פגיעה בחי ובצומח, התחזקות מינים פולשים על חשבון מינים קיימים, פגיעה בבריאות וסגירת חופים לרחצה למשך ימים רבים.

מייקל רפאל, רכז קואליציית אנשי הים התיכון, מארגון "אנו":  "הים שלנו נתון ללחצים רבים המדרדרים את מצבו. כל מי שחושב שהים הוא אינסופי טועה. המצב הזה לא יכול להימשך. חייבים לעצור גם את זיהום הנחלים שמשפיע ישירות על שמורות הטבע הימיות שלנו. זה בידינו. צריך לאכוף בצורה רצינית את כל מי שמזהם את הנחלים".

האירוע שהוא חלק ממבצע ניקיון ארצי של רשות הטבע והגנים  קואליציית אנשי הים התיכון, המורכבת מארגוני סביבה, בהם החברה להגנת הטבע, צלול, Ecoocean, דלפיס, מגמה ירוקה בחרה להציף את נושא זיהום הנחלים שמשפיע ישירות על הים וגורם למוות של בעלי החיים והסביבה הימית.

האירועים בשפכי הנחלים שיכללו הדרכות, הפעלות, ניקוי שפכי הנחל, יתקיימו בהובלת הקהילות של אנשי הים התיכון. זה קורה בנחלים נוספים הנשפכים לים התיכון.

לפרטים נוספים והרשמה: http://bit.ly/3pFYqEg

הפעילות הינה בהתאם להנחיות התו הסגול ומוגבלת במספר המשתתפים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות