fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: יש תקווה לפארק ונגר

האם בית המשפט יורה לבטל את התוכנית להקמת 30 יח"ד במתחם הפארק?
דליה מיקל ורובי נודלמן, ברקע נראים הדחפורים עובדים מלוא המרץ ערב חג

בבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים התקבלה ביום שלישי השבוע עתירתם של תושבי שכונת מעלה חוחית המכוונת כנגד יישום תוכנית אותה יזמה רשות מקרקעי ישראל ללא ידיעתם, אשר תכליתה הרס מיותר של פארק "ברוך ונגר", תוך הרס מוחלט של צמחיה, ועצים הנעקרים בניגוד לתוכנית, והכל בעבור בניית 30 יחידות דיור צמודי קרקע בלבד. בית המשפט הורה לנתבעים להשיב תוך חמישה ימים.

העתירה הוגשה על ידי בא כוחם, עו"ד אושרי שלוש מנהריה, נגד רשות מקרקעי ישראל חיפה, הוועדה המחוזית לתכנון נצרת עילית, ועדה מקומית לתכנון כרמיאל ועיריית כרמיאל.

עוד אושרי שלוש – צילום קמליה

בעתירתם מבקשים התושבים צו להפסקת עבודות מידי, וכן כי בית המשפט יורה לוועדה המחוזית לבטל את אישור התוכנית עד להודעה חדשה. או לחילופין, כי בית המשפט יורה לוועדה המחוזית לדון שוב בתוכנית תוך שקילת האפשרויות הנוספות הקיימות במתחם.

בעתירתם קובלים התושבים על כי התוכנית מיושמת בשטח בניגוד גמור להוראותיה ובאופן הממיט הרס וחורבן על הצמחייה, העצים והסביבה. "התוכנית לשמירת העצים הבוגרים שהופקה מכח התוכנית מתירה עקירה של 15 עצים בלבד! בפועל ברישיון שניתן לקבלן הביצוע הורו על עקירה של למעלה מ-70 עצים! כן ממש כך! הרס בל יתואר ונזק עצום אשר אלמלא ערנותם של העותרים ההרס היה ממשיך, בלא מפריע ולא נפסק לעת עתה! מטעם זה ולו מטעם זה בלבד יש להורות על הוצאת צו ביניים וצו ארעי כמבוקש בבקשה במטרה למנוע את ההרס וכריתת העצים עד לדיון בעתירה דנן". כותב עו"ד שלוש.

עו"ד שלוש מוסיף: "בית המשפט יתבקש להורות כי הן התוכנית והן יישומה בפועל חורגים באופן קיצוני ממתחם הסבירות, זאת מבלי ליתן את המשקל הראוי לפגיעה העצומה בעותרים. התוכנית משתרעת על שטח של למעלה מ-45 דונם בעוד הבנייה מתוכננת ברצועה ארוכה אשר תחסום את הגישה לפארק ותהרוס את הגינה הירוקה בפתח השכונה וזאת לטובת בניית 30 יח"ד בלבד".

החלטת השופט אברהם אליקים, סגן נשיא בית המשפט המחוזי קובעת: "אני מורה לעותרים להמציא עד ליום 17.11.19 את העתירה במישרין למשיבים. בהתאם להוראות ולתקנות בתי משפט לעניינים מנהליים, במקרים של רשות המיוצגת על ידי פרקליטות המדינה, כגון משרדי ממשלה או רשות מקרקעי ישראל, ההמצאה תיעשה למשרדה של פרקליטות מחוז חיפה".

בעתירה קבל עו"ד שלוש על התנהלות ראש עיריית כרמיאל, שכן, בתאריך 30 לאוקטובר, נשלח ממשרדו מכתב חתום על ידי 80 משפחות ומאות תושבי שכונת חוחית, בה ביקשו פגישה עמו, אך  לא זכו לתגובה או מענה. עו"ד שלוש מקשה: "האם תושבי שכונת חוחית לא ראויים לתגובה או התייחסות של ראש העיר שלהם? מדוע זכו להתעלמות בוטה מבקשתם להיפגש? כעת תיאלץ עיריית כרמיאל להשיב בבית המשפט". המכתב במלואו צורף לעתירה.

תגובת עיריית כרמיאל טרם נמסרה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות