fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש העיר עכו: ביקור פצועי הלינץ' ומפגש מורחב לשיקום נכסי העיר

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי ביקר אמש את פצועי הלינץ' אלעד ברזילי ומור ג׳נאשווילי במרכז הרפואי לגליל, חיזק אותם והציע סיוע למשפחותיהם. ובנוסף כינס את התיירנים בעיר שנכסיהם נפגעו קשות במהלך המהומות והבטיח כי יעשה הכל להחזיר את העיר לקדמותה.
ראש עיריית עכו בביקור פצועי הלינץ בעיר | צילום: דוברות עיריית עכו

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, ביקר אתמול, ראשון, את פצועי הלינץ׳ מהמהומות בעיר, אלעד ברזילי ומור ג׳נאשווילי המאושפזים במרכז הרפואי לגליל המערבי.

אל ראש העיר התלוו ח״כ ניר ברקת ומנהל בית החולים, פרופ׳ מסעד ברהום. לנקרי שוחח עם משפחתו של ברזילי, חיזק את ידם ואיחל לו החלמה מהירה. בהמשך נפגש לנקרי עם מור ובני משפחתו. מור סיפר על הלינץ׳ שחווה וניצל ממנו בנס.

לנקרי אמר, כי כוחות הביטחון עצרו חשודים במעשה והמשטרה תמצה עימם את הדין. ראש העיר הציע סיוע וליווי של העירייה למשפחות הפצועים ככל שנידרש.

ראש העיר כינס את התיירנים בעיר שנכסיהם נפגעו במהלך המהומות | צילום: דוברות עיריית עכו

לנקרי: "אפעל מול משרדי הממשלה להקמת משטרת תיירות"

ראש העיר כינס את התיירנים בעיר שנכסיהם נפגעו קשות במהלך המהומות בעיר העתיקה.

בפגישה השתתפו מנכ״ל משרד התיירות אמיר הלוי, מפקד תחנת המשטרה סנ״צ איאד פראג׳, סגן ראש העיר אדהם ג׳מל, מנכ״ל העירייה יניב אשור ומנכ״ל החברה לפיתוח עכו העתיקה יובל פורת. בין המשתתפים היו אורי ירמיאס שמלונו ה"אפנדי" ומסעדתו "אורי בורי" עלו בלהבות וניזוקו קשות, בעלי צימרים וחדרי אירוח, מסעדנים, בעלי סירות בנמל שהוצתו ונבזזו ובעלי עסקים נוספים.

לנקרי אמר, כי העיר עכו חוותה אירועים קשים וחמורים במיוחד על רקע לאומני. ״אנו נעשה הכל כדי להחזיר את העיר לקדמותה, נבוא בחשבון עם כל אותם פורעי חוק ונלמד את הלקח מאירועים אלה״. עוד אמר לנקרי, כי הביטחון האישי הוא מעל לכל, ולכן יפעל מול משרדי הממשלה לקידום הקמת משטרת תיירות כדי שיהיה כח קבוע שישרה בטחון ומשילות בעיר העתיקה.

המפגש עם התיירנים היה טעון במיוחד ולאורך כל השיחה עלתה הדרישה מצידם להקים תחנת משטרה בעיר העתיקה שאינה נסמכת על שיטור קהילתי.

סנ״צ איאד פראג׳: ״אני מרגיש היום באבל. לצערי ביום ההפגנה המשטרה היתה שקועה בירושלים שהיתה בוערת. היינו ערוכים להפגנה, אך לא ציפינו שישרפו מלון ששוהים בו אנשים. קיבלנו החלטות קשות ומטלטלות. בוצע לעברנו ירי מנשק חי וניסו לגרור אותנו למסגד. המשימה שלי היא להחזיר את הבטחון״. עוד אמר פראג׳, כי עד כה בוצעו עשרות מעצרים.

מנכ״ל משרד התיירות, אמיר הלוי אמר, כי לצערי המהומות האלה גבו מחיר יקר ולכן לא יושקעו תקציבי תיירות בעיר ללא הקמת משטרת תיירות. ״אין עיר שבהשקעה נקודתית הושקעו בה כספים רבים כמו העיר עכו״, אמר הלוי, ״אני מבטיח לכם שעכו תחזור להיות עיר תיירות יותר חזקה".

בפגישה השתתפה גם נציגת רשות המיסים שהשיבה לשאלות התיירנים בכל הנוגע לטיפול בתביעותיהם לקבל פיצוי בגין הנזקים הכבדים שנגרמו להם על רקע לאומני.

ראש העיר, שמעון לנקרי החליט להעניק לכל אותם בעלי עסקים פטור מארנונה למשך חצי שנה כדי לאפשר להם לתקן בתקופה זו את עסקיהם ולהשיבם לקדמותם.

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות