fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: מחאת אנשי התרבות והמחול העממי היום

מחאת אנשי התרבות והמחול העממי, "לא נפסיק לרקוד": מדריכים לריקודי עם, כוראוגרפים, יוצרים ובמאים למחול עממי יזמו מיצג מחול שיביא להכרה בתחום לעצמאים שאינו מדובר
מחאת אנשי המחולות. ירון כרמל וגדי ביטון

צפו: מחאת אנשי התרבות והמחול העממי היום ברחבי הארץ:

קבוצת מדריכים לריקודי עם, כוראוגרפים, יוצרים ובמאים למחול עממי יזמו פעילות שתביא להכרה בתחום. את מטה המאבק מובילים, בין היתר, גדי ביטון, ירון כרמל ודגנית רום

בשעה זו , היום (ראשון) מתקיימת הפגנה יוצאת דופן בייחודיותה של כל העוסקים בתחום המחול העממי, ריקודי העם, המחול לבמה, יצירה, חינוך, ובעיקר תרבות ארץ ישראלית שורשית.

בהפגנה המאורגנת על פי הכללים שנקבעו, בחרו המארגנים לרקוד, כדרכם  בכל ימות השנה – והפיקו מיצג מחול הבנוי על עקרון הפלאשמוב.

מטרת המיצג: לחזור לרקוד ולהרקיד, לחולל ולשמח.  

עד כה המדינה טרם התייחסה לעוסקים בתרבות המחול בה כולם מועסקים על בסיס עצמאי.

מדובר בענף החוגים הגדול ביותר המתקיים במסגרות שונות, משתתפים בו במרוצת השבוע עשרות אלפים רבים מכל קצות הארץ ומועסקים בו כמה מאות מדריכים, מורים וכוראוגרפים.

לא נפסיק לרקוד: המקצוע שלא מוכר

מחאת אנשי התרבות והמחול העממי היום היא רק חלק מתוכנית אסטרטגיית חזרה לריקודי העם בתקווה להגיע למצב שניתן יהיה להפעיל הרקדות במתכונת כלשהי.

בנוסף כוונת האירוע היא להביא למודעות כי קיים סקטור שלם שאף אחד לא מדבר עליו. "כאשר הגשנו את הטפסים, על פי המתווה שנמסר לעצמאים, הושבנו ריקם, המקצוע הזה לא מוכר לצורך כלום.

הכוונה היא ליצור מתכונת לחידוש ריקודי העם, גם אם יהיה זה במגבלות, אבל שתהה זו דרך להניע את גלגלי השיניים של המכונה, עד שנגיע למצב בו היינו בטרם פרוץ הקורונה. אנחנו מקווים להגיע למוצר שיאפשר לעשות משהו, אשר יוגש לוועדה הממשלתית העוסקת בחזרה לשגרה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות