fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעקבות המלחמה עוזבים רבים מהעובדים הזרים בענף החקלאות. בני הנוער מעמק המעיינות ביחד עם מתנדבים מרחבי הארץ נרתמים לקחת חלק במאמץ,

צילומים: דוברות עמק המעיינות

הפנים היפות של הארץ

 

ומתנדבים להחליף אותם ולתת כתף לחקלאים באיזור.

 

 

מלחמת "חרבות ברזל" והזוועות שהתחוללו בשבת ה 7.10 ביישובי הדרום הביאו לעזיבה גדולה של עובדים זרים מענף החקלאות. גם חקלאי עמק המעיינות, מצאו את עצמם ללא ידיים עובדות עקב גיוס רבים מהצעירים ועזיבתם של העובדים הזרים.

עם חזרתם של בני הנוער למוסדות החינוך בשבוע שעבר – התגייסו מנהלי בתי הספר והמחנכים מגאון הירדן – דרכא ושקד דרכא יחד עם תלמידיהם לקחת חלק במאמץ הלאומי, ונענו לקריאה לתת כתף לחקלאיים בעבודות העונתיות בחממות.

 

הבוקר (שלישי) הגיעו עשרות תלמידים מבתי הספר בליווי המחנכים והמנהלים, התפזרו בין החממות וביצעו את מה שביקשו מהם החקלאיים: גיזום, הדלייה, קשירה, פריסת משטחים ועוד.

 

יורם קרין ראש המועצה האזורית עמק המעיינות אשר ביקר אותם יחד עם ציון דקו מנהל אגף החקלאות והמושבים אמר: "הילדים האלו הם הפנים היפות של הארץ. החום והלחות הגדולה בחממות, ומזג האוויר בעמק לא הרתיעו אותם מלהגיע ולתרום ככל יכולתם למאמצים הגדולים ולאתגרי העורף בעת מלחמה. השמירה על החקלאות וההמשכיות הם חלק מהביטחון הלאומי והניצחון של כולנו במאבק הזה. אנו גאים בהם ומברכים אותם על ההירתמות."

 

 

כבר בימים הקרובים, יתכנס צוות אשר יבחן המשך עזרת התלמידים לחקלאים עד סוף השנה או עד שיתבהר המצב.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות