fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים במעלות-תרשיחא: החזירו את התלמידים לאולמות הספורט!

היכן יתקיימו בחורף שיעורי הספורט וטקסי בית הספר? העירייה: "ליקויים מינוריים שהתגלו בביקורת שנתית שעורכת העירייה טופלו ומטופלים"
אולם ספורט במעלות. צילום: עמותת הספורט מעלות תרשיחא

הורים לילדים ממספר בתי ספר במעלות-תרשיחא טוענים כי ילדיהם אינם מורשים להיכנס במהלך יום הלימודים לאולמות הספורט כיוון שאינם שמישים לפעילות, ואין אישורי בטיחות למתקנים. בבתי הספר ממאנים לאפשר לתלמידים להתאמן באולמות כיוון שלטענתם, אין אישורים התואמים את תקנות משרד החינוך.

עפ"י הוראה אחרונה של חוזר מנכ"ל החינוך העוסקת בדרכים להבטחת שלומם ובטיחותם של תלמידי בתי הספר בשיעורי החינוך הגופני, בסעיף 7.5 בחוזר נקבע כי הרשות המקומית האחראית על בית הספר, היא האחראית על תקינותם של מבנה מוסד החינוך, החצרות, המתקנים והציוד, לרבות מתקני ההתעמלות. הרשות מחויבת לבדוק את תקינות מתקני ההתעמלות במסגרת המצאת אישורי תקינות לבית הספר ולמחוז, לקראת תחילת שנת הלימודים. אך לטענת ההורים, המורים לחינוך גופני אינם מעבירים את שיעורי הספורט באולמות כיוון שלא הופקו האישורים המתאימים, עפ"י התקנות.

החשש של ההורים עולה בימים אלה, לקראת החורף, ומהחשש שגם בקור ובגשמים יאלצו התלמידים להתאמן בשטח פתוח. גם כאן, סעיף 5.2 בחוזר המנכ"ל אודות שיעורי חינוך גופני המתקיימים בעונת החורף קובע כי הסכנות העיקריות בשיעורי החינוך הגופני המתקיימים בחורף הן מכות קור (היפותרמיה העלולה להתפתח משילוב של טמפרטורות נמוכות, רטיבות ורוח) ומחלות הנובעות מהיחלשות מנגנוני ההגנה של הגוף. כדי למנוע את התממשותן של סכנות אלו נקבע כי יתקיימו שיעורי החינוך הגופני בתקופת החורף, ובפרט בימים גשומים וקרים, בכפיפות להגבלה כי המורה ישתדל לקיים את השיעורים במקומות יבשים ומוגנים מרוח.

מחבר מועצת העיר מוטי בן דוד נמסר: "מבדיקה שערכתי עולה שמתחילת שנת הלימודים הנוכחית כלל אולמות הספורט בבתי הספר בעיר סגורים ואין אפשרות לתלמידים והצוות החינוכי להשתמש בהם עקב אי תקינות המתקנים ובעיה באישורים מתאימים. בהיותי סגן ראש העיר ומחזיק תיקי התרבות והספורט הצפתי את הנושא פעמים רבות ודרשתי עוד לפני שמונה חודשים תקציבים על מנת שלא נגיע למצב הזה. לצערי פעם אחר פעם אני רואה אטימות מצד ראש העיר ארקדי פומרנץ בדברים הבאמת חשובים כגון חינוך ותרבות הפנאי ומצד שני התעסקות בהוספת משרות סרק למקורבים, דבר שמוביל אותנו לכיוון חשב מלווה ולקריסת העיר והעירייה. בעקבות כך שלחתי מכתב חריף לראש העיר הנוכחי ארקדי פומרנץ ולאורנה שמחון מנהלת המחוז במשרד החינוך".

אחת האמהות המודאגות שילדה לומד בבית הספר ראשונים מסרה השבוע לצפון-1: "לא יכול להיות שבמשך חודשים ארוכים לא יאפשרו לתלמידים להתאמן באולם הספורט של בית הספר. גם את טקס ראש השנה ערכו בחום, תחת כיפת השמיים. זה לא הגיוני. למה הילדים שלנו צריכים לסבול? ומה יהיה בחורף? הם יתאמנו בקור? בגשם? ראש העירייה צריך לשים סוף לסחבת האישורים הבטיחותיים ולהחזיר את הילדים לאולם הספורט!"

ממידע שנמסר לצפון-1, פגישה שהיתה אמורה להתקיים היום בין ועד ההורים המרכזי וראש עיריית מעלות תרשיחא ארקדי פומרנץ, נדחתה על ידו למועד אחר.

מעיריית מעלות-תרשיחא נמסר: "מתקני הספורט העירוניים קיבלו את אישורו של מהנדס הבטיחות. ליקויים מינוריים שהתגלו בביקורת שנתית שעורכת העירייה טופלו ומטופלים".

ממשרד החינוך נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות