fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשם התושבים: מעלות-תרשיחא דורשת מתאגיד המים לפרוע את חובו

העירייה הוציאה מכתב חריף למעיינות זיו הדורש פירעון סופי של החוב משנת 2009. התאגיד: הממונה על תאגידי המים והביוב ברשות המים לא מאשר את התשלום
אביטל בוחבוט-בורשטיין | צילום: עצמי

תאגיד המים מעיינות זיו לווה לפני עשור 25.8 מיליון שקלים מעיריית מעלות-תרשיחא, לצורך הקמתו, ביסוס התשתיות וגיוס העובדים. לצפון-1 נודע השבוע כי השנה, שנת 2019, הגיע מועד הפירעון הסופי ולכן שלחה העירייה באמצעות משרד עורכי דין מכתב להנהלת התאגיד, בו מצוין כי אם לא ישולם החוב בחודש הקרוב תפעל העירייה בכל הכלים העומדים לרשותה למימוש זכויותיה.

זהו לא סוד שהעירייה נמצאת במצב בו עליה לגבות כל חוב אפשרי, על מנת להמשיך ולשרת את התושבים, וזאת על אף המצוקות הכספיות, הנובעות לא מעט, לטענתה, מדחיית תשלומים ע"י הממשלה. הסכום שנותר לתאגיד לשלם לעירייה עומד על כ – 3.9 מיליון ₪, סכום, שעפ"י גורמי בעירייה תוקצב והופנה לצרכי התושבים.

יש לציין כי התאגיד חייב לא רק לעיריית מעלות-תרשיחא, אלא גם לכל המועצות החברות בתאגיד: כפר ורדים, שלומי וכיסרא-סמיע, והוא זקוק לאישור הממונה על תאגידי המים על מנת לשלם את חובותיו, וזאת כדי למנוע את כישלונו ונפילתו של התאגיד, שיפגע בסופו של דבר בתושבים הצורכים את המים.

מנכ"ל תאגיד מעיינות זיו בפועל, אביטל בורשטיין מסרה לצפון-1: "העירייה באמצעות עורכי דינה ממשרד הרצוג פוקס נאמן , אכן פנתה במכתב מתריס לדירקטוריון החברה. לגופו של עניין:

כל תשלום לעיריית מעלות-תרשיחא כמו ליתר בעלי המניות בתאגיד מחייב עמידה בתנאים הקבועים בחוק תאגידי מים וביוב וביניהם כושר החזר התאגיד, ואישור הממונה על תאגידי המים והביוב ברשות המים, על  ההסכם ברוח זו חתומים כל ראשי הרשויות. לכן לא ברורה הדרישה שעלולה להביא לקריסת התאגיד ולפגיעה משמעותית ביכולתו לספק שירותים לצרכניו. ברוח הדברים הוציא הממונה מכתב בהול לחברי הדירקטוריון ולראשי הרשויות  ובו הוא דוחה על הסף את דרישתה של העירייה לתשלום, משמע אין אישור! התאגיד כאמור כפוף להוראות הדין , לדירקטוריון החברה ולרגולטור. יודגש ויובהר, כי מדובר בהחזר ההלוואה שבין השנים 2010-2013 , שכן בשנים שלאחר מכן  2014 אילך ועד היום ,מקבלות הרשויות בזמן ובמדויק את החזר ההלוואה במלואה. הנהלת התאגיד תמשיך לשרת את בעלי מניותיה לצד  זהירות המתחייבת בחוק. במטרה להמשיך לספק שירותי מים וכיו"ב לצרכנים ולהמשיך בהקמת תשתיות שהקמתן הכרחית לפיתוח יישובי התאגיד".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות