fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגשר שאי אפשר לעבור בו

צילום: פרטי

הגשר להולכי רגל שבגבעת אולגה, הוא מסוג הדברים, שאדם יכול להסתכל עליהם ולתהות על מה חשבו לעצמם אלו שתכננו ובנו את זה?, הגשר בנוי כך כשבצדדיו מדרגות המובילות אליו, ורק מדרגות ללא מסלול שטוח כך שאין בו שום הנגשה לנכים ולאשים אחרים המתקשים או כלל אינם יכולים לעלות במדרגות. "יש שם המון אוטובוסים עירוניים שעוצרים במקום, נכה לא יכול לעבור צד",

הגשר ממוקם מעל כביש החוף, בצמוד לתחנת הדלק שליד אולגה ולכיוון תל אביב. הוא נותן מענה למי שרוצה לנסוע בתחבורה ציבורית לחיפה או חוזר מתל אביב לכיוון חדרה שכן בשביל יעדים אלו יש לטפס על הגשר ולהגיד לתחנות האוטובס שעל כביש החוף. בנוסף עובר בו גם קו אוטובס אחד פנימי לתוך חדרה.

 צילום: פרטי
צילום: פרטי

גולן לקס ועמיחי גורפינקל החדרתים, שהינם ישובים על כסאות גלגלים, מנהלים בהתנדבות את שלוחת נגישות ישראל חדרה. "המצב הוא כזה שכעת כמעט אף אדם מוגבל בהליכה אם זה הליכון קביים או כסא גלגלים לא יכול למעשה לקחת אוטובוס מאולגה לכיוון חיפה או תל אביב כמו אדם נורמלי כי הוא לא יכול לעבור את הגשר", אומר לקס, "גם מי שיטפס בקושי רב, מסתכן בפגיעות וחבלות. בכל הארץ יש גשרים שעושים עליהם שיפועים ואז אפשר לעלות עם השיפוע, זה לא רק לטובת נכים אלא גם לאמהות עם עגלות ילדים וקשישים עם עגלי קניות. עבור אלו הגשר היום מחוץ לתחום. עצוב שמשרד ממשלתי מפקיר 20 אחוז מהאוכלוסיות הכי חלשות, אפילו יותר מזה, אם אנחנו כוללים גם את קשישים”.

מעיריית חדרה נמסר כי הגשר הוקם ובאחריות מע"צ ומשרד התחבורה. משרד התחבורה הפנה את בקשת התגובה  לחברת נתיבי ישראל (מע”צ לשעבר), שהיא זרוע ביצועית של המשרד, לדברי הדוברת. מהחברה נמסר כי: "גשר אולגה אשר הוקם בשנת 1978 עתיד להיות מוחלף בגשר חדש במסגרת תוכנית התשתיות הלאומית (31) אשר נמצאת בתוכנית החומש של 'נתיבי ישראל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות