fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רני אידן לא לבד: שלושה תושבי עמק חפר יתמודדו מולו

חיזקי סיבק. צילום: Ari Klee
חיזקי סיבק. צילום: Ari Klee

עו"ד חיזקי סיבק, עופרה ברק וד"ר גלית שאול, הודיעו השבוע על התמודדותם בבחירות הקרובות לראשות מועצת עמק חפר. השלושה יתמודדו מול רני אידן המכהן כראש מועצה 12 שנים ברציפות מאז מונה בשנת 2006, עת עזב נחום איצקוביץ' את התפקיד כשמונה למנכ"ל משרד העבודה והרווחה. בבחירות בשנת 2009 היה אידן מתמודד יחיד ובבחירות בשנת 2013 ניצח את עופרה ברק.

חיזקי סיבק צילום: Ari Klee
חיזקי סיבק צילום: Ari Klee

עו"ד חיזקי סיבק

עו"ד חיזקי סיבק (54) תושב אביחיל, נשוי ואב לשלושה ילדים. לסיבק משרד עורכי דין העוסק כיום בתובענות ייצוגיות ובהליכים בעלי משמעות ציבורית מול הרשויות, בנושאים של גביה בלתי חוקית או מפלה, איכות הסביבה ואפליה על רקע מגדרי. שותפתו לפעילות היא עו"ד גלי עציון, יועצת לנושא חקיקה של ארגון נעמ"ת.

בחמש השנים האחרונות כיהן סיבק כחבר הנהלת מועצת עמק חפר מטעם מושב אביחיל ובמסגרת זו פועל כיו"ר הועדה לסולידרית חברתית, יו"ר ועדת חופים, חבר הועדה הסטטוטורית לאיכות הסביבה, חבר פורום המעבר לבית ספר רמות ים, חבר ועדת ההגוי של חוות הנוי, חבר הועדה להחרגה מהיטלי סלילה וחבר ועדת מכרזים. בעמק חפר וברחבי הארץ הוא מוכר כאיש אשכולות, צנוע, הגון, אוהב אדם וסביבה הנרתם לכל פעילות ומסייע בלב ויד רחבה לכל אדם באשר הוא.

לסיבק ניסיון רב וידע מקצועי שצבר בתחום המוניציפלי והמושבי לאחר שנים רבות כחבר ועד מוניציפלי, ועד אגודה, יו"ר ועדת החינוך, יו"ר ועדת המתאר היישובית, חבר מועצה וחבר הנהלה. באביחיל הוא הקים את גמ"ח אביחיל, יו"ר "עמותת הגן הבוטני בחוות הנוי" בעמק חפר, פעיל במטה נגד הקמת מתקני הגז ונגד הקמת אסדות הגז בקרבת החופים. עו"ד מלווה של פעילי "רוצים רכבת בעמק חפר", חבר "המטה הארצי לבינוי שפוי", ושותף להתנגדות הציבורית לפעילות הותמ"ל בכדי להגן על המרחב הכפרי והעירוני.

בין עיסוקיו הרבים הוא גם מקדם פעילויות במוזיאון הגדודים באביחיל, היה חבר בועד הנהלת עמותת "אדמתי", חבר בעמותת "המכון החינוכי הישראלי ע"ש יאנוש קורצ'אק", בחבר הנאמנים של מדרשת רופין, מסייע להקמת עמותת חקלאים, מקדם שיתופי פעולה בתחום סביבתי, תכנוני ותרבותי בשילוב המרחב הכפרי והעירוני ועוד.  כל זאת  תוך הסתכלות רחבה, איזורית וארצית, הנובעת מניסיון שרכש בקידום חקיקה בכנסת ישראל, היכרות עם מערכת המשפט, ארגוני סביבה ותנועות מתיישבות.

עופרה ברק צילום רותי ברמן
עופרה ברק צילום רותי ברמן

עופרה ברק

ברק (59) תושבת כפר מונאש וילידת המושב, נשואה ואמא לשלושה וסבתא לשניים היא בוגרת יחידת המחשוב של צה"ל, היתה מפקדת המרכז לעיבוד נתונים במפקדת חיילות השדה, שירתה בצה"ל שבע שנים והשתחררה בדרגת סרן. מנהלת מערכות מידע לשעבר במספר חברות, כיהנה כמנכ"לית של ישוב קהילתי, היתה דירקטורית בחברה הכלכלית לפיתוח עמק חפר ובעלת תואר שני במדיניות ציבורית.

ברק מתכוונת להביא מנהיגות אחרת. לדבריה תפקיד המועצה האזורית הוא לשרת את התושבים והיישובים לראות בהם לקוחות מחד ושותפים מאידך: "מועצה בניהול מודרני, מחויבת לשיח עם תושבים ועם נציגי הישובים, לאפשר להם להיות שותפים לדרך ולקבוע יחד את סל ואיכות השירותים הנדרשים".

לדבריה, המועצה בראשותה תהיה מועצה ידידותית, וקשובה לצרכי התושבים מועצה פתוחה לביקורת ופועלת מתוך שקיפות מלאה. מועצה שתשים דגש על השירות לתושב, תקדם ותחזק את הישובים ותטמיע בקרב עובדיה את היותם משרתי ציבור. המועצה תעבור מניהול מנוכר ומיושן לניהול מודרני, בו נקבעת תכנית עבודה ותקציב מקושר פעילות וכמובן קיום תהליכי בדיקה לעמידה ביעדים ולשימוש נכון ויעיל בתקציב הציבורי.

ברק: "אין זה סוד כי חייבים להביא שינוי באופן בו מנוהלת המועצה האזורית שלנו. על מנת להצליח בשינוי חייבים שיהיה ראש מועצה בעל יכולות ניהול, השכלה מתאימה, ניסיון ציבורי ועסקי, ומעורבות בחיי התושבים. כדי לחזק את השרות לתושב ולהפחית את הבירוקרטיה תקיים המועצה מיזם שיביא את שירותי המועצה לישובים, כך שאחת לתקופה ניתן יהיה לקבל את שירותי המועצה וכן שירותים ממשלתיים שונים בישוב עצמו. בישובים גדולים, כדוגמת בת חפר, תוקם יחידה קדמית של המועצה שתפעל באופן קבוע בישוב. שעות קבלה יורחבו והשירות יינתן גם בשעות אחר הצהרים. המועצה שלנו תשמור על קשר קרוב עם התושבים ועם ועדי הישובים, תנהל שיח בגובה העיניים, תהיה עם היד על הדופק, הכול כדי ללמוד על הצרכים ולתת מענה ופתרון מתאים וראוי".

גלית שאול צילום שלומי אמסלם
גלית שאול צילום שלומי אמסלם

ד"ר גלית שאול

שאול (48) נשואה ואם לארבעה מהמושב חוגלה בעלת תואר ד"ר בקרימינולוגיה ותואר שני במשפטים בחמש השנים האחרונות היא מנכ"לית מרכז רקמן לקידום מעמד האישה באוניברסיטת בר אילן ובמשך 13 שנים עשתה תפקידים שונים במשרד הרווחה.

"לפני כחודש החלטתי לקחת על עצמי את האתגר ולהתמודד על תפקיד ראש המועצה האזורית עמק חפר. מאז אני פוגשת עוד ועוד מתושבי העמק שלנו שכמוני חושבים שאחרי שנים רבות דרוש שינוי בדרך ההתנהלות של המועצה. אני מאמינה ששינוי זה יגיע אך ורק באמצעות מנהיגות חדשה"

שאול: "שנים רבות אני פועלת בשלטון המקומי. הובלתי פרויקטים של התנדבות וחברה אזרחית בשגרה ובחירום. למדתי להכיר אנשים רבים וטובים שעושים עבודה נאמנה ומשרתים את הציבור במחויבות רבה. עם זאת, אי אפשר להמנע מהתדמית המושחתת שדבקה בשלטון המקומי, שלחלק ממנה, לצערנו הרב, הצדקה. מעבר לתדמית המושחתת, ישנה גם תחושה, שאני מזהה בחלקת האלוהים שלי וגם ברשויות אחרות, של ניתוק בין המנגנון השלטוני והציבור. את זה אני רוצה לשנות! העבודה בשירות הציבורי לימדה אותי שהצלחה בתחום היא תוצאה של הקשבה לקולם של כל תושבת ותושב וצרכיהם. זאת המהות של שירות ציבורי. לכן, צמד המילים 'התושב במרכז' אינה קלישאת בחירות שחוקה עבורי, אלא דרך חיים פרטית, שהפכה עם השנים לשיטת עבודה שהובילה להצלחות בהובלת פרויקטים לאומיים עתירי משאבים. מניסיוני הרב בעבודה מול רשויות מקומיות, אני יודעת שלשלטון המקומי השפעה מכרעת על אורח חיינו- אפילו יותר מהשלטון המרכזי. בפני ראש רשות עומדות שתי אפשרויות. הוא יכול, מחד, ליזום ולהוביל ובכך להשפיע על רמת החינוך, עתיד הנוער או הפיתוח הכלכלי. מצד שני, הוא יכול להיות נסמך על שולחנו של השלטון המרכזי. זה המסר המרכזי שלי לתושבי עמק חפר: הכוח להחליט איך ייראו חיינו מצוי בידינו, באמצעות נבחרי הציבור שלנו. העידן של 'המנהיג הכל יכול' תם. אנו זקוקים למנהיגות, המעצימה את התושבים, המתרכזת בצרכים החשובים לתושבים, החוברת לתושבים ובעיקר, השומרת על יושרה וניקיון כפיים. אני מאמינה שזה השינוי שאביא לתושבי עמק חפר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות