fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המאמץ אפסי, העזרה עצומה

בית חב"ד בזכרון יעקב פתח קו חירום לקניות עבור אנשים המנועים מלצאת מבתיהם
התגוננות מפני וירוס הקורונה
צילום: נירית שפאץ

אנשים רבים, בעיקר מבוגרים, מוצאים את עצמם בימים אלה של התגוננות מפני וירוס הקורונה כשהם סגורים בבתיהם, ולא לכולם יש אדם קרוב שיכול לגשת לחנות, לקנות עבורם מצרכים חיוניים ולהביאם לביתם. בבית חב"ד בזכרון יעקב חשבו עליהם ופתחו קו עזרה עבור אנשים שאינם יכולים לצאת מביתם וזקוקים שיעשו קניות עבורם. הם מתאמים בינם לבין מתנדבים שעושים את הקניות ומביאים אותן לבתיהם. מספר הטלפון שיש להתקשר אליו: 054-6631770.

הרב פריימן, רב חב"ד בזכרון יעקב, היוזם והמארגן, מספר: "אנשים מתקשרים מאוד בחשש, הם לא רוצים להטריח. זה ניכר בתחילת השיחה. אני מסביר: 'אתה לא מטריח אף אחד, יש אנשים שיושבים בבית ורוצים לעזור'. המאמץ הנדרש לעזרה הוא אפסי והעזרה היא מאוד גדולה. מדובר באנשים מבוגרים שמוגדרים בקבוצת סיכון ולכן חוששים בצדק לצאת, וזה יכול להיות גם אנשים צעירים שנמצאים בבידוד, כמו אנשים שחזרו מחו"ל. זה מאוד מרגש, כל אדם, איש ואישה אנחנו מצליחים לעזור להם, זה מאוד מרגש. אין פה מאמץ והשמחה מאוד גדולה'.

המתנדבים עורכים את הקנייה בהתאם לצרכים: "יש אנשים שאומרים 'אני עושה את הקניה בעצמי ומשלם באשראי, רק תביאו את המצרכים מהחנות אלי'. יש מבוגרים שלא מסתדרים עם כרטיסי אשראי, והם נותנים רשימת קניות בטלפון ומעבירים את התשלום במזומן. יש אנשים שרק צריכים מרשם מבית מרקחת. כל אחד לפי צרכיו".

העסק דופק יפה, אבל תמיד טוב אם יהיו עוד מתנדבים. "הרעיון הוא גם להביא לאנשים את מה שהם צריכים בהקדם האפשרי. ב"ה, כיום אנחנו מצליחים לעשות את זה אפילו תוך שעה. אני מאמין שיהיו עוד ועוד פניות, כי עוד ועוד אנשים נכנסים לבידוד, אבל יש גם כמות יפה של מתנדבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות