fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוסן לאומי, ע"ש ליאור בוקר

אירוע של חוסן לאומי להנצחת ליאור בוקר ז"ל
לזכר ליאור בוקר \ עיצוב וצילום: מכללת תילתן
לזכר ליאור בוקר עיצוב וצילום: מכללת תילתן

"האקתון ליאור בוקר – חוסן לאומי לישראל", יתקיים השנה לראשונה. בימים רביעי וחמישי השבוע, ה-16-17 בדצמבר.  לציון עשור לאירוע השריפה בכרמל, ולהנצחת זכרו של תת ניצב ליאור בוקר ז"ל. האירוע, ייערך וישודר במכללת תילתן. מכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית, בעיר חיפה.

האקתון, על פי הגדרתו, הוא אירוע חדשני. שבמהלכו משתתפים מתכנתים ואנשי טכנולוגיה, מוצר ו/או תוכן. על מנת להגיע לפתרון פורץ דרך בתחום מסויים. בכל אירוע שכזה, משתתפים עשרות עד מאות משתתפים. מתוך האקו-סיסטם הישראלי. פרופסורים, סטודנטים, סטארטאפיסטים, מנכ"לים, אנשי תעשייה, ביטחון וצבא. כפועל יוצא, קמות מתוכו קהילות תוכן ונוצרים שיתופי פעולה. האקטון הנוכחי, שיזמה בתו של ליאור בוקר, אבישג בוקר ז"ל, הוא גם אירוע הנצחה. שיעסוק בחיזוק החוסן הלאומי. וכן יהווה גם הפנינג טכנולוגי. שבמסגרתו, צפויים לצאת לאור תוצרים שייטיבו עם החוסן הלאומי של ישראל, ויסייעו למציאת פתרונות מצילי חיים.

 

חדשנות וביטחון

מפקד החממה הטכנולוגית של חיל האוויר,  רס"ן ד"ר דוד אלקחר, הוא ממפיקי האירוע. "לשם הפקת האירוע", הוא אומר, "חברו יחד אנשי חדשנות בכירים במערכת הביטחון. מבסיס 108 – רשת הביטחון של חיל האוויר, מגן דוד אדום, כבאות והצלה לישראל, משטרת ישראל, הרשות לחדשנות, המשרד לביטחון פנים, ורשות חירום לאומית (רח"ל) ועוד. וכן בכירים בתעשיית ההיי-טק. רתמנו את כולם, כדי לקחת חלק פעיל באירוע".

האירוע כולו, אגב, יתקיים למשך 36 שעות. שבהן יעסקו המשתתפים, בהתמודדות עם אתגרים שונים. הנוגעים לחוסן הלאומי של מדינת ישראל. כגון מגיפת הקורונה, סייבר, טרור, והצתות.

אסון השרפה בכרמל התרחש  בדיוק לפני עשור, בחג החנוכה של שנת 2010. בשריפה העזה והנרחבת, שהתפשטה ביערות הכרמל, נספו 44 בני אדם. קרוב ל-17,000 איש פונו מבתיהם וכ-25 קמ״ר עלו באש. כשבתוכם מאות אלפי עצים, שכילתה השריפה.

עדויות ניצולים מתוך התופת, מעידות כי ליאור בוקר ז"ל יכול היה לחלץ את עצמו משם. אך הוא בחר להישאר ולנסות לסייע ללכודים בשריפה. עד שנספה ביחד עמם. על אומץ ליבו וגבורתו, קיבל ליאור בוקר לאחר מותו את עיטור המופת של משטרת ישראל. וכן ואת עיטור הגבורה של ארגון השוטרים הבינלאומי.

מתוך ניסיון ליצור עשייה חיובית במקום בו יש קושי וצער, יזמה ביתו, אבישג בוקר, את אירוע ההאקתון לזכרו. על מנת להנציח את שמו, באופן שיסמל את תרומתו למערכת הביטחון של מדינת ישראל. "הפקת האירוע, החלה מתוך הצורך האישי שלי להנציח את זכרו של אבי ", היא מספרת." ולאט לאט, צמחה לכדי אירוע שאומץ על ידי גופים רשמיים בעולם הביטחוני. שהתחברו אליו וזיהו בו הזדמנות לאומית לגדול, לצמוח יחד, ולהתאחד. סביב תודעת החוסן הלאומי".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות