fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משנרקלים ועוזרים לסביבה בחוף דור

ביום שישי תקיים קואילציית אנשי הים התיכון צלילה עם שנורקלים לציבור הרחב בחוף דור
צילום: אברהם דיין

ביום שישי הקרוב, 25.10, ביוזמת קואליציית "אנשי הים התיכון" מבית "אנו עושים שינוי", יתקיימו צלילות עם שנורקלים ברחבי הארץ, במטרה להעלות את המודעות לחשיבות ההכרזה והרחבה של השמורות הימיות בישראל למען עתידו של הים התיכון. צלילות השנירקול יתקיימו במקביל בשלושה חופים בארץ: חוף דור, חוף הגולשים (בת גלים – חיפה) ובחוף לגונה (אכזיב). ב-1.11 תתקיים צלילה נוספת בחוף געש. במסגרת הצלילות הפתוחות לציבור הרחב ויערכו בליווי צוללנים מוסמכים, יוכלו המשתתפים לחזות מקרוב ביצורים ימיים הייחודיים לשמורות הטבע הימיות הסמוכות לחופי ישראל, מיני דגים וחסרי חוליות מרהיבים. הפעילות היא חינם, אך מותנית בהרשמה מראש ומוגבלת מגיל 18 ומעלה.

להקמת שמורות טבע ימיות בים התיכון חשיבות רבה להגן על ערכי הטבע הימי ואלפי סוגי החי והצומח הנמצאים בו. מחקרים מדעיים הראו שבתחום שמורות הטבע מתקיימת עליה ממוצעת של 446% במשקל כולל של עולם החי והצומח הימי וכן עליה ממוצעת של 166% בכמות בעלי החיים (בהשוואה ליחידת שטח). גודל גוף חיות הים בתחום שמורת טבע גדול יותר ב-28% מחיות שאינן בשמורות טבע. כמו כן, מתקיימת עליה ממוצעת של 21% במגוון המינים של חיות הים שבמסגרת שמורת הטבע.

מייקל רפאל, יו"ר קואליציית אנשי הים התיכון, מסביר: "החי והצומח הימיים מצויים בים התיכון ובסמוך לחופי ישראל בפרט הם נכס אקולוגי חשוב וקיומי לאדם. לאוויר שאנו נושמים, מי השתייה והמזון. שינויי האקלים התכופים ופעילות לא מבוקרת של האדם כדוגמת דיג יתר ופסולת חופים המצטברת מותירה יצורים אלה בסכנת הכחדה. אנו מזמינים אתכם לפגוש את שכנינו הימיים המרהיבים, הדגים וחסרי החוליות, המצויים במרחק מטרים ספורים מהחוף, ולתמוך בהקמת שמורות טבע ימיות שתבטיח את המשך קיומם".

לתושבי הסביבה לא נותר אלא לתמוך במטרה ביום שישי וגם להינות באותה הזדמנות מהחי והצומח באחד החופים היפים באזורנו ובארץ בכלל: חוף דור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות