fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדי הורים כועסים על בעיות בינוי בבתי הספר

ברחובות המוליכים לקפלן אין מדרכות והתחבורה הציבורית בוטלה. האולם הישן באחד העם סובל מפגעי רטיבות. העירייה: אגף הבטיחות הונחה לטפל במיידי במפגעי הבטיחות
המבנים היבילים בקפלן
המבנים היבילים בקפלן

שלושה שבועות אחרי פתיחת שנת הלימודים מציירים ועדי ההורים בבתי הספר קפלן ואחד העם תמונת מצב עגומה בנוגע למצב בתי הספר היסודיים בעיר.

לבית הספר קפלן בשכונת בית אליעזר הוותיקה מגיעים מדי יום כ-670 תלמידים. יו"ר ההנהגה ההורית בקפלן זו השנה הרביעית, אורית טורג'מן, מציינת כי בשנים האחרונות, עם התנופה בצמיחתה של השכונה, נוספו לבית אליעזר מאות בתי אב, ברובם של משפחות צעירות, כולן באזור הרישום של קפלן. "לבית הספר שלנו מגיעה בכל שנה אורחת חדשה: עוד כיתה יבילה. ישנו חוסר אדיר בבינוי ובכיתות תקניות והעירייה אינה מקדמת את תוספת הבינוי הנדרשת". לדבריה, שני תאי השירותים שהותקנו בצמוד אל הכיתות היבילות אינם תואמים את התקן ולא מספיקים ל-150 התלמידים בכיתות הללו.

טורג'מן מסבירה כי למרות צמיחתה המטאורית של השכונה, רחובותיה, ובעיקר אלה המובילים לבית הספר צרים, רעועים וחסרים בהם מעברי חציה, מדרכות וחנייה הולמת. התוצאה: סכנה בטיחותית לתלמידים בדרכם אל ומבית הספר. גם התחבורה הציבורית שעמדה לרשות התלמידים בוטלה לפני שנתיים.

"תשתיות השכונה נשארו כפי שהיו בשנות החמישים והרחובות המובילים לבית הספר – יגאל, מורדי הגטאות וכ"ט בנובמבר – משובשים ואין בהם מדרכות. לאחר מפגש עם ראש העיר, בו עלה נושא הבטיחות בדרכים, הונחו מעקות בטיחות לאורך רחוב יגאל, אך הן הונחו כך שהתלמידים לא יכולים ללכת לפניהם ולא אחריהם ולכן, רוב התלמידים הולכים בצדו השני של הכביש ומסכנים את עצמם".

אין מדרכות, אין מעקות. הדרך לבית ספר קפלן
אין מדרכות, אין מעקות. הדרך לבית ספר קפלן

בבית הספר הוותיק אחד העם, שלמעשה שימש כבית הספר הראשון בחדרה ונחנך ב-1922, המבנה ההיסטורי הוכרז כמבנה לשימור וכמרכז מבקרים לתיירות מורשת העיר ומשמש גם כמבנה מועצת העיר. הבעיה הקשה בו היא אולם הספורט, שמשמש גם כמרחב מוגן לתלמידי בית הספר, אך מצבו בכי רע.

ועד ההורים הזמין חוות דעת מקצועית של מהנדס שיבחן את נזקי הרטיבות באולם. בדו"ח, שעותקים ממנו נשלחו למנכ"ל העירייה יעקב זיגדון ולאגף החינוך, הודגש כי נמצאו ערכים גבוהים לרטיבות ברוב המקומות שנבדקו, אף שהבדיקה נערכה לקראת הקיץ. נזקי רטיבות נמצאו בקורות, במעטפת ובחזיתות המבנה, סדקים בעמודי הבטון וחלודה בעמודי הפלדה הפנימיים. באולם עומד ריח חריף של עובש וטחב. מסקנות הדו"ח הן כי במצבו הנוכחי האולם אינו ראוי לשימוש ומומלץ לא לאפשר אליו כניסה עד לפתרון מלא ויסודי.

נזקי רטיבות חמורים באולם הספורט באחד העם
נזקי רטיבות חמורים באולם הספורט באחד העם

מיכל רצקר היתה נציגת ועד בבית הספר בתשע השנים האחרונות ונבחרה ליו"ר הוועד לפני כשש שנים. "בית הספר וההורים אפילו חשבו על שיפוץ האולם מבפנים מכספנו, אבל זה מיותר, משום שאם לא יטופל נושא האיטום מבחוץ, הבעיה תחזור על עצמה. היינו בפגישות עם מנהלת אגף החינוך הקודמת סיגלית איצקוביץ והובטח לנו שהנושא יטופל, אבל כך זה נשאר ובינתיים, מנהלת האגף עזבה".

תגובת עיריית חדרה: "באגף החינוך מעדכנים כי בשל עיכוב בפתיחתו של בית הספר בשכונת הפארק הוספו כיתות לבית ספר קפלן. במהלך השנה הקרובה בית הספר יוחזר לפעול במבנה של 3 כיתות אם לכל שכבה. לגבי המפגעים הבטיחותיים, אגף הבטיחות הונחה לטפל במיידיות בבעיות אלו. לגבי ההסעות, מדובר בהחלטה גורפת לכל ילדי העיר, וכל בתי הספר פועלים במתכונת זו. בנושא אולם הספורט בבית ספר אחד העם, הבעיה ידועה, ובאגף החינוך בוחנים אפשרויות ישימות לפתרונה. יוזכר כי רוב בתי הספר בניהול עצמי, ומשכך מועברים אליהם התקציבים הנדרשים לביצוע עבודות שונות בהתאם לסדרי העדיפויות בבתי הספר. עם זאת, החל משנה זו יבוצעו השיפוצים על-ידי הרשויות, כולל תכנון ופיקוח על העבודה".

ממשרד החינוך נמסר: "האחריות על תחזוקה/בטיחות בתי הספר ודרכי הגישה חלה על הרשות המקומית מעצם היותה הבעלות של התשתית. לעצם העניין כל התלונות  יבדקו ע"י גורמי המקצוע של המחוז ובהתאם לממצאים תנוהל בקרה".

יו"ר ההנהגה ההורית צפריר אורנשטיין: "מוסדות החינוך המפורטים בכתבה שציינתם שישנם בהם ליקויי בטיחות הינם  חלק מאותם מוסדות שבגינם יצאנו למחאה. ראש העיר חייב להבין שלא נשקוט ואף נחריף את המחאה עד שילדינו יזכו למוסדות חינוך ראויים ובטוחים כאשר כל האופציות מונחות על השולחן כולל אופציית ההשבתה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות