fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"דני אבדיה לא יהיה כוכב כמו קטש"

שחקני החדש של מכבי חדרה, מתן נאור, מדבר על ההווה המדאיג של הכדורסלן הישראלי ומבהיר: "תהיה לנו קבוצה עם אופי מצוין"
מתן נאור (צילום: מנהלת הליגה)

מכבי עירוני חדרה בכדורסל כבר מתאמנת מספר שבועות ומחכה לפתיחת העונה בחודש הבא ונראה כי העונה יש אופטימיות גדולה במועדון. הקיץ חדרה שדרגה את עצמה בשחקנים משמעותיים ובראשם מתן נאור, 38, שהיה אחד מהסמלים של הפועל תל אביב ומהישראלים הבולטים בארץ עד לפני שלוש שנים, אז עזב את האדומים וירד לליגה השלישית בשל רצונו להתמקצע כתזונאי קליני.

בליגה הארצית שיחק נאור באליצור נתניה ומשם עבר להפועל חבל מודיעין עמה עלה לליגה הלאומית. אך נאור בחר להישאר בליגה הארצית וחתם בחדרה. בראיון ראשון ומיוחד מספר הכדורסלן על הגעתו לחדרה ועל הרצון להוביל אותה להישגים, ונותן את הזווית המיוחדת שלו על המעמד של הכדורסלן הישראלי.

 איך ההרגשה להגיע לחדרה?

"לפני מספר עונות החלטתי לעזוב את ליגת העל לטובת הליגה השלישית וזאת מתוקף היותי תזונאי ומאמן כושר. אבל היה לי חשוב להמשיך ולשחק כדורסל ולכן חיפשתי אתגרים. לצערי עוד אין אולם וגם המזגן לא עובד באולם בו אנחנו מתאמנים, אבל הכול לטובה. שיחקתי בעבר עם מושון יעקוסי בנבחרת הנוער והוא המליץ לי להגיע לכאן".

מה המטרות שהקבוצה העמידה עם הגעתך?

"העונה תהיה ליגה לא קלה כי יש מספר קבוצות שהשקיעו תקציבים גדולים, בעיקר בגלל ההשלכות מליגת העל והחוקים החדשים שדחפו שחקנים ישראליים כלפי מטה. הליגה תהיה לא רעה ואני חושב שקשה להגדיר מטרות בטרום העונה. המטרה להגיע קודם כל לפלייאוף ושם לא משנה אם אתה אנדרדוג או פייבוריט כי הכל יכול לקרות במשחק נתון".

מתן נאור. צילום: מכבי חדרה
מתן נאור. צילום: מכבי חדרה

איך אתה רואה את העבודה עם המאמן ניב רבי?

"בשנים האחרונות בליגת העל ובכלל נראה לי שתפקיד המאמן הוא כפוי טובה וכבר הבהרתי שלעולם לא ארצה להיות בתפקיד הזה. כי במשוואה בין האחריות שלך לבין מה שאתה כמאמן יכול לשנות במהלך המשחק, זה לא מסתדר וזה בעיקר נופל על השחקנים.

בינתיים נראה שהכול מעולה וגם הדו שיח בינינו הוא מצוין. בניגוד לשנתיים האחרונות אני לא מזהה כבר עכשיו בעיות מחוץ למגרש וזה משמח אותי".

תשמש גם כתזונאי במחלקת הנוער?

"אני כבר מלווה מחלקות נוער בארבע השנים האחרונות. אני מגיע לאחר לימודים בפקולטה לחקלאות ותזונאי והמטרה שלי היא לתרום משהו מעבר לספורט, שזה בריאות גם לחיים".

בחדרה מצפים לאולם חדש?

"בבאר שבע לקח אומנם זמן לבנות את האולם אבל כשזה קרה אז זה הביא הישגים ומשך ספונסרים. אולם ראוי יכול לקדם את הספורט בעיר. בחדרה, עם היסטוריית ספורט, גודל העיר והאהדה לספורט שבה, יש פוטנציאל טוב ומתקן ראוי יעזור לקידום הכדורסל".

בראייה לאחור, אתה שלם עם ההחלטה לרדת לליגות הנמוכות?

"לחלוטין. שילבתי בעבר את הלימודים שלי עם הכדורסל וסיימתי את הסטאז' תוך סדרת הפלייאוף של הפועל תל אביב מול הפועל ירושלים בליגת העל ואף המשכתי את זה אחר כך במהלך הקיץ. היה עליי עומס לא מבוטל וידעתי כבר אז שהכיוון שלי הוא התזונה, אבל דגדג לי להישאר בכדורסל. אי אפשר לשחק כדורסל לנצח אז חיפשתי עיסוק נוסף והשילוב בין העולמות הללו, תזונה וכדורסל, מביא לי סיפוק".

מה אתה חושב על המעמד של השחקן הישראלי כיום?

"מאוד עצוב לראות מה שקורה. הכדורסל מנוהל על ידי אינטרסנטים. לא מתחשבים במה שחשוב לכדורסל הישראלי. בעיניי כל המערכת פועלת נגד השחקן הישראלי. זה בעיקר בא לידי ביטוי במיסוי לא שוויוני ולא הוגן בין שחקן זר לשחקן ישראלי. נותנים הטבות מס לזרים ולכן מוסיפים עוד שחקנים זרים. גם התקשורת בעיניי דוחפת לשם שמדברת על זרים איכותיים שמגיעים לכאן.

הנבחרת בוגרת שלנו מגיעה על בסיס קבוע לאליפויות אירופה, ובעיניי זה הישג גם אם לא מגיעים לשם. אני מסתכל על זה הפוך מכולם, כי הכדורסלן הישראלי כמעט ולא מקבל הזדמנות ובכל זאת אנחנו מגיעים להישגים. אצלנו תמיד מדברים על ניסיון אבל כיצד יהיה ניסיון אם לא ייתנו לשחקנים את ההזדמנות. קח לדוגמה את לוקה דונצ'יץ' ששיחק בריאל מדריד. אז הוא אולי צעיר לגילו אבל הניסיון שיש לו בדקות משחק משמעותיות בקבוצה שלו הפכה אותו למשמעותי. הלוואי וגם הכדורסלן הישראלי יקבל הזדמנות דומה כאן".

עד כמה הזכייה של נבחרת העתודה בשתי אליפויות אירופה רצופות תתרום לכדורסל?

"ההצלחה הזו לא תביא לשום שינוי. בשביל שינוי צריך להוריד את מכסת הזרים. כשזה יקרה, מתוך איקס שחקנים שייזרקו למים, יצליחו להתמודד ויעמדו בלחץ, נקבל עוד כוכבים. אני חושב שכבר אין לנו כוכבים. האחרון בעיניי היה מאיר טפירו. אולי גם רביב לימונד היה סוג של כוכב ואחרי שיצא לספרד קיבל את ההכרה הראויה. אני פחות מאמין שדני אבדיה יהיה כמו עודד קטש. לא כי אין לו פוטנציאל אלא כי אף אחד לא ישים עליו את הקבוצה. לפעמים המאמן צריך להאמין בשחקן יותר מאשר השחקן מאמין בעצמו ולצערי זה לא קורה היום".

כמה יצא לך להכיר את האוהדים החדרתיים ומה אתה יכול להבטיח להם?

"לא יצא לי להכיר עוד ואני יכול להבטיח שתהיה לנו קבוצה ברמת אופי מצוינת וגם מקצועית היא תהיה טובה. רק הזמן יגיד אם נעשה עונה טובה ונגיע לפלייאוף בכושר טוב. אז ננסה לעשות משהו מעניין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות