fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האיש שלנו בפיקוד העורף: סא"ל (מיל') רן זויץ' מקרית ביאליק

סא"ל (מיל') רן זויץ' הוא מנהל החמ"ל הלוגיסטי של פיקוד העורף, האחראי על חלוקת המזון לאוכלוסיות בסיכון ונזקקים. לדבריו, הם ערוכים ומוכנים להתפרצות גל שני של הקורונה
סא"ל (מיל') רן זויץ' | צילום: דו"צ
סא"ל (מיל') רן זויץ' | צילום: דו"צ

כמעט מדי יום מחלקים אנשי פיקוד העורף כ-200 אלף מנות של מזון טרי ברחבי הארץ לאוכלוסיות בסיכון ונזקקים בכל המגזרים. מאחורי המבצע הלוגיסטי המורכב הזה עומד סא"ל (מיל') רן זויץ', 43, מקרית ביאליק, שנמצא בשירות מילואים בפיקוד העורף מאז תחילת אפריל.

השבוע מונה זויץ' למנהל חמ"ל האגד הלוגיסטי של פיקוד העורף, האחראי על חלוקת המזון לאוכלוסיות בסיכון ונזקקים על פי הגדרות של משרד הרווחה ומשרד הפנים ועל תחום מלונות הבידוד וההחלמה.

מוכנים להחמרה במצב. רן זויץ' | צילום: דו"צ

לפיקוד העורף הגיע זויץ' לאחר שירות בחיל הים כקצין טכני שזכה להצטיינות. בתפקידו האחרון היה ראש מדור כלי שיט במספנות חיל הים בחיפה. הוא עבד במספנות ישראל והיה אחראי על בנייתן של שתי אוניות גוררות עבור חיל הים.

כשהוא לא במילואים, זויץ' הוא מנכ"ל חברת קלין קור טכנולוגיות שמתמחה בשיקום אחרי אסונות טבע, שריפות והצפות. הוא נשוי לאדווה, מנהלת אשכול גנים של ויצו בקרית אתא, ואבא לארבעה ילדים.

מבצע לוגיסטי מורכב ביותר

"מדובר במבצע לוגיסטי מורכב ביותר", מסביר זויץ', "אנחנו מקבלים רשימה של אוכלוסייה בסיכון ואנשים נזקקים, ואנחנו מגיעים אליהם עם המזון שהם צריכים".

חלוקת המזון נעשית בשני ערוצים. מזון טרי שמכיל ירקות, פירות, בשר דגים וכד', שהוכן בלילה ומחולק בבוקר. הערוץ השני הוא סל משלים של מזון יבש כמו אורז ופסטות. עד כה חולקו יותר מ-5 מיליון מנות של מזון טרי ועוד מאות אלפי מנות של מזון יבש. חלוקת המזון מתבצעת בכל מגזרי החברה על פי פילוח של כל מגזר, למשל: חלוקה ל-15 סוגי כשרות במגזר הדתי.

זויץ': "אנחנו תורמים לשרידות של אותם אנשים שאין מי שידאג להם ונמצאים בסיכון. אנחנו מקבלים תגובות ותיעוד ממה שקורה בשטח, וזה מרגש. זו תחושה של תרומה ועשייה לדעת שאנחנו עוזרים. יצרנו מארג שנתן מענה בכל התחומים ומסוגל לתת מענה לכל מקרה שיצוץ בעתיד".

זויץ' השתתף במלחמת לבנון השנייה, צוק איתן ומבצעים מסווגים, אבל מעולם לא חשב שיתמודד מול אויב שלא ניתן לראותו ו"הוא יכול לקנן בתוכי בלי שאדע".

ערוכים גם להתפרצות גל שני של הקורונה

על המוכנות של פיקוד העורף אומר זויץ': "אנחנו מתכוננים לכל תרחיש שיכול להיות, גם להתפרצות של גל שני של קורונה, מול הרשתות המזון והגורמים הממשלתיים. אנחנו מוכנים להכל, גם להתפרצות חזקה יותר והחמרת המצב. כרגע אין שום דבר ודאי ואף אחד לא יודע לומר בוודאות מה קורה ואיך ניתן לחסום לחלוטין את הנגיף. אנחנו עדיין בעלטה וצריך למזער את הנזקים".

חדשות נוספות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות