fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשרות בד"צ עוקף בג"צ

מאיר רפאל ביטון (צילום: דורון גולן)
מאיר רפאל ביטון (צילום: דורון גולן)

עשרות עסקים מאזור הקריות ועד מרכז הארץ נטשו את אישור הכשרות של הרבנות הראשית בעת האחרונה ועברו להכשר מטעם בד"צ שמספק את אישור ההכשרות ללא ציון המילה "כשר".

בתחילת החודש שעבר ניתן פסק דין בבג"צ הקובע כי אסור לבית עסק לתלות שלט המצהיר על כשרות אלא אם כן ניתנה לאותו בית עסק תעודה המעידה על כך מהרבנות הראשית. פסק הדין ניתן ברוב של שני שופטים ובהתנגדות של שופט אחד. למעשה, מאותו רגע נאסר על גופים שונים העוסקים בכשרות לציין את המילה "כשר" על הטיותיה השונות בבואם להעניק תעודה המעידה כי בית עסק מסוים הינו כשר מבחינה הלכתית.

מאיר רפאל ביטון (צילום: דורון גולן)
מאיר רפאל ביטון (צילום: דורון גולן)

דבר זה הוביל את ועדת הרבנים של בד"צ הרב שאול לנדאו, הרב אוהד תורג'מן והרב אברהם ויצמן (גוף רבני פרטי) עם צוות משגיחים שבראשו עומד הרב מאיר רפאל ביטון, למצוא דרך יצירתית לציין לציבור על כשרותו של בית עסק. "יש המון בעלי עסקים שסובלים מהמשגיחים של הרבנות הראשית" אומר ביטון, יו"ר בד"צ חוג הרבנים בצפון "יש המון משגיחים שעובדים בשחור ומקבלים כסף מזומן מבעל העסק והמדינה מפסידה מכך המון כספים ובעלי העסקים חוששים להתלונן כי יקחו להם את תעודת הכשרות".

בכדי לעקוף את החלטת בג"צ הוסרת על השימוש במילה "כשר" מנפיק הבד"צ תעודה שאומרת שבית העסק "עומד תחת הוראת רבני הבד"צ ובהתאם להלכות הדת המחמירות בכל נושא ההלכה בשמירת השבת והמקום סגור בשבת". הרב ביטון מסביר כי המשגיחים של בד"צ מקבלים את שכרם ואת התנאים הסוציאלים שלהם ישירות מבד"צ ולא דרך בעל העסק וכך למעשה גם מונעים כל מצב של לחץ על בעל העסק או חשש למראית עין של עבודה לא כשרה.

מתברר כי עבודתם של משגיחי הכשרות של בד"צ הגיעה עד לקהילה היהודית בפנמה שביקשה לשלוח אליה משגיח כשרות בנושא שחיטה ועל פי המתוכנן כבר בשבוע הבא יטוס לשם משגיח של בד"צ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות