fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

5 סיבות להיכנס למטבח בחורף הקרוב

יש לך חלום נושן ללמוד לבשל ולהכיר מתכונים מצוינים שמתאימים לחורף? מתחשק לך מרק כתום רותח וטעים ביום גשום? תקופת החורף היא הזמן המושלם להתחיל לבשל בבית, ואין זמן טוב מעכשיו כדי לעשות את הצעד הראשון. הכנו לך רשימה של חמשת הסיבות הטובות להיכנס למטבח דווקא החורף, וגם כמה טיפים קטנים שיסייעו לשדרג ולהפוך את חוויית הבישול למהנה עוד יותר, אז קדימה, שנתחיל?
צילום: freepik

לאכול בריא דווקא בחורף

אם יוצא לך לאכול הרבה בחוץ ואם אוכל מעובד הוא חלק מהתפריט היום יומי בבית, כדאי לעשות עצירה ולחשב מסלול מחדש. אמנם האוכל במסעדות הוא טעים, אך אין זה חסכוני לאכול בחוץ באופן קבוע, ואוכל מעובד הוא אולי קל להכנה אך הוא לא בריא בכלל, בשום גיל ולאף אחד מבני הבית. בחורף האוכל המזין, הבריא והמבושל הוא המתאים ביותר לתזונה שלנו, ובמיוחד בימים קרים בהם אנחנו משתוקקים ליותר מזון – מומלץ שיהיה מזון בריא, טרי ומבושל שיענה על הצורך.

ריחות שנותנים תחושה של בית

לריח הבישול הביתי יש אפקט חיובי על הבית ועל כך לא ניתן להתווכח. תארו לכם בית בו ריחות בישול חמימים עולים מהכיריים כשהילדים חוזרים מהמסגרות, או בערב אחרי יום ארוך, וכיצד כל אלה מתגרמים לתחושת ביתיות נעימה. במיוחד כאשר יש ילדים קטנים אך לא רק, מומלץ לבשל ארוחות חמות ומזינות שגם מספקות את האווירה הנעימה הזו שנשארת צרובה בזיכרון לתמיד.

לחמם את הבית באופן טבעי

אין ספק שעלויות החשמל יכולות להיות גבוהות במיוחד אך בימי החורף הקרים הבישול על הגז והדלקת התנורים מחממת את הבית באופן טבעי ומסייעת לשמור על הטמפרטורה הנעימה בבית. זהו אמנם לא שיקול מרכזי אך אין ספק שהוא יכול לשפר במידה דרמטית את החימום בבית. השילוב של החימום יחד עם הריחות מספקים את תחושת הביתיות שרבים מאתנו מחפשים כל כך.

לבשל עם הילדים בימים גשומים

קצת קשה למצוא מה לעשות עם הילדים בסופי שבוע קרירים ובחגים של חורף, הכול בחוץ רטוב וקריר ולרוב כל מה שמתחשק לנו הוא להישאר בבית בפיג'מות ולאכול משהו חמים וטעים. בישול ואפייה עם הילדים היא אחת הפעילויות האהובות על ילדים. זו יכולה להיות עוגה חמה וטעימה או פיצות, בישול של תבשילים מיוחדים או ארוחת צהריים גדולה ומהנה לכל המשפחה – רוב הילדים ישמחו מאוד לשתף פעולה באופן אקטיבי ולהכין ארוחה כזו שתהיה גם פתרון יצירתי להתמודדות עם מזג האוויר.

לעבור שינוי תזונתי

מרגישים שיש לכם צורך עמוק לעבור לתפריט בריא יותר? הרופא אמר לכם לוותר על מאכל מסוים וקשה לכם למצוא מזונות מעובדים בלעדיו? זה בדיוק הזמן לעבור למטבח ולהתחיל לעבוד על המתכונים שיסייעו לשמור על תזונה מאוזנת ומתאימה. יש את כל המתכונים באינטרנט, יש תוכניות בישול, יש ספרים ויש אין ספור עצות שניתן ללמוד מהן הכול. שפים וטבחים שעוסקים במקצוע היום באופן מקצועי למדו הרבה מהתחום באינטרנט ואפשר להפוך את החוויה למהנה וקלה באמת. כדאי לבחור מקומות קבועים לרכישת מוצרים איכותיים ולקבוע ימי בישול קבועים שיסייעו להשיג תפריט בריא ומאוזן לכל ימות השבוע.

טיפים נוספים לכניסה הראשונה למטבח

בשלב הראשון כדאי לעשות שימוש בחומרים שיש במטבח כדי להתחיל לבשל. עם זאת, יש לוודא שיש את הכלים הבסיסיים לבישול ובהם סירים, מחבתות, כפות וכלים שונים לחיתוך, החל מהקולפן ועד לכותש השום ומועך הפירה. יש כמה כלים שמאוד מומלץ שיהיו במטבח, בעיקר כדי לשפר באופן דרמטי את זמן העבודה והם מעבד המזון והמיקסר, שניהם מסייעים לקבל תוצאות טובות ומהירות יותר באפייה ובבישול.

מי שיבקשו לשדרג את חוויית הבישול עם הילדים יוכלו לקחת את הנושא צעד אחד קדימה, ניתן למשל לעצב כובע שף באתר מגוון או אפילו סינר עם כיתוב ותמונה שמתאימים לילדים, אפשר להביא כלים ייחודיים שיסייעו לבישול מאכלים אהובים, להתקין טלוויזיה קטנה במטבח כדי לשדרג את זמן השהייה במטבח עוד יותר ולשתף את כל בני המשפחה בשעות הבישול.

לסיכום, כל מי שרוצה יכול להפוך לבשלן, צריך רק רצון טוב, קצת זמן ומתכונים טובים וההנאה מאוכל טוב כבר מובטחת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות