fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיפים מועילים לניקיון ירוק יותר

כל מי שמנקה את הבית שלו בקפדנות יודע שאומנם חומרי הניקוי עושים עבודה מצוינת, אך הם גם בעלי ריח חזק, מלאי כימיקליים ולעיתים אף עשויים לגרום לצריבה בעיניים או בעור אם הם באים איתו במגע ישיר. אם כן, מה ניתן לעשות כדי לשמור על בית נקי ולצמצם את הניקיון בחומרים עם כימיקליים? הכול במאמר שלפניכם.
צילום: pexels

סודה לשתייה

סודה לשתייה היא אחד מחומרי הניקוי היעילים ביותר. למשל, אם תערבבו אותה עם מים ותכינו ממנה משחה תוכלו להשתמש בה כדי לבצע ניקוי תנור יסודי במיוחד. הסודה מסייעת לפרק את הלכלוך והשומנים שמצטברים בתנור מבלי להדליק אותו על חום גבוה ומבלי להיחנק מאדי כימיקליים בעת הניקוי.

כמו כן תוכלו למרוח אותה גם על הזכוכית של התנור. חשוב לתת למשחת הסודה שלכם מספיק זמן כדי לפרק את השומנים ולכן הזמן הטוב ביותר הוא כ-12 שעות. לאחר מכן, תוכלו לנגב את כל שאריות הסודה לשתייה עם מטלית לחה וליהנות מתנור נקי ומצוחצח בקלי קלות.

חומץ

החומץ מוכר כחומר המסייע להסרת אבנית, אם הניחוח העוצמתי שלו אינו מפריע לכם, תוכלו לנקות איתו את דלתות המקלחון שלכם במקום להשתמש בתרסיסים שונים. החומץ מצוין עבור תפקיד זה והוא בהחלט ישאיר לכם דלתות מבריקות ויפות.

בנוסף, תוכלו להשתמש בו גם עבור השירותים, ולנקות איתו בשילוב סודה לשתייה ומים את פנים האסלה במקום השימוש באקונומיקה.

כן נציין בפניכם שלא מומלץ לנקות עם חומץ מסכים אלקטרוניים, מוצרים עשויים גומי, מדיחי כלים, משטחי אבן, סכיני מטבח, כתמי ביצים ולמרות שהוא נחשב כספריי לנטרול ריחות לא נעימים, לא מומלץ לנסות ולהעלים איתו ריח של שתן של בעלי חיים, הדבר עלול לגרום להם לרצות ולסמן את השטח שוב ושוב.

מלח לימון

גם מלח הלימון נחשב למסיר אבנית מצוין ולכן פעמים רבות נוהגים להשתמש בו לשם הסרת האבנית מהקומקום, ואפילו מהתוף של מכונת הכביסה! בנוסף מלח הלימון ימרק עבורכם סירי נירוסטה וגם כיורי נירוסטה. עוד מוצר שהמלח לימון עושה לו טוב הם בקבוקי הפלסטיק שאנו שומרים בהם שתייה לאורך כל השנה, בבקבוקים הללו מצטברים לכלוכים שאנו לא תמיד רואים ובסופו של דבר הם מפיקים ריח לא נעים. במקום לזרוק את הבקבוק שפכו לתוכו מלח לימון עם מים, נערו היטב הניחו לתערובת כשעה ושטפו היטב. התוצאה – בקבוק נטול ריחות, נקי למשעי ומוכן להמשיך ולשמש אתכם כתמול שלשום.

שמן אתרי

אם אתם רוצים לבצע ניקוי רצפה מבלי להשתמש בחומרים השונים המוצעים בשוק, אתם יכולים בהחלט להוסיף לדלי המים קצת חומץ וכמה טיפות בודדות של שמן אתרי בריח האהוב עליכם, למשל: לבנדר, גרניום, עץ התה, לימון או כל ניחוח אחר. אם יש לכם רצפה שעשויה מאבן טבעית כמו גרניט, ותרו על החומץ והוסיפו מיץ לימון. הלימון מסייע בהלבנה, הסרה של כתמים ומעניק ריח רענן ונעים ברחבי הבית

שמן זית

תאמינו או לא אבל שמן זית מחייה מחדש רהיטי עץ! כל מה שאתם צריכים הוא לספוג מעט שמן זית במטלית ולנגב בעדינות את הרהיטים שלכם. בנוסף תוכלו לפנק גם מוצרים מאבן ומתכת שייהנו מהברק הייחודי שיעניק להם שמן הזית.

וודקה

כן כן שמעתם נכון! לוודקה יש את היכולת להבריק לא מעט משטחים כגון: זכוכית, פורמייקה, שיש וגם משטחי נירוסטה. בנוסף תוכלו להשתמש בה גם כתרסיס ריחני לבית. כל שעליכם לעשות הוא לערבב אותה עם קליפות לימון ומיץ תפוזים, להכניס הכול לבקבוק תרסיס ולפזר את הניחוח הרענן ברחבי הבית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות