fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צילום החזה אישש את חשדה של הרופאה: התינוק בן השנתיים בלע סוללה

למוקד החירום של ביקורופא בנהריה הגיעו הורים עם תינוקם בן השנתיים, כשהוא סובל משיעול יבש, כאבי גרון וחום גבוה. התסמינים העידו על מחלה ויראלית, אך אצל הרופאה במוקד, ד"ר סבטלנה גונדרייב, נדלקה נורה אדומה והיא הפנתה את המשפחה לצילום חזה דחוף
הסוללה בחזהו של התינוק | צילום: ביקורופא
הסוללה בחזהו של התינוק | צילום: ביקורופא

בשבוע שעבר הגיעו למוקד החירום ביקורופא בנהריה הורים עם תינוק בן שנתיים שסבל משיעול יבש, כאבי גרון וחום גבוה. טרם הגעתו למרפאה, התינוק נבדק בקופת חולים ואובחן אצלו חשד למחלה ויראלית.

אלא שהשיעול היבש הדליק אצל הרופאה במוקד, ד"ר סבטלנה גונדרייב, נורה אדומה, ובעקבות כך, היא הפנתה את המשפחה לצילום חזה "בשל חשש לבליעת גוף זר". ממצאי צילום הרנטגן אכן איששו את חשדה של הרופאה והעידו על כך שבריאותיו של התינוק מצויה סוללה. כתוצאה מכך התפתחה אצלו גם דלקת ריאות חריפה.

התינוק הועבר בדחיפות להמשך טיפול בבית החולים, שם הוא הורדם והונשם ועבר ניתוח דחוף להוצאת הסוללה. כעת הוא הוא מאושפז כעת בהכרה מלאה להמשך טיפול והשגחה.

ד"ר דוד מוסינזון | צילום יח"צ
ד"ר דוד מוסינזון | צילום יח"צ

ד"ר דוד מוסינזון, נמשנה למנכ"ל ומנהל רפואי בחברת ביקורופא: "שאיפת גוף זר לדרכי הנשימה היא מצב רפואי העלול לסכן חיים ומהווה אתגר אבחנתי וטיפולי לצוות הרפואי, מכיוון שהסימפטומים עלולים להיות דומים למצבים רפואיים אחרים. מרבית מקרי שאיפת גופים זרים קורים בילדים, כאשר הסיכון גבוה יותר עד גיל 5 שנים. הסיבות לשאיפת גוף זר בילדים קשורות בעיקר במבנה הלוע ודרכי הנשימה העליונות, חוסר בשלות מנגנון הלעיסה והבליעה ונטייתם של ילדים קטנים להכניס לפיהם חפצים הנמצאים בסביבתם".

ד"ר מוסינזון מוסיף, כי במקרה של חשש לשאיפת גוף זר יש להפנות את הילד בדחיפות לבית החולים, ושם באמצעות ברונכונסקופיה ניתן לשלוף את הגוף הזר הנשאף, כפי שבוצע במקרה זה. כמו כן, לדבריו, כמו בכל תאונה, מניעת שאיפת הגוף הזר היא הטיפול החשוב ביותר, ולכן על ההורים למנוע מגע של ילדים קטנים עם חפצים קטנים ולהבהילם לטיפול רפואי דחוף בכל חשד לאירוע שאיפה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות