fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היתרונות הבלתי מעורערים של היוגה

צילום: freepik

היוגה קיימת כבר יותר מ-1500 שנים, ועם זאת היא תפסה תאוצה רק בעשורים האחרונים. עד לתקופה האחרונה היא נחשבה סוג ספורט שניתן לביצוע רק על־ידי המתאמנים הגמישים והספורטיביים ביותר, בעוד שעכשיו זהו אחד מסוגי הספורט הפופולריים ביותר, שאף מעבירים אותו לילדים במהלך שיעורי הספורט בבתי־הספר.

ליוגה יתרונות רבים שאינם באים לביטוי בסיבולת לב-ריאה כמו ריצה, הליכה או רכיבה על אופניים, אינם מפתחים שרירים כמו הרמת משקולות או אימוני TRX אך זהו אימון נהדר לצורך הפחתת כאבי שרירים לאחר אימונים אחרים, לצורך הגמשת הגוף וחיזוק היציבה וחשוב מכך, לצורך הפחתת רמת הלחץ בגוף.

כיצד מתרגלים יוגה?

ישנם סוגים שונים של תרגולי יוגה. יש יוגה לפני לידה, יוגה כוח, יוגה להרפיה, יוגה לחיטוב ועוד. היתרון הגדול הוא שאפשר לבחור בסוג היוגה המתאים ביותר לסגנון החיים, ליכולות הפיזיות, לדרגת הקושי וכדומה. ניתן לשלב בין הסוגים השונים ולהקדיש אימון לתרגול יוגה כוח ואימון אחר לחיטוב וכדומה.

יתרון חשוב נוסף הוא שניתן לתרגל יוגה כמעט בכל מקום ובכל שעה. לאחר שלומדים את עקרונות היוגה, ניתן לתרגל אותה בנוחות הביתית ללא צורך לצאת למתנ"ס השכונתי או לשריין מקום בשיעור של חדר הכושר.

יתרונות לתנוחות היוגה

תרגול יוגה נעשה באמצעות תרגילים שונים שבהם הגוף מתכופף, מתעקל ומתפתל. לכל כיפוף או פיתול ישנם יתרונות משמעותיים לתהליכים שונים בגוף.

למשל, פיתולים של הגב ועמוד השדרה מקלים על בעיות גב, כאבי ראש, חגורת הכתפיים ועוד. תנועות אלו משפרות את התנועתיות של עמוד השדרה ועוזרות ליציבה טובה יותר. דוגמה נוספת היא תרגילים של כפיפות הגוף קדימה. תנועות אלו משפרות את תפקודה של מערכת העיכול למשל ואף מורידות את רמות הסטרס בגוף.

טיפול הוליסטי – רפואה קונבנציונלית לצד תרגול יוגה

ככל שהרפואה האלטרנטיבית מתפתחת כך הולך ומתבסס מעמדה לצד הרפואה הקונבנציונלית, המערבית. טיפול ומעקב אצל רופא מומחה לצד טיפולים משלימים שונים הופך להיות צורת הטיפול הרווחת אפילו בהמלצת רופאים מערביים שונים.

כך למשל, ניתן לטפל בבעיה של בריחת שתן באמצעות תרגילים לחיזוק רצפת האגן אשר מקורם בתרגילי יוגה שונים, וזאת כדי למנוע את הצורך בטיפול אגרסיבי יותר של הרפואה המערבית. ההמלצה לתרגילי יוגה לצורך טיפול בבעיה יכול להגיע מרופא מקצועי אשר משלב בגישתו את הטיפול האלטרנטיבי עם המערבי.

עוד ניתן לומר כי תרגול יוגה יכול להפחית, בנוסף לרמות הלחץ בגוף, גם את הצורך בתרופות מרשם שונות כגון תרופות ללחץ דם, לצרבת וכדומה. כמובן שכדי להוריד מינון של תרופה או אף לוותר עליה לחלוטין, יש לפנות לרופא המטפל ולוודא אתו כי אכן המדדים מאפשרים זאת.

כיצד מפחיתה היוגה את רמות הלחץ בגוף?

ציינו בסעיפים קודמים את תרומתה של היוגה להורדת רמות הלחץ. אך כיצד זה נעשה, ומה היתרון של יוגה לעומת סוגי ספורט אחרים, שגם הם מועילים להורדת רמת הלחץ? הינה הסבר קצר.

תרגול יוגה אינו נעשה באמצעות תרגילים גופניים שונים, הוא משלב בתוכו גם טכניקות נשימה יוגיות ואלמנטים של מדיטציה. תרגילים ואלמנטים אלו הם מועילים לשיפור ולחיזוק הגוף אך הם מועילים גם עבור המוח ותורמים להרגעתו ובכך להורדת רמת הלחץ הכללית בגוף.

היתרונות של היוגה נרחבים ומשמעותיים וניתן לבחור בה כסוג האימון הגופני המועדף והיחיד. לחלופין, ניתן לשלב אימון יוגה אחד או יותר במהלך השבוע, ולהוסיף אותו לשגרת אימונים שכוללת סוגי ספורט אינטנסיביים יותר כגון ביקור בחדר הכושר, ריצה, שחייה, ספינינג ועוד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות