fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיפורים במערך פינוי האשפה בזכרון יעקב

אמצעים טכנולוגיים חדישים, חיישנים, מצלמות ומערך בקרה: אלה השיפורים שעתידים להיכנס לתחום פינוי האשפה בזכרון יעקב
בניין מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)

לאחר שלוש פעמים רצופות בהן זכתה חברת י.ר.א.ב במכרז פינוי האשפה בזכרון יעקב, בשבוע הבא תיכנס למושבה חברת "מפעת" שזכתה לאחרונה במכרז פומבי של המועצה לאיסוף ופינוי אשפה ופסולת גזם. במכרז שזכתה חברת "מפעת" נכללו דרישות המועצה המקומית למספר מערכות טכנולוגיות שעד כה לא היו במערך פינוי האשפה וצפויות לייעל ולשפר את רמת השירות לתושב. באמצעות הטכנולוגיה החדשה והדיווחים הממוחשבים תוכל המועצה המקומית לבצע פעולות בקרה יעילות ומהירות יותר על עבודות הפינוי כאשר כל עלויות הרכישה, התקנה, הטמעה וההדרכה של האמצעים הללו יהיו על חשבון החברה בלבד.

החברה הזוכה התחייבה, בין היתר, להציב מערכות שליטה ובקרה על מערך פינוי האשפה, על חשבונה. כדוגמת: מערכת מסוג RFID לכלל כלי האצירה וחיבורם למודול GIS אשר יאפשר להציג ע"ג מפה את מיקום כלל המשאיות העובדות בפינוי פסולת בברשות בזמן אמת, מיקום כלל מיכלי האצירה ברשות תוך סימונם באופן שונה כך שיהיה ניתן להבדיל בין המיכלים והצגת מידע עבור כל מיכל אצירה, כגון תפוסה באחוזים במכלים מוטמנים, מועד פינוי אחרון, מועד פינוי צפוי, כתובת גיאוגראפית, כתובת RFID ועוד.

כמו כן, החברה התחייבה להתקין על כל אחד מהמשאיות המשרתות את הרשות משדר סלולר לטובת שידור נתוני המיקום ונתוני הפינוי בזמן אמת ללב המערכת וקורא RFID אקטיבי אשר יאפשר זיהוי חד- ערכי של המיכל שהונף ופונה. על גבי כלל מיכלי האצירה יותקנו תגי RFID פסיביים אשר יקנו למיכל הספציפי כתובת זיהוי חד-ערכית וישמש לזיהוי המיכל במערכת הניהול והבקרה. על מיכלי האצירה המוטמנים יותקנו בנוסף גם גלאי נפח. החברה גם התחייבה להתקין על המשאיות החדשות, שתגענה בשנת 2020, שלוש מצלמות (קדמית, צד ימין וצד שמאל) לביצוע מעקב אחר משאיות הפינוי.

מערך פינוי האשפה הוא נושא מורכב והחלפת חברה מבצעת יכול להוביל לחבלי לידה בתקופת ההרצה וההתאקלמות. לפיכך נערכת המועצה לכך שבשבועות הקרובים ועד אשר תשלים החברה את היערכותה ואת הכרת המושבה על רחובותיה, ייתכנו שיבושים בהליך פינוי האשפה, כשהמועצה המקומית נערכת לביצוע בקרה, חניכה וליווי צמוד של התהליך.

זיו דשא, ראש המועצה, אמר: "תהליך החלפת חברה מבצעת הוא נושא מורכב, אבל אנחנו מצפים שמכרז פינוי הפסולת החדש יוביל לשיפור השירות לתושב, ייעל את עבודת הפינוי הפסולת ויאפשר למועצה להיות במעקב אחר תהליכי העבודה".

מנהלת מחלקת איכות הסביבה במועצה, טליה מבור, מסרה: "במהלך תקופת המעבר, תגביר מחלקת איכות הסביבה את נוכחותה באמצעות מפקחיה, מנהליה ופקחי המועצה אשר ילוו באופן צמוד את החברה. אנחנו נפעל לזרז ולקדם את תהליך החניכה של החברה על מנת להגיע לשגרת פינוי סדירה ויעילה. כמו כן, אנו מבקשים מהתושבים להיות סבלניים בתקופה זו ולדווח למוקד 106 על כל בעיה בפינוי האשפה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות