fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום הולדת שמח לרב קנייבסקי, 93, שהחלים מקורונה בראש השנה

הרב בנצי נורדמן מחדרה, חבר מועצת העיר, מברך את הרב קנייבסקי. מנהיג הזרם הליטאי הדגול. אותו פגש אך לפני שבועיים
הרב קנייבסקי (יושב מימין) והרב בנצי נורדמן (יושב משמאל) \ צילום: פרטי
הרב קנייבסקי (יושב מימין) והרב בנצי נורדמן (יושב משמאל) צילום: פרטי

יום הולדת שמח למנהיג הזרם הליטאי

היום, יום שלישי, חוגג מנהיג הזרם הליטאי, הרב קנייבסקי, יום הולדת 93. וזה בכלל לא מובן מאליו. במיוחד בהתחשב בעובדה שרק בראש השנה, חלה הרב קנייבסקי בקורונה ומצבו הוגדר קשה. אלא שהוא החלים, כנגד כל הסיכויים. הרב בנצי נורדמן, פגש אותו רק לפני שבועיים, כשנסע אליו לקל את ברכתו, לבחירת הרב הראשי של העיר חדרה- ישראל ביטון.

הרב בנצי נורדמן: "הרב קנייבסקי, הוא איש בסדר גודל של פעם בכמה דורות. ויש לו קהל של מאמינים, חוצה מגזרים. הוא מורה הדרך של הקהילה האשכנזית לכל גווניה, אבל לא רק. המילה והברכות שלו, מקובלות על קהל רחב פי כמה וכמה, כולל הקהל הספרדי. מילה שלו, היא מילת קודש. והוא מאוד מצמצם במילים. אפילו כשמגיעים אליו אנשים מאוד מכובדים, הוא יכול לפטור אותם במילה אחת ודי: בו"ה. כלומר: ברכה והצלחה. וזהו. יותר מזה, הוא לפעמים לא אומר דבר".

ובמה תברך את הרב קנייבסקי ליום הולדתו?

"אני רוצה לברך, קודם כל, את הדור הזה. שיזכה בו-לעוד הרבה שנים. כי הרב קנייבסקי מגן על הדור בתורה שלו. ואת הרב, אני רוצה לברך שיזכה לאריכות ימים. ושיפריעו לו כמה שפחות ללמוד. שגרת חייו, היא לימוד תורה. והוא היה רוצה להתעסק כמה שפחות עם עניינים של ברכות ועצות. הוא קבל עליו את עול הנהגת הציבור, אחרי שקודמו נפטר. אבל משתדלים להקל עליו".

גם אתה הפרעת לרב קנייבסקי, לפני שבועיים

"נכון. אבל משתדלים לקצר ולתמצת את השאלות.

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות