fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכלב מקס שנגנב בקרית ביאליק וננטש בחדרה, חזר הביתה אחרי שבע שנים

במשך שבע שנים הסתובב הכלב מקס, כיום בן 13, בסביבות נחל חדרה. בעקבות התערבותה של גלית שגיב שורץ, הוא חזר לבעליו
עמית קדוש והכלב מקס בביתו החדש-ישן \ צילום: פרטי
עמית קדוש והכלב מקס בביתו החדש-ישן צילום: פרטי

הסיפור של הכלב מקס, הוא מסוג הסיפורים שעל פי רוב, פוגשים אותם רק בסרטים. ולא במציאות. פינצ'ר זקן ועזוב, שנגנב לפני שבע שנים מביתו שבקרית ביאליק וננטש. ואחר כך הסתובב כה וכה, מצא לו בית ארעי במתחם תחנת הכוח של חדרה והשתדל לשרוד. רחוק מהבית שהיה שלו. עד שיום בהיר אחד, בשבוע שעבר, חזר הביתה. בעקבות יוזמתה של הנהגת החדשה בתחנת הכוח, גלית שגיב שורץ. שבמקרה, ולמזלו הגדול של מקס-היא גם פעילה בעמותות שונות לזכויות בעלי חיים.

"למקס יש שבב", היא מספרת היום לחדשות חדרה. "אבל מי שטיפל בו, אדם מבוגר שעבד בתחנת הכוח, פשוט לא חשב לבדוק את זה. הוא נתן לו אוכל באופן יומיומי ובכך זה הסתכם".

 

גלית שגיב שורץ והכלב מקס \ צילום: פרטי
גלית שגיב שורץ והכלב מקס \ צילום: פרטי

 

הושלך מרכב חולף

נתחיל מהסוף. ביום רביעי שעבר, הגיעו שולי קדוש וילדיה, תושבי קרית ביאליק, לקחת בחזרה הביתה, את מקס הזקן. ששבע השנים שעשה בפארק נחל חדרה ובמתחם של תחנת הכוח, היו קשות ורעות.

גלית שגיב שורץ: "במשך שבע שנים, חיפשה המשפחה את הכלב. בכלביות ובהסגרים. והשאירו בבית את השמיכות והחפצים שלו. וכל הזמן הזה, הכלב היה כאן, בחדרה. זרוק ומוזנח. הכלב הזה שרד בזכות אדם מבוגר בשם יוסף, מחברת חשמל. שהשבוע, הוא כבר יוצא לפנסיה. שבקושי יודע עברית. וכל הזמן דאג שאטפל בכלב הזה, אחרי שהוא יעזוב. אני עובדת כנהגת וסדרנית בחברת החשמל, לפני חודשיים. וכשהגעתי, נחשפתי לעניין הכלב. לא הבנתי מה הוא עושה פה, והסבירו לי שהוא פשוט הגיע. ויוסף מטפל ודואג לו".

ועוד מספרת גלית שגיב שורץ, שהכלב הושלך מתוך רכב חולף. כך, באמצע שומקום. ואיכשהו, מצא את דרכו בסופו של דבר לתחנת הכוח. וליוסף, היחידי שטיפל בו.

"הכלב ישן עם החתולים ויוסף הביא לו עוף, בכל יום. הוא ישן בקור, בין השיחים, במשך שבעה חורפים. וקם רטוב מגשם. כולם, חוץ מיוסף, חשבו שמדובר בכלב חולה, שיש להרדים אותו. אבל יוסף התעקש לטפל בו. ואחר כך גם אני".

 

הכלב מקס נטוש בחדרה \ צילום: פרטי
הכלב מקס נטוש, בחדרה \ צילום: פרטי

 

כלב לא ידידותי

לדברי גלית שגיב שורץ, מדובר בכלב לא ידידותי בעליל. "כשהגיע למתחם", היא מספרת, "היה מקס נושך את כולם. אבל במשך הזמן, הוא הזדקן ונרגע. כנראה הבין, שכדאי לו להיות שקט יותר. כדי שלא ישליכו אותו שוב. לי עצמי, יש בבית 20 חתולים, שרקנים וכלב. ואני אם חד הורית לחמישה ילדים. לצערי, לא יכולתי לקחת אותו".

כמה ימים לפני שנמצאו בעליו, נפל הכלב מקס לתוך בור שעומקו חמישה מטרים-וניצל. ואז החליטה גלית שגיב שורץ לעשות מעשה. וספרה על המקרה באחת מתוכניות הבוקר ברדיו. 'מועדון השש' שמה, של השדרן גיא בזק. המשודרת בין השעות שש לשבע בבוקר. בעקבות התוכנית, כך היא מספרת, פורסמו תמונותיו של הכלב באינסטגראם ובעלת הכלב, שולי קדוש תושבת קרית ביאליק- טלפנה.

"בדיוק כשהיא טלפנה", משחזרת גלית שגיב שורץ, "דיברתי עם אחותי. ופתאום אני מקבלת 20 שיחות טלפון. פחדתי שקרה משהו לכלב".

אבל זאת הייתה שולי. שזיהתה את מקס בתמונות. ובאותו ערב עצמו, הגיעו בעלת הכלב וילדיה. לקחת הבייתה את מקס.

"זה נס", היא מסכמת. "במיוחד לאור העובדה, שיומיים קודם, כבר חשבתי לתת אותו לאומנה בבת ים. אבל איך שהגיעו לאסוף אותו, הכלב מקס פשוט ברח. כנראה הרגיש, שהוא צריך לחכות. כדי שיוכל לחזור לביתו האמיתי. כי תיכף אחר כך, הגיע הטלפון משולי קדוש".

 

יצא ולא חזר

"כבר התחלתי לחשוב, לצערי, שמקס מת ולא אראה אותו יותר", מספרת שולי קדוש. בעלת הכלב, שנגנב וננטש. ומוסיפה: "את מקס, מצאתי בימי מלחמת המפרץ. בשוק של קרית חיים, בשבת בצהריים. ראיתי אותו מתחת למכונית, ניגשתי אליו והוא לא ברח. הרמתי אותו, ראיתי שאין לו קולר ולקחתי אותו. ניקיתי אותו מקרציות וחשבתי לקחת אותו כבר ביום ראשון, לצער בעלי חיים. אלא שבדיוק אז, פרצה המלחמה. והשארתי אותו אצלי. הבן שלי רצה שיהיה לו כלב משלו, אז הסכמתי".

לדבריה, הכלב מקס התגלה במשך הזמן כבעייתי משהו. רגזן ונשכן. "כנראה בגלל זה הוא ננטש מלכתחילה", היא אומרת. ומוסיפה שהיה פעמיים בהסגר. כי נשך אנשים והתנפל על כלבים שהם גדולים ממנו.

"הוא היה איתנו שש שנים", היא אומרת. "כשבדקתי לו את השבב, הסתבר שמקס היה שייך לאישה מבוגרת, שלא הסתדרה איתו. והחזירה אותו בחזרה לחנות. ואז, נמסר לאדם מהצפון שהשליך אותו. ואז הגיע אלי"

שולי קדוש עצמה, אהבה את הכלב מקס. על אף אופיו הרגזן. אלא שפעם אחת, כשהגיעה אחותה לביקור ופתחה את הדלת, ברח החוצה. ומאז, לא חזר.

"אני עובדת בתור אחות, בבית החולים מעלה הכרמל", היא מספרת. "ופתאום, ביום רביעי, שמעתי את הסיפור של גלית והיתה לי הרגשה שזה מקס. כשראיתי את התמונות, אמרתי לגלית שאני חייבת לבוא, ולא רוצה לחכות. ישר זיהיתי אותו, לפי כל הסימנים. כשראיתי אותו, הוא היה פשוט גמור. עכשיו, הוא מתחיל להתאושש. הוא היה כלב של בית, שהפך להומלס. כואב לי הלב עליו. אבל אם הוא לשרוד בחוץ שבע שנים, הוא לוחם אמיתי".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות