fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

#קצר_ולעניין

כן לתקנון לבוש, לא לקוד צניעות מפלה. ראשי רשויות למנהלי ביה"ס: תפסיקו למדוד את אורך המכנסיים של בנות.
ד"ר גלית שאול, ראשת המועצה האזורית עמק חפר
ד"ר גלית שאול, ראשת המועצה האזורית עמק חפר

"אחת מהדרכים להתמודד עם הקיץ הישראלי החם, היא ללבוש לבוש מתאים. לכולנו יש את הזכות לבחור בגדים קלים ונוחים ביום שרבי (או סתם ביום חם)
בשנים האחרונות החלה תופעה מדאיגה של מדידת אורך המכנס בבתי הספר – ולצערי זה קורה בעיקר, כשמדובר בתלמידות." כך כתבה ד"ר גלית שאול, ראשת המועצה האזורית עמק חפר שהצטרפה השבוע לקמפיין שדולת הנשים בנושא.
שאול הוסיפה שכדי להביע את תמיכתה בשוויון מגדרי בקביעת תקנוני לבוש בבתי הספר, ולמען חיזוק הדימוי הגופני של נערות ונערים גם היא נרתמה לקמפיין ולבשה מכנסיים קצרים.

במסגרת הקמפיין העלו ראשי רשויות נוספים פוסט דומה עם תמונותיהם לבושים במכנסיים קצרים, בין יתר ראשי הרשויות שלקחו חלק בפרויקט היו: כרמל שאמה הכהן ראש העיר רמת גן, אמיר כוכבי ראש עיריית הוד השרון, רון קובי ראש העיר טבריה, רותם ידלין ראשת המועצה האזורית גזר, אבי גרובר ראש עיריית רמת השרון, אסיף איזק ראש המועצה האזורית חוף כרמל ואחרים, שהעלו פוסט הזדהות ותמיכה בתלמידות תחת ההאשטג: #קצר_ולעניין.

גם ראשת המועצה האזורית עמק חפר תומכת. #קצר_ולעניין
גם ראשת המועצה האזורית עמק חפר תומכת. #קצר_ולעניין

בעקבות פניות שהגיעו למועצה בנושא בשבוע שעבר, פרסמו ראשת המועצה האזורית עמק חפר ד"ר גלית שאול, וירונה פוליטי מנהלת אגף החינוך במועצה במכתב לבתי הספר במועצה האזורית, בו הן מבקשות להימנע מאכיפה סלקטיבית של תקנוני לבוש: "בכל קיץ בשנים האחרונות אנחנו קוראים ושומעים על ילדות ונערות מרחבי הארץ שהגיעו לבית הספר במכנסיים קצרים, ו"זכו" ליחס מפלה ומשפיל שמקורו כפי הנראה בכללי צניעות (ולא תקנוני לבוש) על רקע מגדרי."

"גם היום, שנת 2019, אכיפת כללי ההופעה בבית הספר מתרחשת בפועל בעיקר כלפי בנות, אשר מקבלות הערות לגבי הופעתן מצוות ההוראה בבית הספר. בשל האכיפה הסלקטיבית והרצון לנהוג על פי הכללים מגיעות ילדות רבות, גם בימי הקיץ החמים, במכנסיים ארוכים. התנהלות זאת גורמת לילדות להרגיש מופלות ומתוסכלות. בכדי למנוע את התחושה הזאת בבתי הספר שלנו, אנחנו פונות אליכן בבקשה לבחון את תקנון הלבוש של בית הספר ואת אופן האכיפה שלו.אנחנו מסכימות שצריך להיות קוד לבוש בבתי הספר ושיש בכך הגיון, אך חשוב לוודא כי מדובר בדרישות הגיוניות הניתנות ליישום.
אכיפה על פי מגדר מטמיעה בקרב בנים ובנות, כבר בגיל צעיר, תפיסות מגדריות שגויות ומזיקות, וגופן של בנות הופך מרכז לעיסוק שלילי. דרישות המערכת מהילדות להסתיר ולכסות את גופן מקשרות אותו עם פיתוי ומיניות, אפילו בפעילויות בית-ספריות שגרתיות, כמו למשל שיעור ספורט או טיול, בהן לבוש כמו מכנסיים קצרים בגובה הירך הוא מקובל ונפוץ."

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות