fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ג'ודו: רז הרשקו מישראל זכתה באליפות אירופה

הג'ודאית הישראלית רז הרשקו (25), עשתה היסטוריה כשזכתה לראשונה בקריירה במדליית זהב באליפות אירופה והקדישה את המדליה לקצין צה"ל שנפל במלחמה. משלחת הנשים של ישראל קטפה עוד 3 מדליות ארד
אלופת אירופה. רז הרשקו צילום: איגוד הג'ודו

הג'ודאית הישראלית רז הרשקו (25) רשמה עוד ציון דרך היסטורי, לאחר שזכתה, לראשונה בקריירה הספורטיבית שלה, במדליית זהב באליפות אירופה שנערכה בזאגרב, סרביה. הרשקו, שמתחרה במשקל מעל 78 ק"ג, רשמה את ההישג הטוב ביותר עד כה בקריירה שלה, לאחר ניצחון מרשים בגמר על טולופאה מצרפת, בזכות איפון אדיר. עבור הרשקו, מדובר כאמור בשיא אישי לאחר שבאליפויות הקודמות היא גם העפילה לגמר אבל הפסידה והתנחמה בשתי מדליות כסף.

הרשקו: "אני מאושרת, אבל לא מרגישה אושר שלם. אני מקדישה את המדליה ליונתן גוטין ז"ל ולכל החיילים המדהימים שלנו ובקריאה ותקווה גדולה לשחרור כל החטופים שלנו שנמצאים בעזה. היה לי יום טוב ומוצלח ולסיים אותו עם מדליית זהב ותואר של אלופת אירופה זה תמיד משמח. מבחינתי, זאת עוד תחנה בדרך לאולימפיאדת פריס".

יונתן גוטין ז"ל, שהרשקו הקדישה לו את זכייתה במדליית הזהב, היה ג'ודוקא מצטיין, סגן אלוף ישראל וחבר בסגל נבחרת הקדטים של ישראל, שהחליט לוותר על קריירה בג'ודו לטובת שירות בצה"ל ויציאה לקורס קצינים. הוא נפל בקרב ההרואי בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר והוא בן 20 בלבד.

הרשקו פתחה את אליפות אירופה בסיבוב השני וניצחה באיפון את קארן סטיבנסון מהולנד. ברבע הגמר היא ניצחה בווזארי את אליס סטראסבה מרוסיה. בחצי הגמר היא גברה על קיארה אוזדמיר מטורקיה.

ההישג המדהים הזה של הרשקו מצטרף להישגים נוספים של משלחת הנשים של ישראל באליפות אירופה. אלופת העולם, ענבל לניר, סיימה את האליפות במקום השלישי ועם מדליית ארד במשקל עד 78 ק"ג. תמר מלכה ותמנע נלסון לוי, זכו גם הן במדליות ארד.

נבחרת הגברים של ישראל בג'ודו אכזבה ולא הצליחה להשיג אף מדליה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות