fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קיץ חם: טיולי המים המומלצים באזור השרון

השרון התברך בכמה אתרים מצוינים למסלולים רטובים שמתאימים בול ליום קיץ חם. החופש התחיל, זמן מושלם לטיול מים
נחל התנינים על רקע ג'סר א זרקא. צילום: יעקב סער, לע"מ
נחל התנינים על רקע ג'סר א זרקא. צילום: יעקב סער, לע"מ

חג שבועות עבר, החופש הגדול התחיל השבוע עבור תלמידי התיכון ויתחיל בעוד פחות משבועיים גם עבור תלמידי בית הספר היסודי. ומשמעותי מכל, עונת האביב התחלפה במהירות, ממש מול עינינו, בעונת הקיץ. הרצון לטייל בטבע לא דועך בקיץ, אבל הטיולים מקבלים אופי מאתגר ושונה לנוכח החום הלוהט, והרצון לטייל משתלב באופן טבעי עם הרצון להתרענן. במים, אם אפשר.

אם רוצים לצאת מחוץ למשולש של המזגן, הבריכה וחוף הים, טיולי מים בטבע הם אופציה מעולה להתאוורר בחודשים הקרובים, ולא חייבים להרחיק עד לנחלי הגולן או הגליל. באזורנו יש כמה אופציות ראויות. וגם אם לא נכנסים לרחוץ, עצם המראה של מים זורמים באמצע הקיץ הלוהט כבר משובב את הנפש.

מי קדם

אחד המפורסמים והמתבקשים באתרי המים באזור הוא כמובן נקבת מי קדם, הנמצאת בין המושבים אביאל ועמיקם, במועצה האזורית אלונה. נקבת מים אפלולית וקרירה היא כנראה אחד המקומות המפתים להיות בהם ביולי אוגוסט, ונקבה שההליכה בה נוחה ומתאימה גם לילדים מגיל הגן ומעלה, על אחת כמה וכמה. קרוב ל-300 מטרים פתוחים להליכה במימי הנקבה המגיעים עד גובה הברכיים, ולאחר החורף המבורך האחרון אף למעלה מכך. הביקור בנקבה, ששימשה בתקופה הרומית והביזנטית להולכת מים לקיסריה, מחייב נעילת סנדלים או נעליים נוחות להליכה במים. לא מומלץ לבוא בכפכפים. ההגעה למקום מכביש 6533.

נחל התנינים

נחל התנינים, הנחל היחיד בארץ שלא זוהם על ידי שפכי תעשייה, הוא מסלול מים קיצי מומלץ נוסף. למרות שרוב הנחל הוא כיום נחל אכזב, בחלקו המערבי הוא עדיין נחל איתן הזורם גם בקיץ. מסלולים שונים עוקבים אחרי הנחל ויובליו. מסלול פשוט ונגיש לתושבי הסביבה מתחיל בבנימינה, ביציאה מרחוב השיש צפונה לשדות. בדרך עוברים מסלול קצר אך מגוון ומהנה, ומותאם לכל המשפחה: מבטים למחצבה המפורסמת משירו של אהוד מנור, והליכה במסלול עם פינות צל ופינת זכרון לאהוד מנור על גדת הנחל.

שמורת הטבע של נחל התנינים וחוף ג'סר א זרקא

אופציה נוספת, וראויה ביותר, ליהנות מנחל התנינים, היא משמורת הטבע נחל תנינים, אליה מגיעים מכביש 4 בפנייה לכיוון ג'סר א זרקא, עוברים את הגשר מתחת לכביש 2 ופונים ימינה לשמורה בהתאם לשילוט. מסלול הליכה לכל המשפחה עובר בטחנות הקמח הביזנטיות, אמת המים שמסלול ההליכה עובר בתוכה, סכר שניתן ללכת עליו ונשקף ממנו נוף מרהיב, ופוגשים צמחיה שופעת, דגים וציפורי מים בדרך. בכניסה למושב בית חנניה יש חלקים של האקוודוקט ונקבת המים הקדומה (שעברה באתר מי קדם). מדרום לשפך הנחל לים, שמצפון לג'סר א זרקא, יש תל שנקרא קרוקודילופוליס, ושווה גם הוא ביקור. קרבת המסלול לים מאפשרת לסיים אותו בחוף היפה והלא ממש מוכר של ג'סר א זרקא.

נחל חדרה

אפשר גם להדרים מעט לנחל חדרה, שמציע מסלול נוח ומהנה לכל המשפחה לאורך הגדה הדרומית של הנחל, ששוקם על צמחייתו בשנות ה-80. לחובבי ההיסטוריה, מומלץ לכלול במסלול את האתר החביב של חוות חפציבה, שבו ניתן לראות את החווה הניסיונית מתחילת המאה העשרים, על מכון השאיבה שבה. המסלול לאורך הגדה הדרומית, הפתוח ללא תשלום, עובר גם באתרים מעניינים כמו הסכר ובגשר הנבל, ומול מפעל ההתפלה המרשים בגדה הצפונית, צמוד לתחנת הכוח אורות רבין. לאורך המסלול מקומות נוחים לפיקניקים ולמנוחה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות