fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרס השקיפות הוענק לעיריית חדרה

בטקס רב משתתפים העניק שר המשפטים לראש עיריית חדרה את פרס השקיפות ברשויות הציבוריות לשנת 2019
תעודה ומגן הוקרה מידי השר
תעודה ומגן הוקרה מידי השר

בטקס מרשים שהתקיים במלון כרמים בירושלים, קיבל ראש העיר צביקה גנדלמן את פרס שר המשפטים לשקיפות שלטונית לשנת 2019, מידיו של השר אמיר אוחנה.

משרד המשפטים מעניק זו השנה השלישית את פרס השקיפות השלטונית לרשות ציבורית או לעובד רשות שהוביל שינוי משמעותי שגרם להפצת מידע והרגשתו או לשינוי ושיפור בתהליך מסירת המידע מכוח חוק חופש המידע. הפרס מבטא את המחויבות של משרד המשפטים לערכי השקיפות וחופש המידע.

בנימוקי הוועדה בבחירה בעיריית חדרה צוין כי העירייה בחדרה נוקטת בתפיסה ניהולית של ראשי המערכת ובהצבת יעדים ברורים לשיפור רמת השקיפות בעירייה. עיריית חדרה זכתה לשבחים רבים על מדיניותה לשקיפות וחופש מידע, והשר הדגיש כי הציון של עיריית חדרה בשקיפות עלה מ-39 ל-98 בתוך כשש שנים בלבד, וכיום היא בצמרת דרוג השקיפות הארצי.

לדברי השר, הגברת השקיפות היא פעולה אקטיבית שאינה יכולה להתבצע ללא גיבוי, השקעת משאבים ותמרוץ מראש הרשות. בדבריו לראש העיר גנדלמן אמר השר אוחנה: "הוועדה התרשמה לטובה ממחויבותכם לקידום השקיפות ומן המאמצים הרבים שהשקעתם בתחום".

הטקס התקיים במעמד שר המשפטים, ומנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור. ואילו מעיריית חדרה הגיעו ראש העיר וצוות השקיפות העירוני, המונה את מנהלת אגף פניות הציבור הממונה גם על יישום חוק חופש המידע והשקיפות יהודית אסולין, עובדות האגף אני מור-יוסף וחן ניני, מבקרת העירייה יוכי דהן, היועצת המשפטית עו"ד שרון שרוני, ונציגת אגף המחשוב של העירייה מיכל ונונו.

צוות השקיפות של עיריית חדרה
צוות השקיפות של עיריית חדרה

השר אוחנה בירך את ראש העיר על הזכייה בפרס, ושיבח את פועלה יוצא הדופן של העירייה לקידום הנגשת המידע הרלוונטי. לדברי השר, הסטנדרטים הגבוהים שהציגה הובילו לבחירה, ומהווים אבן דרך חשובה בחיזוק אמון הציבור במוסדות השלטון בישראל.

עוד ציין השר כי השקיפות היא ערובה למנהל תקין וטוהר המידות, ומשרד המשפטים מחויב לערכי השקיפות וחופש המידע ופועל באמצעים שונים על מנת להגביר ערכים אלו במגזר הציבורי.

השנה נבחרו חמישה זוכים בפרס השקיפות השלטונית, ועיריית חדרה ביניהם. זוכים נוספים הם: עיריית באר שבע, משרד התיירות, המרכז למיפוי ישראל, והממונה על העמדת מידע לציבור במשרד התקשורת.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות