fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקשיבו לעצמכם

לפני 12 שנים, כשלמד את שיטת גרינברג במסגרת לימודי תואר שני, זיהה בעצמו ניר אסתרמן דפוס התנהגותי שגרם לו להיפרד מבנות זוג. זו היתה נקודת הזינוק לגישת "הגוף מדבר" שפיתח על בסיס שיטת גרינברג ובאמצעותה הוא מטפל באנשים בקליניקה שלו בכרכור
ניר אסתרמן
ניר אסתרמן (צילום: ענבל כהן- חמו)

הגוף שלנו מדבר כל הזמן, אלינו וגם למי שסביבנו. השאלה היא האם אנחנו מקשיבים לו? ניר אסתרמן מאמין שאפשר וכדאי להקשיב. ברוח זו הוא מטפל באנשים בקליניקה שלו בכרכור, בגישה שפיתח, "ניר אסתרמן – הגוף מדבר".

אסתרמן, בן 38, נשוי לדנה ואב לתמר ורוני, הוא רפלקסולוג בכיר, מרצה ומנחה סדנאות, בעל תואר ראשון בביואינפורמטיקה ותואר שני בהוראת המדעים. לפני 12 שנים, במקביל ללימודי התואר השני למד את שיטת גרינברג, שהביאה אותו לפתח את גישת "הגוף מדבר". "הגעתי לשיטת גרינברג במטרה לעבוד על נושא הזוגיות בחיי", הוא מספר. "זיהיתי אצלי באופן שכלתני דפוס שבו הייתי יוצא עם מישהי חודש- חודשיים ואז הייתי נפרד, או חותך, מסתגר וגורם לפרידה. לא הבנתי מה קורה שם. בתהליך בשיטת גרינברג זיהיתי שבכל פעם שאני חווה פחד אני פשוט נעלם, משנה קצב, בורח מהפחד לעשייה או לעייפות.

"פריצת הדרך קרתה כששמתי לב שכשמגיע הפחד, הגוף שלי חווה אותו כמשהו שקשור למוות, פחד מוות. נפל לי האסימון כשחיברתי בין הסרטן שבו חליתי וממנו החלמתי בגיל 22 להתמודדות עם הפחד. הבנתי שכשעברתי את התקופה של הסרטן הייתי הכי חזק ו'בסדר', התקדמתי בלימודים, תמכתי בחברים והתעלמתי מכל החלק הרגשי של זה. ניסיתי לדלג מעל כל התחושות והרגשות שלי: 'זה קרה, הלאה'. אבל הגוף זוכר הכול, ובגלל שניסיתי להתעלם מהפחד, הוא נשאר. לא אפשרתי לו לצאת ממני, לעבור עיבוד ועיכול.

בדיעבד הבנתי שזה הפך אותי לפחות גברי, יותר חלש, לא מחובר לעצמי ולרצונות שלי. בתהליך 'ההחלמה הרגשית' חזרתי לחוויות המחלה שלי, שהיו לא נעימות, אבל לא תויגו אצלי כטראומטיות אלא כחוויות שצריך לעבור אותן. התחלתי להרגיש מה שלא הרגשתי שנים. היו שבועיים שבהם הרגשתי כמו אחרי כימותרפיה, חיוור, חלש, רגיש לשמש, חסר תיאבון. ואז התחלתי להיות יותר חזק, וזה השפיע גם על הזוגיות. עברתי תהליך משמעותי של החלמה רגשית. בזה אני עוסק היום.

איך ניתן להקשיב לגוף?

"הגוף מדבר אלינו כל הזמן, השאלה מה אנחנו עושים עם זה. יכולה להיות לנו, למשל, חוויה בגוף שקשורה למערכות יחסים. נניח שאדם מסתובב עם תחושה שהוא צריך להכיל מאוד את בת הזוג שלו, לשמור עליה, לתמוך בה. כל אלה דברים יפים וראויים, אבל אם הוא לא יכול לכעוס עליה כי זה יפגע בה, לא יכול להגיד לה מה הוא רוצה כי זה לא יתאים לה – הוא לא מסוגל לשמור על הגבולות שלו.  ומשהו בקשר לא יעבוד לאורך זמן".

ניר אסתרמן
ניר אסתרמן (צילום: ענבל כהן- חמו)
ניר אסתרמן (צילום: ענבל כהן- חמו)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות