fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוברים מחסומי תקשורת בשהם פרדס חנה

קלינאיות התקשורת של "שהם" פרדס חנה השתתפו בכנס השנתי של עמותת אייזק
נציגות שהם באירוע (צילום: אילנה לוי)

לאחרונה התקיים הכנס השנתי של עמותת אייזק הישראלית (International Society of Augmentative and Alternative Communication). עמותת אייזק ישראל נוסדה ב-1989 במטרה לשפר את איכות החיים של ילדים ומבוגרים שיכולת הדיבור שלהם אינה יעילה דיה על מנת לשרת את צרכיהם התקשורתיים ושזקוקים לתקשורת תומכת וחליפית (תת"ח). בכנס השנתי הציגו קלינאיות התקשורת של המרכז הרפואי "שהם" שבפרדס חנה, תמר טרוזמן, לימור זילכה ומנהלת השירות, בת אל אהרוני כ"ץ, מקרה ייחודי שבו נעשתה התערבות רב-צוותית באמצעות מערכת למיקוד מבט, לשם הנגשת הנחיות מקדימות וייפוי כוח.

במסגרת ההרצאה, בה נכחו אנשי מקצוע ממקצועות פרא-רפואיים, אנשי חינוך, טכנולוגיה מסייעת, מחקר ופיתוח ומשתמשי תקשורת תומכת וחליפית, הציגו נציגות "שהם" את הגישה הפליאטיבית המתגבשת במרכז ואת הזכות הבסיסית של כל מטופל לאוטונומיה ולתקשורת. לאחר מכן הציגו את ההתערבות הרב-צוותית המיוחדת, שנעשתה על מנת לאפשר למטופלת להביע את רצונותיה לטיפול רפואי עתידי, באמצעות מערכת תקשורת המבוססת על המבט שלה.

במהלך מספר מפגשים עם המטופלת, שלא יכולה להביע את עצמה במילים, היא הצליחה להעביר בבהירות הנחיות מקדימות למצב סוף חיים וכן ייפוי כוח רפואי מתמשך, באמצעות מחשב תקשורת המבוסס על מיקוד מבט. תהליך זה הגביר את שביעות רצונה של המטופלת מיכולתה להעביר את העדפותיה לצוות הרפואי, ואת המודעות בקרב הצוות לחשיבות שבהנגשת התקשורת והאוטונומיה של כל מטופל באמצעות כלי תקשורת חלופיים.

בת אל כ"ץ אמרה: "ההרצאה בכנס עוררה הדים רבים והוסיפה רבות לשיח אודות זכויותיו הבסיסיות של כל אדם וחשיבות העבודה שלנו לאפשר לו זכויות אלו. כולנו תקווה כי תהליך זה ימשיך להדהד הלאה במקומות נוספים אשר יאמצו את המודעות לזכות לתקשורת ובחירה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות