fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קחו את העתיד בידיים

בפרדס חנה כרכור והסביבה פועלת קבוצת "המרד בהכחדה". בשבת הקרובה הם יערכו מיצג מחאה הקורא לפעול בנושא משבר האקלים
מהמיצג בדור אלון עין שמר (צילום: פרטי)

בזמן שהארץ געשה השבוע סביב התפרצות של אירועים בטחוניים, יש תושבים באזור שגם השבוע לא שוכחים את הבעיות העולמיות ומשבר הסביבה המאיים על עתיד המין האנושי ועל כדור הארץ כולו. בשבת הקרובה הם עומדים להעלות, במסגרת פסטיבל דרך הנדיב, את המיצג "מקוננות", מיצג מטלטל בנושא באורוות האמנים שבכרכור, ב-18:30.

יניר דודזאדה, תושב בנימינה, הוא מחברי הקבוצה. הוא מספר: "הקבוצה היא חלק מתנועת 'המרד בהכחדה' הארצית, והיא נפגשת פעם בשבוע בפרדס חנה כרכור, הוקמה לפני כחודשיים, וכוללת תושבי פרדס חנה כרכור, חדרה ומשמרות. אנחנו מעלים רעיונות לפעולה ומבצעים אותם. בנוסף לפעילים שנפגשים כל שבוע, יש פעילים שלא מגיעים למפגשים אבל מגיים לפעולות שלנו. אנחנו גם עורכם חוגי בית בהתנדבות, בהם אנחנו נותנים הסבר מקיף על המשבר העולמי ועל התנועה.. כל המידע מבוסס על מחקרים בליווי מדעני אקלים".

פעולה נוספת שהספיקו לעשות הייתה מיצג בשם "התמוטטות" שהעלתה הקבוצה לפני מספר שבועות במתחם דור אלון עין שמר שבצומת כרכור, בו התמוטטו לרצפה והעמידו פני מתים במשך 11 דקות המסמלות את 11 השנים שנותרו, לדברי מדעני סביבה שהקבוצה מסתמכת עליהם, לטפל במשבר האקלים עד לנקודת אל-חזור שממנה ואילך אקלים ישתנה בקצב הרבה יותר מהיר. הם החזיקו שלטים וקראו לאנשים להצטרף אליהם. המיצג בשבת הקרובה באורוות האמנים יהיה שונה, וכמוהו הציגו פעילי "המרד בהכחדה" בחיפה: נשים לבושות שחור שמחזיקות בובה בדמות תינוק ופניהן מאופרות בלבן עם דוגמאות שחורות, מקוננות על העתיד הצפוי לדור הבא אם לא יינקטו פעולות אמיתיות לעצירת משבר האקלים.

מארגני המיצג מפרטים למה כדאי לישראלים לצאת מהשאננות ולהתייחס גם לבעיות שבכל העולם מתייחסים אליהן כיום: "בחודשים האחרונים חזינו בהפגנות של מיליונים ברחבי העולם בדרישה לנקוט באמצעים מיידיים על מנת לפתור את משבר האקלים, אך בישראל המשבר נתקל בעיקר בשאננות, למרות שמשבר האקלים צפוי לפגוע בישראל באופן קשה במיוחד: ממוצע עליית הטמפרטורות צפוי להיות כפול (ב-2050 החודש החם ביותר בשנה צפוי להתחמם ביותר מ-6 מעלות), דבר שיגרום לבצורות ולמחסור חמור במים. מפלס הים התיכון כבר עלה ב-6 ס"מ מאז שנות ה-90 וצפוי להמשיך לעלות, מה שיפגע בצורה קשה בערים וישובים הקרובים לים התיכון, ואי יציבות אזורית צפויה להחמיר בגלל הפיכה של אזורים שלמים לבלתי מתאימים למחייה של בני אדם. גלי פליטים צפויים להציף את האזור בחיפוש אחר מים ומזון".

יניר דודזאדה, בן 41, לא היה פעיל סביבתי לפני שנחשף למשבר האקלים. "הייתי פעיל בהקמת יער מאכל. נחשפתי להתחממות הגלובלית ונרשמי לקורס משבר אקלים במרכז אשל לקיימות. לומדים שם על המדע שמאחורי משבר האקלים והתנועות האזרחיות שפועלות בנושא. השתכנעתי שאנחנו, האזרחים, חייבים לפעול כדי שהממשלות ייתנו מענה למשבר אקלים. כבר 30 שנה שהמדענים מזהירים את הפוליטיקאים שאם לא יפעלו יהיו השלכות חמורות מאוד למערכות אקולוגיו ולבני אדם, אך למרות כל האזרות, הפוליטיקאים שחתמו על הסכמי קיוטו ופרי\ז לא מימשו אותם. צריך שהאזרחים יפעילו לחץ על הממשלות, ואפילו המדענים כיום כבר פונים ישירות לאזרחים.  תנועת 'מרד בהכחדה' הוקמה על ידי מדענים. כשהוקמה בארץ, מיד הצטרפתי. הקבוצה האזורית שלנו הולכת וגדלה. דף הנחיתה שלנו הוא http://www.xr-join.com/ ".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות