fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עפים גבוה באלונים

תלמידי אלונים בפרדס חנה הציגו לקהילה כלים בעלי הנעה רקטית
מהאירוע (צילום: פרטי)

בבית ספר אלונים בפרדס חנה היה שמח ומעניין ביום שישי שעבר וביום ראשון השבוע: כחלק מהשתתפותם של תלמידי בית ספר אלונים בתחרות חקר חלל ותעופה, הם התבקשו לבנות דגמים של כלי רכב בעלי הנעה רקטית ולהציגם לקהילה. לשם כך הוזמנו קבוצת פנסיונרים למפגש בינדורי מיוחד, בו השתתפו בוגרי בית הספר ילידי תש"ח עם המורה המיתולוגית שלהם מכיתה ד', חנה הרמן. לחגיגה הצטרפה ראש המועצה הגר פרי יגור, בוגרת בית הספר, ואיתה ראש אגף החינוך אילנה זגול. כולם השתתפו בסדנה החווייתית לבניית כלי הרכב בעלי הנעה רקטית, והכל בהובלת המורה מיכל מדר ותלמידיה שחקרו את הנושא בשבועות האחרונים, עם קבלת ההודעה על כך שהעפילו לשלב השני בתחרות החקר. הם ידעו להסביר על החוק השני והשלישי של ניוטון ועל תופעות פיסיקליות וכימיות המאפשרות את ההנעה הרקטית.

כל הדגמים שנבנו עשויים מחומרים ממוחזרים: פחיות, בקבוקים, קופסאות שימורים ועוד, מתוך חינוך לשמירה על סביבה ירוקה. בסיום בניית הדגמים התקיים "מירוץ מכוניות" והמשתתפים זכו בתעודת הוקרה ובמדליית זה"ב, ראשי תיבות של "זה הכל בזכותך". בנוסף, הוזמנו לחשיפה גם תלמידי בית ספר ישורון בפרדס חנה, שנמצאים בקשר רציף עם בית הספר. הם הוזמנו להשתתף בטקס ראש חודש כסלו, העוסק בערך השונות, והערכים והמילים קיבלו משמעות הלכה למעשה. כחלק מתחנות הפעילות השתתפו גם בסדנה "עפים על החלל" בהובלת קבוצת החקר, בנו מכוניות רקטיות. חשיפה נוספת של כלי הרכב הרקטיים התקיימה אל מול קהילת בית ספר אלונים, עם תלמידים והורים שנרשמו לפעילות. היו אלה ימים של חגיגת חקר ולמידה משמעותית מעוררת עניין וסקרנות.

מנהלת בית הספר, לימור סמואלוב, ציינה: "אנשי המדע מטרתם לפתח כמה שיותר את החברה האנושית דרך פיתוחים מדעיים, ובכך מתבטאת המנהיגות שלהם. על בתי הספר מוטלת האחריות לפתח את דור המדענים הבא. כבית ספר למנהיגות, שמנו לנו למטרה לעורר את המנהיגות המדעית. מנהיגות היא לדעת לחקור את הסביבה המדעית ולקרב אליה את הסביבה האנושית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות