fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עולים על דרך הנדיב

בפסטיבל דרך הנדיב שיתקיים ב-14-16.11 יתקיימו למעלה מ-300 פעילויות מגוונות וחינמיות. שניים מיוצרי האירועים מספרים מה יהיה אצלם
גיא לב ודהרמא לב (צילום: פרטי)

אחרי ההצלחה הגדולה של השנה שעברה, יתקיים בפרדס חנה כרכור, ב-14-16.11, הפסטיבל הקהילתי "דרך הנדיב", המבוסס על הרעיון של אירועים פרטיים ביוזמות של תושבים, בלי הגבלת תוכן ולא למטרות רווח, בשיתוף פעולה עם המועצה המקומית ובלי תמיכה של גופים מסחריים. עקרונות הפסטיבל: כל אדם יכול להצטרף וליצור אירוע, ולא משנה מה גילו ומה הרקע שלו; כל אחד אחראי באופן אישי על האירוע שלו (כולל בחירת התכנים, המקום וההפקה), וכל האירועים הם בחינם ובהתנדבות.

כמו בשנה שעברה, כשהתקיים לראשונה, כך רפרוף על האירועים המתוכננים מגלה מגוון תכנים אינסופי. בשנה שעברה כלל הפסטיבל כ-200 אירועים, והפעם מתוכננים בו למעלה מ-300 אירועים. ביניהם סיורי טבע, הסטוריה וקולינריה ברחבי היישוב; תערוכות וסדנאות בתחומי אמנות, יצירה, בנייה, קרקס, בישול, כתיבה, מוזיקה, תנועה וסטנדאפ; מסיבות ריקודים, מעגלי שירה ומופעים מוזיקליים; הרצאות, סיפורים אישיים ומפגשי שיח; הקרנות סרטים למבוגרים ולילדים; תיאטרון פלייבק; אימוני ספורט; קבלות שבת וארוחות קהילתיות, ועוד. פרטים אפשר למצוא באתר הפסטיבל, http://www.hanadiv.org/, או בדף הפייסבוק של האירוע.

גיא לב, ממארגני ויוזמי פסטיבל הנדיב כולו, יוביל בעצמו אירוע עם דהרמא, בתו ב ה-13: סיור תצפית לילי בנושא קבוצות הכוכבים במיתולוגיה היוונית. אחרי סיור מוצלח בשנה שעברה, ואחרי פניות של אנשים שביקשו עוד סיור כזה, נענו האב והבת לביקוש והם יוצאים בסיור נוסף ייצא מהאלון הבודד ביום חמישי 14.11, בשעה 20:30. "השנה נראה קבוצות כוכבים אחרות ונספר את הסיפור שלהן", הוא מתאר. "בשנה שעברה דיברנו על אוריון וסיריוס, והפעם נדבר, בין היתר, על פרסאוס וקסיופיאה".

גיא לב ודהרמא לב (צילום: פרטי)

ההסתכלות בכוכבים, המיפוי שלהם והעיסוק בהם זכורים לרבים מאיתנו מהילדות, ויש לזה קסם מיוחד. מה מושך אנשים לרכז את מבטם באובייקטים המנצנצים בשמי הלילה? "בקבוצות כוכבים יש משהו מאוד מעניין, ויש לזה המון הסברים", סבור לב. "תמיד הייתה לי תחושה שזה קשור לכך שקבוצות הכוכבים בשמים הן משהו קבוע, כמו השמש העולה בכל יום, רק שהן משהו יותר שנתי. לקראת החורף מופיע אוריון בשמים, למשל, ולקראת הקיץ מופיע פגסוס. יש בזה מחזוריות מאוד נעימה, ובמובן מסוים, כמי שמאוד מחובר לאוריון, אני יודע שכשהקבוצה הזאת בשמים יש מישהו ששומר עלי. היכולת לזהות את הכוכבים, להכיר ולדעת מה הציר שלהם בשמיים, היא משהו שמייצר ביטחון בחיים".

לעיסוק בכוכבים אין קשר למקצוע ולהשכלה ה'רשמיים' של לב. הוא הגיע לזה מתוך עניין כללי. "כשהייתי בתיכון, חבר שלי בא עם ספר בשם 'היקום'. הייתה בו מפה של הכוכבים וכך למדנו לזהות אותם. אז עוד לא היו אינטרנט וסמרטפונים. הבת שלי, דהרמא, קוראת המון ספרים, בין היתר על מיתולוגיה. זה מאוד מעניין אותה והיא מכירה היטב את הקשרים בין האלים השונים. אני אדבר בסיור יותר על הצד המדעי של נושא הכוכבים, והיא תספר את הסיפור שלהם. חיפשנו נושא משותף לשנינו, משהו מחבר, והנושא הזה עלה".

אורות החשמל באזור האלון הבודד בכרכור הם לא חזקים מדי ועדיין אפשר לראות היטב את הכוכבים בשמים. אבל מה יעשו אם יהיה ערב מעונן? -"תלוי ברמת העננות. רק אם יהיה מאוד מעונן תהיה בעיה. בכל מקרה, לא צריך להירשם לאירוע מראש, אפשר פשוט להגיע. בשנה שעברה היה מאוד מעניין לראות איך זה קרה. חיכינו בשביל, בין אדמה ושדות, ולאט לאט התחילו להגיע אנשים מכל מיני סוגים: צעירים, מבוגרים, אבות עם ילדים, אמהות… היה מאוד מעניין". ניתן ומומלץ להוריד לפני האירוע אפליקציה מיוחדת לזיהוי קבוצות כוכבים, שהפניה אליה מופיעה בדף האירוע באתר הפסטיבל.

חברי להקת בת בבל (צילום: פרטי)

כמה וכמה מהאירועים בפסטיבל יהיו מופעים מוזיקליים של אמנים ולהקות בסגנונות שונים. אחד מהמעניינים שביניהם יתקיים במרכז אור, ביום ו', 15.11 ב-14:45: מופע מחווה עברית לבוב מארלי, של ההרכב המקומי "בת בבל". ההרכב יביא מוזיקת רגאיי מקפיצה עם ביצועים מתורגמים לעברית של שירי אמן הרגאיי שלישראלים לא מעטים יש פינה חמה בלב אליו. את השירים תרגם בעצמו אחד מחברי ההרכב, יוגב דרור, העוסק בתרגומם כבר כמה שנים, ובחודשים האחרונים הם התחילו לעשות להם עיבודים בהרכב. "כל אחד מאיתנו הוא מוזיקאי בפני עצמו בתחומו ובסגנון שלו", מתאר דרור. "התגבשנו להרכב במיוחד לצורך ביצוע שירי בוב מארלי בעברית, כי לבוב מארלי יש מסר ישראלי ואפילו יהודי בשיריו, וזה דיבר אל לבנו. בשירים שלו יש הרבה אחווה, אהבה ושמחה, ויש גם משהו מחאתי, וכל זה מחבר ללב הישראלי. אבל הוא גם שר גם על ציון, בבל והגלות, יציאת מצרים, דניאל, משה ויוסף. הוא מדבר ממש על ההיסטוריה היהודית. זה נגע בנו, והתחלנו לעבוד על זה". ואלה חברי ההרכב, כולם תושבי פרדס חנה כרכור: עמית פיינגולד ינגן בבס, מיכאל בן יוסף בכלי נשיפה, אוהד סטמטי על הקלידים, שירן אנטיבי בתופים, שלומי הורוביץ על הגיטרה ויוגב דרור בשירה.

תן דוגמאות לשמות שירים מתורגמים. –"למשל, One Love תורגם ל'כאיש אחד בלב אחד', Get up Stand up תורגם ל'יאללה חלאס' , Could You be Love תורגם ל'בוא קבל אהבה'", מדגים דרור. "התרגומיים נצמדים בדייקנות למשמעות ולמסר של המילים, ועם זאת יש ניסוחים שהשתנו, בגלל המעבר לשפה העברית ובגלל הצורך שהלחן והמילים 'יישבו' יפה יחד. רק ב-3-4 חודשים האחרונים התחלנו לעסוק בפרויקט, וההופעה בפסטיבל תהיה ההופעה השלישית שלנו עם התוכן הזה. המופעים הקודמים היו מופע בשכונת האלון בפרדס חנה, ליד הבית, ועוד הופעה בכפר גליקסון, בשיתוף פעולה עם מרכז עץ חיים, מרכז העצמה לילדים, כשכל הכספים גויסו לחברת היזמות לילדים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות