fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכנה במדרשיית נעם: אזבסט מתפורר!

המשרד להגנת הסביבה הוציא צו לטיפול מיידי במפגע אסבסט פריך חמור במבנה הישן של מדרשיית נעם בפרדס חנה, ומזהיר את הציבור שלא להיכנס למבנה או לשהות בסמוך לו
האזבסט במבנה מדרשיית נעם (צילום: מיה מונשיין-לוי, המשרד להגנת הסביבה)

המשרד להגנת הסביבה מזהיר את הציבור מפני כניסה למבנה הישן של מדרשיית נעם בפרדס חנה, אשר יש בה אסבסט פריך במצב מתפורר, המהווה סיכון לסביבה.

הצו מחייב את בעלי המדרשה לפעול באופן מיידי ובין היתר לאטום את המבנה, לשלט ולסמן אותו באופן שיידע את הציבור על סכנת האסבסט במקום. המשרד להגנת הסביבה אסר בצו כניסה גם לקומה הראשונה של המבנה, שבה אין מפגע של אסבסט פריך, עד שיאטמו את החלל המשותף. בבית הספר הסמוך יש לסגור את הפתחים הפונים למבנה המדרשייה, עד לסיום ביצוע פעולות האיטום המיידיות.

בסיור ביקורת שערכו מפקחי המשרד להגנת הסביבה נמצא שעל אף כי ניתנו הנחיות לבעלי המדרשייה כבר ביולי 2019 הן לא קוימו: חלונות המבנה היו פתוחים לרווחה, החלל המזוהם באסבסט לא נאטם, לא היה שילוט במקום המזהיר את המתקרבים למבנה ואף הגיע לידי המשרד מידע כי אנשים נכנסו למבנה בניגוד להנחיות.

בשל מצבו הרעוע של המבנה, שכבת הבידוד של תקרת המבנה, המורכבת מסיבי אסבסט מותזים (אסבסט פריך), מתפוררת וצוברי סיבים מפוזרים בכל רחבי המבנה ומהווים מפגע מסכן חיים.

כידוע, אסבסט הוכח כחומר מסרטן ולא קיים לו סף חשיפה בטוח. על-פי החוק למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק התשע"א-2011, מבני ציבור שבהם אסבסט פריך כחומר בידוד תרמי מחויבים בהסרתו עד אוגוסט 2021. אך נקבע כי ככל שהאסבסט גלוי, אין לעשות כל שימוש במבנה ואין לאפשר כניסת אנשים, למעט לעוסקים מורשים באסבסט, עד להסרתו.

המשרד יעקוב באופן הדוק  אחר יישום הצו, יבדוק את נסיבות אי קיום ההנחיות מחודש יולי 2019, וישקול את כלל האמצעים העומדים לרשותו במישור האכיפתי.

בתמונות: האסבסט הפריך במדרשיית נעם. קרדיט צילומים: מיה מונשיין-לוי, המשרד להגנת הסביבה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות