fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוף לכלבים משוחררים?

תושבים בנווה אשר בפרדס חנה מתלוננים זמן רב על כלבים משוחררים התוקפים ילדים. המועצה מכשירה פקחים חדשים
כלב משוטט ללא השגחה (צילום: נירית שפאץ)
כלב משוטט ללא השגחה (צילום: נירית שפאץ)

האם תופעת הכלבים המשוטטים חופשי בפרדס חנה כרכור, שמטרידה באופן קבוע תושבים רבים, עומדת להסתיים? לאחרונה התרחש גל של תלונות מצד תושבים בשכונת נווה אשר, על כלבים שהפחידו ותקפו אנשים וילדים. תושבת השכונה סיפרה בשבוע שעבר: "כל בוקר אני מלווה את בתי, בת 8, להסעה הקרובה לביתנו ברחוב עמל. היא מפחדת ללכת ברחוב בגלל הכלבים. בשבוע שעבר כלב קפץ עליה, שם עליה את כפותיו ושרט אותה בצוואר. ניסיתי להזיז אותו והוא נתן לי נשיכה ביד. ניסינו להרגיל את הילדה לכלבים, ועכשיו הפחד שלה מהם חזר".

תושבת נוספת סיפרה בשבוע שעבר מה קרה לה באותו רחוב, עם כלב אחר: "בדרכי אל הגן, ברחתי עם תינוק על הידיים כי כלב ניסה לנשוך לי את הרגל. לפני כמה ימים ראיתי את הכלב הזה רודף אחרי שני ילדים מבוהלים. הוא מסתובב חופשי באופן קבוע".

תושבים נוספים מתארים תמונה דומה: כלבים מסתובבים, עושים את צרכיהם ברחוב ולפעמים תוקפים, ופניות לא זוכות להתייחסות רצינית מצד הבעלים. אבל אם לבעלי הכלבים המשוחררים לא איכפת, לאן אפשר לפנות? החוק אוסר על בעל כלב לשחרר את כלבו ברחוב. איגוד ערים וטרינרי שומרון היה אחראי עד כה על הפיקוח בנושא, ותושבים טוענים שאינו ממהר לפעול. "באיגוד דורשים תלונות חוזרות על אותו כלב, אנשים נדרשים לצלם אותו ועוד, ואין אכיפה רצינית בשטח".

מאיגוד וטרינרי שומרון נמסר: "איגוד ערים וטרינרי שומרון מגיב, בודק ומטפל בכל תלונה המתקבלת בגין כלבים משוטטים. בחלק מהתלונות פקחי האיגוד מגיעים לכתובת התלונה, לא מוצאים כלבים משוטטים במקום ולא ניתן לאתר את בעליהם. פקחי האיגוד הונחו להקפיד בסיורים במקומות בהם התלונות חוזרות ונשנות. ברחוב עמל נתפסו כלבים בעקבות התלונה ונרשמו קנסות מנהליים לבעליהם".

אך השבוע התגלה סיכוי חדש לשיפור האכיפה בתחום, ותקווה לכך שאולי נגמרה ההפקרות: מועצת פרדס חנה כרכור הודיעה כי יחידת הפיקוח והאכיפה שלה מתחדשת ומרחיבה את פעילותה. החודש נכנס לתפקידו מנהל מחלקה חדש, נעם בן יהודה, תחתיו פועלים פקחים עירוניים. בימים אלה נקלטו ביחידה פקחים חדשים, וחודשה האכיפה כנגד כלבים משוטטים ומשוחררים בשטחים הציבוריים. "לצוות הפקחים אבזור ייעודי לזיהוי בעלי הכלב בהתאם למידע בשבב. בעלי הכלבים המשוטטים מאותרים ונקנסים בהתאם לעבירה. פקחי היחידה מבצעים גם סיורים יזומים, בדגש על אזורים בהם התקבלו פניות מוקד רבות. הפקחים אף יוצאים לשטח כמענה לפניות המגיעות למוקד העירוני", נמסר מהמועצה. "בחודשים האחרונים התקבלו פניות רבות המדווחות על כלבים משוחררים באזורים שונים בישוב. הטיפול עד כה בוצע על ידי האיגוד הווטרינרי. עם זאת, תקיפות ע"י בעלי חיים עדיין מטופלות ע"י האיגוד הווטרינרי. בהמשך תורחב סמכות הפקחים בהתאם לאישור חוקי העזר העירוניים הנדרשים".

נעם בן יהודה נבחר לתפקידו במכרז, ויש לו ניסיון ניהולי של כ-12 שנה בתחום ביטחון, אכיפה וחניה ברשויות מקומיות. הוא אמר השבוע: "אני שמח להצטרף למועצת פרדס חנה כרכור. עבודתנו עם הפנים לתושב, ומטרתנו לשמור על המרחב הציבורי נקי, מסודר ובטוח. במערך המתחדש נממש את כלל הסמכויות כדי לעמוד ביעדים שהצבנו ובראשם -שיפור איכות  השירות לתושב".

ראש המועצה, הגר פרי יגור, מסרה: "מחלקת האכיפה במועצה היא אחד הכלים החשובים כדי לאפשר לכלל התושבים מרחב ציבורי מטופח, נקי, מסודר ובטוח. נרחיב את פעילות המחלקה, מספר הפקחים והסמכויות שבידיה, כדי להביא לתפקוד שוטף ויעיל כיאה לישוב בן 44 אלף תושבים. הרחבת הסמכויות תתבצע גם באמצעות אישור ועדכון חוקי עזר בהתאם לצרכים העכשוויים. אני מאחלת לנעם בן יהודה ולפקחים שנקלטו הצלחה רבה בתפקידם במועצה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות