fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סבתא אסתר, רוצה לעבוד, המועצה רוצה שכר דירה

כבר 16 שנה שאסתר מגן מפעילה במקלט בכרכור חנות יד שנייה לנזקקים. עכשיו היא נדרשת לשלם למועצה שכר דירה ומפעל חייה נמצא בסכנת סגירה
נתינה זה הכי. אסתר מגן. צילום: נירית שפאץ
נתינה זה הכי. אסתר מגן. צילום: נירית שפאץ

מקלט הבגדים יד שנייה בכרכור שהקימה לפני 16 שנים אסתר מגן מוכר באזור. בעזרת שלושה מתנדבים מסורים, אבנר רחמים, מחפוז מסרי ולילך ענתר, מקבלת מגן תרומות בגדים, ממיינת ומסדרת אותם, את כל מה שראוי ללבישה היא מוכרת במחיר סמלי ולפעמים נותנת בחינם ואת הבגדים שאינם ניתנים ללבישה מעבירה למיחזור.

למרות גילה, 78, אסתר – אם ל-5, סבתא ל-9 וסבתא רבתא ל-6 – מתקשה לפרוש מהעבודה הזאת. "באתי לפרדס חנה כרכור בשנת 1955, כשהתחתנתי, ועבדתי במשך 53 שנים, בעבודות שונות", היא מספרת, "ילדיי מפצירים בי שאפרוש, אבל בשבילי העבודה הזאת היא ברכה, ריפוי בעיסוק".

בימים אלה נמצא מפעל חייה של מגן בסכנת סגירה, לאחר שהמועצה דורשת ממנה שכר דירה על השימוש במקלט. "במשך שנים לא התבקשתי לשלם כלום ואז קיבלתי הודעה שעליי להתחיל לשלם שכר דירה למועצה. אחרי תחנונים, קיבלתי ארכה עד סוף מאי. אין לי כסף לשלם את שכר הדירה. בשבוע שעבר מסרתי מכתב למזכיר וגזבר המועצה, רן גלר, בו ביקשתי הארכה של שנה, כדי שאוכל להמשיך להפעיל את המקום. עד כה, לא קיבלתי תשובה".

מעשי חסד. אסתר מגן במקלט הבגדים (צילום: נירית שפאץ)
מעשי חסד. אסתר מגן במקלט הבגדים (צילום: נירית שפאץ)

בינתיים היא ממשיכה בעבודה, ומספרת על הקושי ועל הטוב: "החברה שבאה ולוקחת מאיתנו את הבגדים למיחזור הורידה לאחרונה את התשלום לשק בגדים לשקל אחד. קשה להחזיק מעמד ככה, אבל אין לי ברירה. באים אלינו גם אנשים מגבעת עדה, חריש וקציר. אני מודה לכל האנשים שתמיד מביאים בגדים במצב טוב, נקיים ומקופלים. יש פה אוכלוסייה נהדרת שתורמת מכל הלב. המטרה היא לתת לאנשים שאין להם, ולפעמים הם מתביישים לפנות לרווחה. אני מבקשת שלא יסגרו את המקום, בשביל המתנדבים שעובדים איתי ובשביל מעשי החסד, לתרום לאנשים שזקוקים לבגדים".

ביום חמישי הבא יתקיים ברחבה שמחוץ למקלט יריד הבגדים השנתי. ייתכן שזה היריד האחרון.

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר: "מגן קיבלה עד כה ארכה של שמונה חודשים להפעלת חנות יד 2 במקלט 43. בקשתה לארכה נוספת של שנה אושרה לאחרונה על ידי הרשות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות