fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי ישמור על ילדי הגן בפרדס חנה כרכור?

הורים תושבי פרדס חנה כרכור מנסים לקדם יוזמה שתאפשר למועצה לפקח על הגנים הפרטיים ביישוב
שחר לירן ובתה (צילום: פרטי)

בעקבות הסערה הציבורית סביב חשיפת מקרים של התעללויות בילדים בגנים במספר מקומות ברחבי הארץ בחודשיים האחרונים, קמה יוזמה מקומית של הורים (רובם אמהות) בפרדס חנה כרכור, שמטרתם לקדם את הנושא של פיקוח מקומי על הגנים הפרטיים ביישוב. הם מאמינים שניתן לעשות זאת במסגרת החוק ולטובת כל הצדדים, ומקווים להתייחסות לנושא מצד המועצה. עכשיו, שלושה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים, נראה כמו זמן מתאים לעשות זאת. יש לציין כי מספר רשויות מקומיות ברחבי הארץ הגיבו לאירועים הקשים שנחשפו ביוזמות מקומיות שונות, כמו יוזמת "השולחן העגול" במועצת זכרון יעקב, שבה יתקיימו דיונים לאורך השנה בין הגורמים השונים המעורבים בחינוך בגיל הרך ביישוב.

שחר לירן, אם לילדה בת שנה ו-4 חודשים, תושבת פרדס חנה בשנתיים האחרונות, עומדת מאחורי יוזמת ההורים ומובילה את הקבוצה בפרדס חנה כרכור. "כשהיו הפגנות בכל הארץ בעניין הלכתי להפגנה בחדרה, הנושא השפיע עלי עמוקות ואמרתי שאני רוצה לעשות עם זה משהו", היא מסבירה. "היום לא נדרשת כל הכשרה כדי לפתוח גן, ועל הגנים עצמם אין כל פיקוח. זה דבר שצריך לתת עליו את הדעת. התגבשה קבוצה של כ-80 הורים שמתקשרים בוואטסאפ ורוצים להשפיע על מה שקורה ביישוב בתחום. יש בינינו נשות מקצוע וחינוך, פסיכולוגיות חינוכיות, יועצות חינוכיות, ואקטיביסטיות כמוני שהעניין בוער בהן".

בשבועות האחרונים נפגש גם צוות קטן ומצומצם יותר מתוך הקבוצה, בתמיכת כלל משתתפי הקבוצה, וגיבש תכנית אפשרית לשיתוף פעולה ופיקוח של המועצה על הגנים הפרטיים ביישוב. "יש רשויות מקומיות ברחבי הארץ שבעקבות האירועים יצאו ביוזמות ותכניות בנושא", מתארת לירן. "עיריית גבעתיים, למשל, יצאה בתכנית דומה. אנחנו גיבשנו תכנית שלא דורשת הרבה משאבים אנושיים וכלכליים. בקווים כלליים, אנחנו מציעים לבנות תכנית שמבוססת על משולש יחסים בין המועצה, הגננות וההורים. לקחנו את הצרכים של כל אחד מהגורמים האלה, הכאבים והמוטיבציות שלהם, ועל זה התבססנו. זה כולל רישום של כל הגנים הפרטיים ביישוב תחת המועצה. היוזמה צריכה לבוא כמובן מצד הגננות, והתכנית דואגת לכך שזה ישתלם להן. הן נכנסות ל'תו איכות' מטעם המועצה, שיינתן לגנים אחת לשנה לפי קריטריונים שיצטרכו לעמוד בהם. ועדה שתתכנס אחת לשנה תבחן ותדרג את הגנים לפי איכות ההכשרה של הגננות, השכר, התנאים הפיזיים, הבטיחות בגן ועוד, והדירוג יתפרסם בפלטפורמות של המועצה והיישוב. זה כלי שיווקי לגנים שיאפשר גם למועצה לפקח על הגנים באופן כללי. הצענו גם לבצע הכשרות או פורום של גננות שינוהל על ידי המועצה, עם מפגשים שיתקיימו אחת לזמן מסוים ובהם יוכלו הגננות לשתף בקשיים ולהתייעץ. מפגש עם איש מקצוע יכול למנוע את האסון הבא. המועצה תוכל לתת לגננות גם הטבות כתמריץ נוסף. ההורים מקבלים שקט, שלווה וביטחון, הגננות מקבלות פרסום וכלים שיעזרו להן למלא את החוסרים, והמועצה מקבלת יכולת פיקוח". לירן מדגישה שבקבוצה פתוחים לשמוע גם על תכניות אחרות, העיקר שהמועצה תתייחס לנושא החשוב של גנים והחינוך לגיל הרך.

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "ראש המועצה רואה חשיבות רבה בטיפול בסוגיה, כמו גם בחיזוק השותפות עם התושבים. ראש המועצה יחד עם גורמי המקצוע פועלת לקידום מעורבות במסגרות החינוך בגילאי לידה עד שלוש ליצירת תשתית טובה לפיקוח על מסגרות חינוך אלו ולהטמעת רצף חינוכי. דיון בנושא כבר התקיים תוך בחינה של כיווני פעולה אפשריים ומהלכים אופרטיביים. יעד זה ותכנית פעולה למימושו אף יעוגנו בתכנית אב אסטרטגית חדשה לחינוך אותה מגבשת המועצה בימים אלו. נשמח לשתף בתהליך נציגי ציבור".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות