fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מה זה פה, עזה?"

ברחוב תרפ"ט מבקשים כבר שנים לסלול מחדש את הכביש ובינתיים חיים עם חלונות סגורים
ענני אבק בקיץ, סחף בחורף. רחוב תרפ"ט. צילום: נירית שפאץ
ענני אבק בקיץ, סחף בחורף. רחוב תרפ"ט. צילום: נירית שפאץ

תושבי רחוב תרפ"ט בפרדס חנה מספרים שניסו לפנות כבר לפני שנים, במהלך הקדנציה הראשונה של חיים געש במועצה, בבקשה שיסללו את הכביש ברחובם, הנמצא קרוב מאוד למרכז המושבה ואינו רחוב צדדי ונידח. כל קטע הרחוב, הארוך למדי, שבמעלה הרחוב בין רחוב רבי עקיבא (הוואדי) לבין רחוב הראשונים אינו סלול. במורד הרחוב, קרוב לוואדי, ניכרים מעט טלאי אספלט בשטח המשובש, רמז לימים רחוקים מאוד שבהם היה במקום כביש, ובצד אחד יש אבני שפה. במעלה הרחוב, כשמתרחקים מעט מהוואדי, אין בכלל סלילה. כל רמז לכביש או למדרכה לא נראה בכל השטח.

ענני אבק בקיץ, סחף בחורף. רחוב תרפ"ט. צילום: נירית שפאץ
ענני אבק בקיץ, סחף בחורף. רחוב תרפ"ט (צילום: נירית שפאץ)

"כשפנינו אז, לא נענינו", נזכרת תושבת הרחוב. "לפני כשנה התחלנו לפנות שוב בכתב למועצה. שלחו מישהו שיבדוק את הרחוב. הפנייה האחרונה בכתב הייתה לקראת סוף 2015, ואז אמרו לנו שאולי יכניסו את זה לתקציב 2016. מאז לא שמענו על זה כלום. נמאס לנו. הדרך הלא סלולה פוגעת באיכות חיינו מבחינה בטיחותית ותברואתית. כל רכב שעובר מעלה ענני אבק שמאלצים אותנו לסגור את החלונות כל הזמן. בחורף נפערים בורות בחלק העליון של הכביש, שאינו סלול כלל, ומסוכן ללכת ולנסוע שם, ואילו החלק התחתון 'זוכה' לכל הסחף המגיע מהחלק העליון. הרחוב הלא סלול גורם כל השנה נזק לצמיגים ולרכבים. כמו כן, אין באמפרים, ורכבים וטרקטורונים נוסעים ברחוב במהירות, וזה מסוכן".

"כשבאים אלינו אורחים ונותני שירות, כמו טכנאים, הם נדהמים ואומרים לנו במפורש: 'מה זה פה, עזה?'", מסכמים התושבים.

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר בתגובה: "מדי שנה אנו פועלים לחידושם של רחובות רבים בישוב, אשר חלקם לא נסללו באופן מוסדר מאז הקמת השכונה. תכנון ויישום התוכניות מתבצעים בהתאם למגבלות התקציב באופן מדוד על פי סדרי עדיפויות. גם עבור רחוב זה אשר אינו מתאפיין בתנועה מרובה, קידמה המועצה תכנון מפורט לביצוע הסלילה והנחת תשתיות הנדסיות ציבוריות כולל קו מים חדש. התכנון צפוי להיכנס לתכנית העבודה בהתאם לסדרי העדיפויות, לקריטריונים ולזמינות התקציבית".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות