fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מג"דים ומח"טים יכולים לישון בשקט"

רנ"ג משה אלפסי, יליד ותושב פרדס חנה המשרת ביחידה הטכנולוגית חושן, קיבל אות הצטיינות על פיתוחים של סיבים אופטיים שהביאו לחיסכון כלכלי לצה"ל
משה אלפסי עם אותות ההצטיינות השבוע. צילום: דובר צה"ל
משה אלפסי עם אותות ההצטיינות השבוע. צילום: דובר צה"ל

ביום שלישי נערכה בבסיס חיל האוויר בפלמ"חים עצרת המרכזת את שלושת הגדודים של היחידה הטכנולוגית חושן של אגף התקשוב בצה"ל. במסגרת האירוע הוענקו אותות הצטיינות למשרתים מובילים ביחידה מטעם מפקד חושן, אל"מ דותן סיגלר. בין מקבלי ההצטיינות בולט רנ"ג משה אלפסי, יליד ותושב פרדס חנה.

משה אלפסי עם אותות ההצטיינות השבוע. צילום: דובר צה"ל
אלפסי עם אותות ההצטיינות בטקס (צילום: דובר צה"ל)

אלפסי, 43, אב לבת, משרת בחמש השנים האחרונות כראש תחום "הילוך גבוה" ביחידת חושן ואחראי על פיתוח סיבים אופטיים האמונים על העברת מידע מנקודות קצה ברחבי הארץ, מהחרמון ועד אילת. פיתוחיו של אלפסי בתחום הביאו לחיסכון כלכלי אדיר לצה"ל ואפשרו לחיילים יחידים לתת שירות לחטיבות שלמות.

אלפסי: "פיתחתי יכולות של שילוב בין המערכות האזרחיות למערכות הצבאיות. התפקיד נעשה במתכונת של 24/7 ומצריך היכרות של השטח ברמה טובה מאוד, כדי לתת את המענה לצרכים לכל יחידות צה"ל. צריך להכיר את כל הגזרות בארץ ואת הצרכים של היחידות. בזכות העבודה על התשתיות, מג"דים ומח"טים יכולים לישון טוב בלילה. כך אנחנו גם חוסכים בכוח אדם ובתקציבים. ההשראה שלי בשירות היא חתירה למגע, לרדת לשטח ולהגיע למה שקורה, להגיע לשלמות עבור היחידה שאמורה לקבל את השירות".

אלפסי עסק בשירות הסדיר בעבודות תשתיות בלבנון ובמשך השנים התקדם. "עברתי כמה תפקידים במהלך השירות, בכל מיני גזרות, וזה נתן לי יתרון בתפקיד הזה. בימים אלה אני שותף לפרויקט הגדול של מעבר צה"ל דרומה".

אלפסי מספר שבפרדס חנה כרכור מתגורים הרבה אנשי תקשוב. "מפקד חושן עד לפני שלוש שנים, אל"מ אורי פרץ, התגורר בכרכור. כפי שהמקום נמצא בתנופת פיתוח רבה, כך אנשיו מצטיינים בפיתוח".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות