fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למה לתושבי חדרה מגיע ולנו לא?

קבוצת תושבים בפרדס חנה כרכור: למרות תיקון חוק הפרגולות עם גגון שאומץ בחדרה, בפח"כ ממשיכים לגבות עליהן ארנונה
פרגולה עם גגון שקוף (צילום: פרטי)

בתחילת 2019 התקבל בכנסת חוק חדש הנוגע לפרגולות המקורות בגגון מחומר פלסטי שקוף ("גג סנטף"), לפיו יוכלו רשויות מקומיות לפטור מכאן ואילך בעלי פרגולות כאלה מתשלום ארנונה, בניגוד למה שהיה קודם. עד אז נחשב הקירוי השקוף כמחייב תשלום ארנונה על השטח המקורה. אך עד עכשיו מוסיפה מועצת פרדס חנה כרכור לחייב בארנונה פרגולות מקורות בקירוי שקוף בבתים ודירות של תושבים ביישוב.

קבוצת תושבי פרדס חנה כרכור יצאה לאחרונה בפנייה למועצה המקומית לבטל את התשלום הזה, בהתאם לחוק החדש, וזאת לאחר שנודע להם מפרסומים שיצאו במהלך הקיץ כי עיריית חדרה הסמוכה הודיעה שבהתאם לחוק החדש, לא תחייב את התושבים בארנונה על שטחי פרגולות מקורות בגגון שקוף, וכי תושבים שחויבו על פרגולות מקורות כאלה על ידי העירייה במהלך 2019 אף זכאים לבקש החזר רטרואקטיבי מהעירייה. עכשיו שואלים התושבים מפרדס חנה כרכור למה תושבי חדרה כן ותושבי פרדס חנה כרכור לא.

תושבת כרכור מתארת: "יש לי מרפסת גדולה, ואין שום טעם במרפסת בלי קירוי. המטרה היחידה של הקירוי השקוף שעשיתי היא להגן על ריהוט המרפסת מפני פגעי מזג האוויר, בעיקר מפני טיפות גשם. זה לא חדר, ואין פה סגירה של כלום. הנזק שגרם הגשם לריהוט המרפסת שלי היה גדול מדי, עד שעשיתי את הקירוי מחוסר ברירה. הגבייה על גגון סנטף כזה היא ממש מיותרת, זו עוולה, סתם סחיטה של עוד כמה עשרות שקלים מתושבים כל חודש".

תושב פרדס חנה כרכור מוסיף: "אני חושב שזה לא תקין לגבות על דבר כזה כסף. זו בסך הכול מרפסת, זה לא מקום שמתגוררים בו. אנחנו משלמים מספיק כסף לארנונה גם בלי הגבייה הזאת, ואנחנו רק רוצים שתכולת המרפסת שלנו לא תירטב בחורף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות