fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לא ייבנה דבר לתועלת הציבור"

יזם שמבקש להקים בניין של 5 קומות ברחוב אחוזה בכרכור הגיש מאז 2015 בקשות לשלושה ייעודים: מעונות סטודנטים, דיור מוגן ומועדונים חברתיים. עכשיו הוא מבקש שינוי של התב"ע מבלי לפרט את הייעוד. התושבים מתנגדים. המועצה: "התוכנית בשלבי ההתנגדויות"
שכונה פסטורלית של בתי קומה אחת. החלקה בכרכור. צילום: נירית שפאץ
שכונה פסטורלית של בתי קומה אחת. החלקה בכרכור. צילום: נירית שפאץ

 

לפני כשלושה שבועות קיבלו תושבים ברחוב אחוזה בכרכור, שבתיהם גובלים או סמוכים לחלקה 179/1, מכתב חתום על ידי ראש המועצה, חיים געש, ובו התבשרו כי יזם של תוכנית בנייה המבקש לבנות על החלקה ועל חלקה 98 בניין של 5 קומות עם אפשרות לתוספת, מבקש לשם כך חלוקה ואיחוד ושינוי תב"ע – זאת לאחר שרק לפני פחות מחודשיים הופקעה החלקה על ידי המועצה במסגרת תוכנית הפקעות שאושרה על ידי הוועדה המחוזית. נותרו עוד כשלושה שבועות להגשת התנגדויות.

מבולבלים? גם אנחנו. היזם הגיש מאז דצמבר 2015 בקשות על שלושה ייעודים שונים לבניית רב הקומות בחלקה המוקפת בתים בני קומה אחת, כשהוא מגדיר את מטרת הבנייה כמעונות סטודנטים, כדיור מוגן או כמועדונים חברתיים ומועדוני ילדים. הבקשות נעצרו או נמשכו לפני אישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, חלקן בעקבות התערבות תושבים, משום שלא תאמו את ייעוד הקרקע. הפעם, כך נראה במכתב שקיבלו התושבים שהגישו התנגדויות לתוכנית, היזם אינו מפרט כלל לאיזה ייעוד בכוונתו לבנות את הבניין – למרות שמדובר בשטח ציבורי.

בהתנגדות לאיחוד ולחלוקה שהוגשה ב-23.1 בשם עשרות תושבים, ע"י עו"ד סמדר בן דור, מפורטים ליקויים ותמיהות רבות בנוגע להליך, בהם: לא ניתן לטענתה לבצע הליך חלוקה מחדש לצד הפקעה; בעלת אחת החלקות לא נתנה את הסכמתה להליך; המועצה לא מופיעה ברשימת בעלי העניין למרות בעלותה על החלקה שהופקעה בשטח; לא ניתן לאשר הליך כזה ולקבוע את פרטי הבניין לפני שיודעים מה מבקש היזם לבנות; והמועצה מחויבת לערוך מכרז בנושא. "המתנגדים יטענו שאין כל הצדקה לכפות תשריט בלתי חוקי בעליל", צוין במכתב, שהועבר לוועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה. התושבים אומרים כי יגישו

התנגדות גם לשינוי התב"ע.

אחד הגובלים בחלקה, אופיר גל, המתנגד לבקשות הבנייה במקום לאורך המאבקים המשפטיים, אומר: "כפי שידענו מראש, היזם לא יבנה פה דבר לתועלת הציבור. איך ייתכן שתוכניות בניין שתואמות אחת את השנייה כמעט בכל פרטיהן מוצגות כמיועדות לשימושים שונים – מעונות סטודנטים, דיון מוגן ומועדוני ילדים, וכעת לא טורח היזם אפילו לציין את הייעוד? כמו כן, גם בהתאם לתוכנית המתאר החדשה לא אמורה להיות בנייה לגובה בגוש המדובר. מדוע תוכניות שאינן תואמות את התב"ע עברו אישור מהיר של ועדת הרישוי לפני שנפלו? מדוע המועצה אינה מגינה על האינטרס הציבורי ומונעת פגיעה בתושבים?".

בשבוע שעבר הוסר הדיון בנושא הבקשה לחלוקה ואיחוד מסדר היום בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, לבקשת חברת המועצה והוועדה הגר פרי יגור. נכון למועד סגירת העיתון עוד לא יצא פרוטוקול לדיון ולא ניתן לפרט את הנימוקים לכך.

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר בתגובה: "התוכנית נמצאת בשלב התנגדויות במסגרתו ניתן להציג התנגדויות לבקשה. אלו יידונו וייבחנו במליאת הוועדה על פי ההליך הקבוע בחוק".

שכונה פסטורלית של בתי קומה אחת. החלקה בכרכור. צילום: נירית שפאץ
שכונה פסטורלית של בתי קומה אחת. החלקה בכרכור. צילום: נירית שפאץ

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות