fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכל חול

גל של תלונות על תחזוקה ירודה של גני ילדים בפרדס חנה כרכור
גן נרקיס (צילום: פרטי)

השבוע עלה לכותרות מצב התחזוקה ובייחוד החול בגני הילדים ביישוב, אחרי שאם לילד בגן נרקיס שבכרכור פרסמה תמונות של רגליו הפצועות והמדממות של בנה וסיפרה שהדבר נגרם כתוצאה מגרדת שהוא מקבל מחול לא היגייני בגן, המלא, לדבריה, בצואת חיות, בתולעים ועוד. לא ניתן לכסות את החול כנדרש בשל גודלו של השטח המכוסה בחול, והאם, כמו הורים נוספים מהגן שהצטרפו אליה, דרשה פתרון של דשא סינתטי בגן.

הורים רבים לילדים בגן הצטרפו לתלונות וסיפרו על מפגעם הנובעים מהחול הלא מתוחזק אם אחרת לילד בן שלוש וחצי בגן נרקיס מתארת: "גם בתי הייתה באותו גן לפני שנתיים, כבר אז הייתה בעיה עם החול וכבר אז פנו למועצה כל הזמן. מאז זה רק החמיר. זה גורם לילדים להידבקויות חוזרות ונשנות בתולעים. הרבה בעלי חיים מסתובבים בשטח הגן, וכל הזמן יש לילד תולעים. תרופות לא עוזרות, כי הילדים נדבקים שוב ושוב. ילדים חוזרים עם ערימות של חול בתוך הנעליים. אני אוהבת את צוות הגן, הגננת והסייעת טובות, אבל תחזוקת הגן לקויה. יש בו עץ שנושר ממנו סוג של פרי ש מלכלך את כל אזור המשחק של הילדים. איש לא משגיח על החול, ואם ייכנס לשם נחש או עקרב, אי אפשר יהיה לראות את זה. זה צריך להשתנות עכשיו. במסגרת עבודתי אני רואה גנים רבים, וניכר שהגן הזה מוזנח יחסית לרובם".

בנוסף, עלו תלונות חמורות על תחזוקתם של גנים אחרים ביישוב. אם לילד בגן עינב בפרדס חנה, למשל, מתלוננת על התחזוקה בגן הזה: "כל הגן מלא בחול, והחול לא מכוסה, בניגוד לחוזר מנכ"ל. החול מלוכלך בצורה מזעזעת, יש צואה של חתולים וכלבים בדשא ויש מסמרים ענקיים שנמצאים בדשא והילדים מוציאים אותם. יש נזילה בגג הגן וכשירד גשם השבוע, זה טפטף עלינו. יש בגן גם עכברים, אנחנו רואים את הגללים שלהם בבוקר והילד שלי מספר שהוא רואה את העכברים עצמם. פנינו למועצה ונאמר לנו שהמועצה בגירעון. אבל צריך לעמוד בהוראות משרד החינוך, וזאת לא עלות אדירה לשים דשא סינתטי בגן ילדים".

החול בגן נרקיס (צילום: פרטי)

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר בתגובה: "חצר גן נרקיס מרובדת ברובה בדשא סינתטי, למעט מתקני החצר אשר בתחתיתם משטח חול המהווה תשתית בטיחות כנדרש בתקן. הגן שופץ בקיץ האחרון באופן נרחב בעלות עשרות אלפי שקלים תוך התייחסות לצרכים הספציפיים לגן כפי שהועברו על ידי הגננת. תיחוח מתחם החול בגן זה, כמו באחרים בהם תשתית חול, מבוצע על פי הוראות התקן, 3 פעמים בשנה, כאשר נציין כי ארגזי חול מוחלפים אחת לשנה. בעקבות פניית הגננת בנושא פעלנו בנוסף גם לניקוי החול מהדשא, ובהמשך יבוצע גיזום הצמחייה בשטח הגן. עוד נציין כי המועצה תצא בקרוב לבחינה של כל הגנים ביישוב בהם אין משטח גומי, ובתום התכנון וההיערכות נצא לביצוע והסדרת המשטחים בהתאם לתכנית רב שנתית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות