fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוקרה לאלה שמגיע להם

רס"ן אביחי פישביין מכרכור מספר על אות ההוקרה שקיבל אתמול מנשיא המדינה גדוד המילואים בו הוא משרת כמפקד פלוגה
נציגי הגדוד בטקס בבית הנשיא אתמול, שלישי מימין אביחי פישביין (צילום: באדיבות דובר צה"ל)

ביום ראשון השבוע קיבל גדוד המילואים 233, גדוד חילוץ והצלה של פיקוד העורף היושב תחת מחוז דן, אות הצטיינות מהנשיא על פעילותו. רס״ן (מיל.) אביחי פישביין, תושב כרכור, הוא מפקד פלוגת המפקדה של הגדוד. פישביין, בן 42, נמצא בגדוד מאז שנת 2000, והיה בין נציגי הגדוד שעלו לבית הנשיא ביום ראשון, לטקס קבלת אותות ההצטיינות.

"בטקס בבית הנשיא היו נציגים מכל הפלוגות", הוא מספר. "מדובר באות הצטיינות שמבטא הוקרה והערכה לשירות מילואים. כל גדודי המילואים נבחנים לאות זה לפי קריטריונים, ועדה מקבלת את ההחלטות בסוף, ולשמחתנו, אנחנו זכינו. פלוגת המפקדה היא הפלוגה הגדולה ביותר בגדוד מילואים 233, והיא כוללת כמעט מאה חיילים מכל חתך הגילאים, החל מחיילים שהשתחררו משיות סדיר לפני שנתיים וכלה בבני 45. המשותף לכולם הוא שמדובר באנשים שמכירים את משימתם ועושים הכל בנתינה שקשה לתאר אותה. בזמן קריאה הם יודעים לעזוב את כל מה שהם עושים, גם אלה מהם שנושאים בתפקידים בכירים באזרחות, לעלות על מדים, לעבור מתנאי בית למיטות שטח, לשים את האגו והמעמד בצד ולעשות את המשימות והעבודות שלהם בצורה מעוררת התפעלות. הם בעיניי הכוח המניע של הגדוד. אני כל הזמן אומר להם 'אנחנו צריכים להוביל ולשאוף למצוינות', וזאת באמת האווירה. הגדוד עבר כמה ביקורות, בתחומים כמו לוגיסטיקה ומוכנות לשעת חירום, ועברנו אותן בציון מאוד מרשים. זה היה אחד הפרמטרים להצלחה ולקבלת אות ההוקרה מהנשיא".

על הטקס עצמו הוא מספר: "בנוסף לנשיא המדינה, הטקס נערך במעמד ראש הממשלה, הרמטכ"ל ואלופים. זה היה טקס מאוד מרשים ומכבד. הרמטכ"ל אמר בין השאר: "יש אמירה בציבור שאלה שעושים מילואים הם פריירים. אתם בדיוק ההיפך, ממש לא פריירים", והנשיא אמר שהוא מוקיר ומעריך את העשייה שלנו. מבחינתי זו גאווה להיות חלק מזה".

גדוד המילואים הוקם ב-1994, במהלך הקמת פיקוד העורף שהיה בחיתוליו, על בסיס גדודי ההג"א שהיו קיימים בעבר, ומורכב מיוצאי יחידות שונות מכל הצבא. פישביין היה בשירותו הסדיר ביחידה בצנחנים, שירת רוב השירות כלוחם ואחר כך בתפקידי מפקדה, והוא זוכר איך השיבוץ מחדש לפיקוד העורף במילואים היה חדש בשבילו. "כל גדוד מילואים הוא סוג של מיקרוקוסמוס של מדינת ישראל, כי יש בו הכל מהכל, וכך גם הגדוד שלנו", מתאר פישביין. "ב-2000 הביאו יוצאי יחידות חי"ר כמפקדים, על מנת להקים אותו. מאז רובם כבר השתחררו ונכנסו כבר כמה דורות חדשים. לאחרונה כבר יש חיילים שכבר שירתו כמחלצים בפיקוד העורף. הסלוגן של הגדוד שלנו הוא 'להציל חיים', וזו מטרתו, במקרה של אסון טבע כמו רעידת אדמה או צונמי, או לחימה, כמו נפילת טילים באזור גוש דן. הגדוד שלנו אמון על חילוץ והצלה מאתרי הרס שונים. כל תרחישי האימונים שלנו מופנים לזה. זה גדוד מאוד חזק ומגובש שעשה בזמנו תעסוקות מבצעיות ואבטחה של מתקני כליאה. אחר כך עשינו, כל הגדוד, הסבה לתפקיד לוחם רובאי 03, והופנינו לתעסוקות בגבולות המדינה, ב-2009 בגבול מצרים וב-2013 בגבול הערבה. כל תעסוקה נמשכת חודש. רוב האנשים בגדוד הם מאזור המרכז (חדרה עד גדרה), אבל יש גם אנשים שבמרוצת השנים עברו לצפון ולדרום. וכך יש גם חיילים ממעלות ויש מאזור אילת".

כדוגמאות לפעילות הגדוד, הוא מפרט: "במבצע עמוד ענן הגדוד הוקפץ לאחד מהאזורים בגוש דן, וכך היה כשנפל טיל בראשון לציון. הגדוד שלנו היה הראשון שהגיע לאתר ונתן את המענה הראשוני שתורגל אליו. הוא הופעל בצורה חלקית במבצע צוק איתן, כשקראו לאנשים ספציפים הגדוד וכל שאר הגדוד לא הבין למה לא קוראים גם לאחרים והביע מוטיבציה ורצון לבוא ולהיות שותף. אנחנו ניזונים מהתקשורת, כמו כולם, וכשיש ידיעות על התרחשות או התחממות במקום כלשהו, אנחנו יוצרים קשר עם המפקדים ומבררים אם צריכים אותנו".

ואתם נקראים גם לעזור באסונות גדולים שמתרחשים בחו"ל? –"לצערנו הרב, אנחנו לא נקראים לזה, למרות שכשזה קורה אנחנו פונים ומבקשים לעזור. בגלל שיקולים אחרים, אנחנו לא נשלחים. עם זאת, אחד מהסמג"דים שהיו  אצלנו בגדוד בעבר היה מצוותי החילוץ הראשונים שהגיעו לאסון בהאיטי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות