fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אי אפשר לזלזל ולחכות שיקרה משהו"

הורים לילדים בגן סחלב דורשים סייעת שניה
ההורים מול המועצה בשבוע שעבר (צילום: פרטי)

הורי ילדים בגן סחלב בכרכור הפגינו ביום חמישי בשבוע שעבר במועצת פרדס חנה כרכור עם ילדיהם. הסיבה: דרישתם לסייעת שניה בגן. מדובר בגן טרום-טרום-חובה, שהילדים בו כבני שלוש, גיל צעיר שבו נדרשת השגחה שונה מזו שנדרשת לילדים גדולים יותר.

"מאוגוסט אנחנו רודפים אחרי מחלקת חינוך לתשובות לגבי העניין של מכסת הילדים לסייעת שנייה", מתארת אם לילד בגן. "עונים לנו 'אין לנו מה לעשות'. זה לא נכון. יש 28 ילדים בגן, והחל מ-30 ילדים משרד החינוך מתקצב 60-70 אחוז מהעלות של סייעת שנייה, והמועצה משלימה את היתר. בגן שכן יש 34 ילדים, וכמובן שיש שם סייעת שנייה. היה אפשר לחלק את הילדים אחרת, כך שבכל אחד מהגנים יהיו 30 ילדים. או שהמועצה תשיג תקציב לשתי סייעות. ידוע לנו שמועצות שכנות עושות את זה. ילדים בני 3 צריכים שתי סייעות, נקודה".

גן סחלב (צילום: פרטי)

בתחילת השנה קיבל הגן סייעת שנייה לתקופה שבה הילדים הפעוטים, שלפני כן היו בגנים פרטיים או בבתי הוריהם, עוברים הסתגלות לא פשוטה לגן. בשבוע שעבר התבשרו ההורים כי הסייעת הזמנית סיימה את תפקידה ולא תבוא יותר לגן, והם מאמינים שהצורך בסייעת שניה לא הסתיים כלל. "הגננת והסייעת הקיימת עושות את תפקידן היטב, אבל זה לא מספיק", מסבירה האם. "מדובר בילדים שעדיין צריכים עזרה בדברים כמו שירותים, מוצצים, חיבוק. כמו כן, בשעות לחץ מורגשת במיוחד הבעיה שהמחסור בכוח אדם יוצר בנוגע לבטיחות הילדים. למשל, שעות הבוקר: ההורים מביאים ילדים לגן ב-7:30 והגננת מגיעה רק ב-8:00. בחצי השעה הראשונה, בזמן הפרידות מההורים, הסייעת האחת אחראית לבדה על הגן. זה גן עם הרבה חדרים, ונוצרת בעיה להשגיח על כולם. למשל, כשיוצאים לחצר, או כשילד אחד צריך עזרה בשירותים וילד אחר נופל".

אם נוספת לילד בגן אומרת: "נמנעתי מלרשום את בני לגן פרטי כי אני מאמינה במערכת, ומשם המאבק והאכזבה. מנהל מחלקת גנים אמר לנו בתחילת שנת הלימודים 'יהיה בסדר, יהיה מענה'. אנחנו חוששים גם לבטיחות הילדים וגם לזה שהם צריכים חיבוק ויחס אישי יותר. בגן יש גם ילדים שעוד לא בני שלוש. אני באופן אישי מוכנה גם להתחלק בהוצאות מימון הסייעת אם תסודר סייעת".

ההורים פנו בשבוע שעבר לראש מועצת פרדס חנה כרכור, הגר פרי יגור, ולדבריהם הובטחה להם בדיקת תקצוב מתאים לנושא עד היום. "במידה ונקבל תשובה שלילית, נמשיך להילחם", הם אומרים. "לא נוותר. אי אפשר לזלזל ולחכות שלילד יקרה משהו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות